måndag 27 februari 2012

Ingen tillväxt

Nej, tack och lov syns ingen tillväxt av cancern på något organ. Egentligen syns ju inte någon cancer alls, men det har det ju aldrig gjort, fast vi vet att där är fullt upp. Nu tänker jag att det kan faktiskt t.o.m gått tillbaka, det kan finnas mycket mindre nu. Tankens kraft!!

Tumörindikatorn som de mäter och säger att den KAN ha betydelse men man vet inte säkert har sjunkit ganska rejält, så då bestämmer vi att den är rättvisande!

Det enda är att de kommenterar mina inflammationer på lungan att det "kan vara tumörer med inflammation inuti". Jag tror de måste kommenterar så men ny röntgen på måndag för att se att lunginflammationen gått tillbaka.

Nu är det fokus på återhämtning, jag mår fortfarande väldigt dåligt av lunginflammationen och är jättesvag så mina 2 Vidarveckor kommer lägligt även om 2 veckor utan familjen är lång tid.

Vi är såklart jätteglada att vi köpt ytterligare 2 månader, jag har verkligen kämpat för dem och hoppas att jag nu kan få lite styrka att njuta av det liv jag tidigare tog för givet.

Kram på er alla!

27 kommentarer:

  1. Åhhh Marie va glad jag blir och många med mig!!
    Vila dig nu riktigt mycket. Och du vet, tankens kraft kan försätta berg!
    Lycka till vännen!!

    SvaraRadera
  2. Klart att tumörindikatorn är rättvisande! Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Vill bara tala om att jag fortfarande är med dig på avstånd och följer din kamp! Du är en hjältinna stor som bara den! jag skickar så mycket styrka och energi som bara går samt en stor kraaam!! Malin Mechler

    SvaraRadera
  4. Wow Marie ,, riktigt bra nyheter ,,;)) jag är såå glad ,,dt ska du veta,,, då kanske mina dagliga samtal med högre makter kan ha haft nån inverkan ,, fast jag tror nog mest att detta har du fixat med dina egna krafter,,;)) Vila nu upp dig på Vidarkliniken och ha det bara så bra du bara kan ,,Kram på dig och din familj / Kramiz Anna , Mats Louise o Alexander.... nu känns kvällen bara såå bra,,,

    SvaraRadera
  5. Åhh, så skönt att höra av dig. Har kollat bloggen flera ggr denna dag. Vila nu upp dig ordentligt dessa kommande veckor.
    Vi TROR på dig och din otroliga styrka <3
    Massor av kramar o positiv energi
    /Marie & Åse

    SvaraRadera
  6. Önskar dig stärkande, kraftgivande Vidarveckor även om hjärtat kommer LÄNGTA!!! Kram Mia-Maria

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga nyheter Marie! Hoppas att den envisa lunginflammationen snart ger med sig så att du känner dig bättre. Vidarkliniken kommer säkert också ge dig ännu mer krafter. Varma tankar och massor av positiv energi skickar vi via cyberspace till dig!
    Kramar från Fam Moreau

    SvaraRadera
  8. Hej Marie!

    Jag gläds med dig Marie. Vet vad du och Calle har gått igenom idag när ni skulle till Lund. Denna fruktansvärda väntan på ett besked. Nu håller jag tummarna för nästa rönken. Ta hand om dig!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  9. Hej marie och din underbara familj.

    tänker på dig så ofta så ja hoppas mina positiva energier har kommit fram. har så svårt att hålla tårarna från mig när ja läser vad du skriver. finns inte på kartan vad du går igenom. du denna fantastiska kvinna så snygg smart och full av liv, dina underbara barn och din fantastiska man förtjänar inte detta, ingen gör.
    ja vet alla hela tiden säger det men kämpa på, vi är så många som tror på dig och det finns en annledning till att du är så stark.
    kan inte nog känna med er och bara önska hoppas så innerligt att sommaren kommer bli den bästa i ditt liv. full av liv och rörelse, en ny marie så oerhört mycke starkare och en familj som bara är kärlek på alla plan.
    du ska veta ja finns om du orkar är ja ett samtal bort. skulle vilja skänka dig en alldeles underbar stor lerkruka i dina tankar med full av alla vårens lökar. så vackert och underbart för dig att vila ögonen på, sakta se dom blomma ut och bara lysa, precis som du kommer göra snart.
    marie, glöm aldrig vem du är och sluta aldrig vara den du är för det är den personen som gör att din kropp kämpar så.
    många kramar till er alla som är närmast dig
    Jeanette

    SvaraRadera
  10. Tankar, kramar och massor med kraft till dig, Calle och barnen, från mig och Stefan. Hoppas killarna kan njuta i Tännäs när de vet att du vilar och har det så bra som du bara kan <3

    SvaraRadera
  11. Du är fantastisk!!!!!!
    Behåll ditt positiva tänk och kämpa på, ha det gott på Vidarkliniken!

