torsdag 2 juni 2011

Härliga härliga Kroatien!!

Så var vi då hemma igen efter en sååå härlig semester i Kroatien. Dubrovnik motsvarade verkligen våra förväntningar. Vi har badat i grönt vatten, slappat vid poolen, ätit gott, hyrt bilar och uppräckt kusten både norrut och söderut, hyrt båt med glasbotten och ätit Kroatiens ljuvliga glass. Jag har dessutom kunnat äta ganska okej, badat mycket och varit ute på första tränings rundan (lite promenad och lite jogg) på 10 månader!! Ljuvligt! Jag tror faktiskt att jag blev friskare och piggare på 9 dagar där nere än vad jag hade blivit på 2 månader hemma!

Nu är vi alltså tillbaka i verkligheten. Jag tycker dock att jag har ganska mycket energi. Orkar med en hel del innan jag måste vila. I tisdags åkte jag upp till Pålsjö skog och träffade min tränings grupp från mitt arbete. Är det något jag verkligen saknat är det dessa träningstillfälle. Det var verkligen kul att träffa alla. Jag tog mig runt 2,5 km rundan - såklart orkar jag ännu inte springa hela vägen men det är faktiskt mest musklerna som säger stopp, flåset börjar bli rätt OK med tanke på omständigheterna.



Igår gjorde jag något härligt befriande.... Sorterade undan alla sjukvårdsprylar. Alla slangar, sprutor, omläggningsgrejer, droppräknare och mediciner åkte antingen upp på vinden eller ner i kartonger för vidare transport till sjukhus i Lund/Helsingborg eller till hemsjukvården. Kanske behöver jag det igen men då får jag väl packa upp igen. Skönt att slippa just nu i alla fall!! En liten bild på röran...



I måndags tog jag nya prover - alla hade blivit bättre. Levervärdena, kalcium, blodvärde är nu alla OK. Nya prover nästa vecka - om de är bra blir det röntgen i augusti som blir nästa check. Alltså en hel härlig sommar utan sjukvård - håll tummarna för det!!

Tjingeling!!

15 kommentarer:

  1. Leif och Gunilla2 juni 2011 kl. 22:35

    "Ett litet steg för en människa, men ett stort steg för mänskligheten" sa den första människan som steg ner på månens yta. Detta kommer osökt i tankarna när vi hör om er Kroatienresa. Nu var det nog inte så små steg för någon av er mån- och Kroatienresenärer, det krävdes tvärtom mycket mod, optimism och beslutsamhet. Och mänskligheten i ditt fall, Marie, det är alla vi som följer dig och av dig lär oss det allra viktigaste om livet.
    Det får bli så här i stället: "Ett stort steg för en människa, och ett ännu större steg för mänskligheten."

    Många kramar till dig och din familj,
    Leif och Gunilla

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra av Dig igen! Låter som om man borde åka till Kroatien. Vilken härlig känsla att Du kan stoppa undan alla tråkiga men då så nödvändiga saker.
    Jag fortsätter att hålla tummarna och ser fram emot att få träffa Er alla i början på augusti.
    jag tror det blir den 7 eller 8 som vi kommer till Råå. Kram från Laila.

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt!! High five till en sjukvårdsfri sommar - den har du och familjen sannerligen förtjänat!!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Så härligt att höra att ni har haft det bra !!!
    Ni var alla värda en underbar semester.
    Jag håller tummarna för dig och hoppas ni får en skön sjukhusfri sommar.
    Många kramar från Jenny m familj.

    SvaraRadera
  5. Yes! Så himla härligt att du får en sommar utan sjukhus eller annat. Jag kan föreställa mig friheten att få göra sig av med alla "tillbehör" och att hela huset blev lättare när de försvann till vind och andra bättre behövande!

    Stort grattis till dig Marie som kämpat så och störst grattis till Calle och barnen som själva kämpat och har en så fantastisk fru/mamma. Du är bara så bäst. Ha nu en underbar sommar! Så ska du se att det fortsätter uppåt och augusti-checken blir bara ännu en milstolpe med goda resultat. KRAM!

    SvaraRadera
  6. Fäller lyckotårar ! Blir sååååå glad för er skull !!!! Jätte kramar / Annika Z

    SvaraRadera
  7. Så härligt att resan blev så bra. Hoppas det var allt ni drömt om. Skönt att få avsluta kapitlet med slangar o mediciner. Blir så glad, men det är inget av vad alla ni i familjen måste vara. Njut av sol och sommar. Många kramar från alla oss Delanders

    SvaraRadera
  8. bilden på alla sjukvårdsprylar sa mer än tusen ord om vad du har gått igenom. Nu går vi ut i kvällsmörkret och niger för nymånen och gissa Marie vad vi ber om!!!

    SvaraRadera
  9. Så UNDERBART att läsa om er fantastiska resa + att alla värden är perfekta! Vi önskar er en fortsatt härlig sommar och allt gott:-)
    Kram, fam Moreau

    SvaraRadera
  10. har inte träffat dig Marie, men väl Calle och kan glädjande konstatera att 9 dagars Kroatien lös i ögonen på honom oxå- så najs när ens vänner mår bra :) ser framemot att få "spöa" honom vid nästa tillfälle på Kaisho - energikram Tina

    SvaraRadera
  11. Härligt Marie att läsa om Er härligt underbara resa och din glada nyheter!! Vi önskar dig, Calle och barnen en superskön, rolig, glad och alldeles underbar sommar! Många kramar / fam. Torbjörn

    SvaraRadera
  12. Välkommen hem. Hoppas vi får möjlighet att ses i sommar

    Kramar Christian

    SvaraRadera
  13. Fina Marie, så härligt att läsa att resan blev underbar - det var du verkligen värd! Ännu gladare blir jag när jag läser att du packar ihop medicinpaketen :-DD Önskar dig och Calle en fantastisk, härlig sommar med barnen.
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  14. Så skönt att höra! Jag har följt din blogg hela tiden och imponerats av din, Calles och barnens styrka, du har valt att vara stark och inte låta detta bryta ner er! Du har påminnt mig att vara ödmjuk inför livet och ta vara på dagarna.
    Jag önskar er en härlig sommar med mycket lek och bus! kram Annika

    SvaraRadera
  15. Underbart att höra! Vi är så glada för din skull, och du, varken Drazen eller jag springer 2,5 km utan att stanna ;-D
    Kick-ass Marie!

    Stora kramar till er alla från Drazen och Veronica

    SvaraRadera