måndag 5 mars 2012

Vidarkliniken

Nu är vi på väg till Vidarkliniken. Bilen fullpackad med mediciner och dropp och omläggningar, allt sånt måste man ta med själv. Inatt bor jag och Calle på ett litet hotell i närheten och sedan checkar jag in kl 10 imorgon. Sedan är det 2 veckor utan mobil, internet och tv. Inte ens telefon på rummet utan man får gå till ett speciellt rum och ringa. Spännande och nervöst. Det kommer att bli nyttigt för mig att även fokusera på det mentala. Bara jag nu får må lite bättre. Lunginflammationen känns av ganska mycket än men jag tycker det blir bättre. Har röntgats idag så då får jag i alla fall reda på om det går åt rätt håll och om jag har rätt antibiotika.

Om det passar och jag orkar kommer Calle och barnen upp o hälsar på till helgen. De åker på skidsemester först några dagar efter jag kommer hem från Vidar, så det blir mycket ifrån varandra tyvärr.

Ha det gott vänner, njut i vårsolen och skänk mig gärna en tanke till klostret ;-)
Marie

27 kommentarer:

  1. Hej Marie! Önskar dig en riktigt avkopplande och skön vistelse på Vidar. Fokusera på dig själv, internet och TV kan vara skönt att slippa:-). Hoppas, hoppas du kan må lite bättre av att vara där och att du kan få njuta lite av sol och vårväder! STOR KRAM från Höjmans

    SvaraRadera
  2. Många varma tankar går till dig. Försök njut så mycket du kan och samla kraft. KRAM Mia-Maria

    SvaraRadera
  3. Varma kramar till dig, låt dom nu få pyssla om dig och skämma bort dig lite på V. kliniken!
    Tänker på dig!

    SvaraRadera
  4. Ha det gott vännen, njut DU av vårsolen och jag skänker dig 1000 tankar!! Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Marie
    Samla kraft och tankar på V. kliniken. TV och annat kan vara skönt att slippa ett tag. Du kan i alla fall samtala med andra som är där. För 10 år sedan var jag iväg på Silent Retreat = inte säga nått på en helg!! Det du, det var en utmaning (speciellt när vi skulle laga mat ihop) - men funkade faktiskt över förväntan och kändes rätt ok i slutet :-) /Kramar Pernilla P

    SvaraRadera
  6. Ha det bra på Vidarekliniken, Marie. De kommer ta väl hand om dig - utnyttja det till max. Vad gäller TV, mobil, etc, ibland mår man bara bra av att logga ut - se det som positivt att slippa allt brus från omvärlden ett tag. Hoppas du får strålande sol varje dag så att du kan njuta till fullo av våren och ljuset. Superfram från mig /Sofie

    SvaraRadera
  7. Ha det fint! Ladda batterierna i vårsolen, kram Helen

    SvaraRadera
  8. Hoppas du får en skön vistelse så du kan återhämta lite krafter. Passa på och njut så skänker jag dig många tankar under din vistelse där. Kram Jaane

    SvaraRadera
  9. Det går inte en dag utan att jag skänker en tanke till dig! Passa på att njuta nu och ladda batterierna :) Vi saknar dig, kram Lina

    SvaraRadera
  10. Kram, kram, kram! Tänker på er.
    Hälsningar Susan Melker

    SvaraRadera
  11. Massor med hälsningar till er alla och ha en fin vistelse på Vidarkliniken och ladda med ny energi!! Kramar i massor från Heidi

    SvaraRadera
  12. Stora kramar till dig. Hoppas på mycket energi till dig så du får maximalt ut av vistelsen på Vidarkliniken.

    SvaraRadera
  13. Önskar dig en lugn och skön tid, vad härligt att va utan både data och telefon så länge - det skulle vi minsann behöva allihopa under en tid!
    Njut och hämta krafter nu!

    Kram
    Lisa J

    SvaraRadera
  14. Hoppas du får en skön vistelse på Vidarkliniken och att de tar väl hand om dig.
    Kramar från familjen Moreau

    SvaraRadera
  15. Stor kram Marie.
    Ta hand om dig!
    Kram Kristina B

    SvaraRadera
  16. Sköt om dig Jönsson,håller tummarna att allt detta ska vara över snart så att du kan få vara med din familj. /Kai

    SvaraRadera
  17. Vårsol och vila gör susen får vi hoppas:-)
    Tänker på er!
    Kram Tina Sjöberg

    SvaraRadera
  18. All kärlek till till dig älskade Marie.
    Vi längtar efter dig jättemycket.
    Alla pussar och kramar i världen till dig / Petter, Elin, Julian, Frans, Moa.

    SvaraRadera
  19. Många kramar från Lotta

    SvaraRadera
  20. En stor kram till dig från oss
    Kerstin o Ulf Andersson

    SvaraRadera
  21. Vi läser din blogg och håller våra tummar. Varma kramar från Bengt och Solveig med familj

    SvaraRadera
  22. Kerstin i Kairo11 mars 2012 kl. 10:18

    tillbaka fran en vecka langt ute i oknen utan mobiltackning... jobbigt, ja, men nyttigt! Nar du laser detta har du kommit hem fran Vidarkliniken och jag lamnar snart Egypten, hoppas vara vagar korsas i borjan av april. Varma kramar!

    SvaraRadera
  23. hoppas du får ro, kraft och energi - kram Katarina

    SvaraRadera
  24. Många stora varma energifyllda kramar till dig Marie!
    fam. Torbjörn

    SvaraRadera
  25. Du är en kämpe Marie, Ta hand om dig. Kram Åsa

    SvaraRadera
  26. Kerstin i Kairo15 mars 2012 kl. 05:59

    Du med oss har i Cairo, dricker ditt te i morgonsolen, njuter av fagelsang ... vackra fina Marie, varje morgonstund ar en gava, det galler oss alla. Varma kramar med mycket karlek!

    SvaraRadera