    Stor kram till dig och dina fina.

    Helen Å

    SvaraRadera
  12. Tankens kraft, Marie!!! Skönt att få läsa några rader om hur du/ni har det och jag önskar dig en skön vistelse på Vidarkliniken. Se det som en investering och att "Return on Investment" är HÖG! Stor KRAM!!

    SvaraRadera
  13. Skönt! Jag tror också på tankens kraft och fortsätter att tänka mycket och positivt på ditt tillfrisknande! Jag önskar dig en riktigt skön tid på Vidarkliniken! Tack för att du uppdaterar oss.
    Kram från Lotta (Lassvik)

    SvaraRadera
  14. Härligt att höra, Marie... Stor kram till dig o resten av familjen.. Ni finns i våra tankar.. från Ungers i 136.an

    SvaraRadera
  15. Hejsan Marie! Skönt att höra från dej igen OCH med bra nyheter, det värmer lika gott som vårsolen gör idag...Ha de nu så bra och insup en massa positiv energi ( som du ju redan har, men de skadar inte med en högre dos)och kom hem igen efter två härliga veckor....Skäner massa tankar och massa värmande vårstrålar till dej , fina Marie !!! Maånga kramar Jacqueline

    SvaraRadera
  16. Skottdag ... en extra dag och du finns pa bloggen, en bra dag!
    En ovanligt kall vinter i Kairo glider over i varstorm med sand i luften. Naturen kampar med&mot markliga krafter. Du ocksa. Det blir ALLTID sommar igen!
    Mycket karlek till er alla fran Ahmed och mig!

    SvaraRadera
  17. Stor VARM kram till dig Marie!! /Anna Torbjörn

    SvaraRadera
  18. Tro, hopp och kärlek - alltid lika aktuella ord! Låt nu Vidarkliniken ta hand om dig och stärka både kropp och själ. Försök vila, även om det inte ingår i din natur...
    Kram från KLSO, numera KON

    SvaraRadera
  19. Lille store Marie!! Jag hoppas att du får två sköna veckor på Vidarkliniken, du samlar kraft-barnen samlar kraft i backen. Kramar från Ia

    SvaraRadera
  20. Vad härligt att läsa Marie skänker dig massor med energi. Njut dessa veckor och samla kraft. Kram mildens

    SvaraRadera
  21. Åh, vad härligt med positiva nyheter! Passa nu på att njut/vila dina två "ensamveckor" - och om du orkar, ta del av de härliga terpiformer dom erbjuder!

    KRAM
    Lisa J

    SvaraRadera
  22. Så härligt att läsa.... Jag önskar av hela mitt hjärta att du har kraft och ork att komma iväg samt att din familj samlar energi i backen.. =)
    Det är ni värda allihop =)
    Stor kram från Jenny och Nicke

    SvaraRadera
  23. Åh, vad skönt att du är på bättringsvägar, ha det nu så skönt du bara kan när du är iväg.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  24. "The pain of yesterday is the strenght of today"
    Skönt med positiva besked!
    Kramar Tina Sjöberg

    SvaraRadera
  25. Goaste, finaste Marie,
    All värme och kärlek till dig och din fina familj <3
    Kramar Ulrika

    SvaraRadera
  26. Jag önskar att din vistelse på Vidarkliniken ger dig den återhämtning som du så väl behöver så när du väl kommer hem igen ska ha kraft att njuta av våren. Du är fantastisk på alla sätt och är med i tankarna hela tiden.
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  27. Hej Marie
    Vad skönt med positiva besked. Ha det så bra på Vidarkliniken. Vad jag förstår är de jätteduktiga där .
    Din positiva inställning är som gift för cancertumörerna.
    Tänker på dig varje dag. Kramar Anja

    SvaraRadera