tisdag 19 juli 2011

Livet utan cancer

Jag lever vidare livet utan cancer. Åtminstone tror jag att det är ett liv utan cancer. Jag gör allt som jag kan och orkar. Njuter, skrattar, planerar och drömmer. Framförallt är jag HÄR och NU! OM monstret till cancer skulle vakna igen ska jag inte ångra hur jag spenderade tiden. Det handlar inte så mycket om att göra så mycket som möjligt utan om att göra det fullt ut!! Igår kryssade jag o Calle i 13 sekundmeter och riktigt stora vågor. Visst var jag rädd när det lutade som mest men det var mest lycka. Tänk att jag faktiskt mår så här bra nu!

Sedan sist jag skrev har jag varit på reunionfest med Lion Alpin reseledarkollegor, träffat fina gymnasievänner med familjer, rensat ut alla barnens rum och nu är jag och Calle på minisemester och seglar hem vår båt. Vi har det toppen men nu börjar jag längta efter barnen...!!

Jag är inte helt nöjd med vädret denna sommaren om jag ska vara ärlig. Hade velat ha minst 5-10 grader varmare och såklart sol från blå himmel....men men - det kunde varit värre... Jag har även tagit nya prover och pratat med min onkolog på telefon. Levervärdena är fortfarande inte bra men han ser inget mönster - de går upp och ner hur som helst. Han sa att det mycket väl kan ta lång tid innan levern helt återhämtar sig efter en sådan pärs så han var inte orolig. Däremot tyckte han inte min vikt var OK. Har tappat lite väl mycket. Eftersom jag kämpar och sliter och äter och äter är det lite knäckande att jag fortsätter gå ner. Jag hoppas att botten e nådd nu och att sommarkvällarnas goda grillsåser gör sitt till!!

Njut av livet alla!!!
Marie

6 kommentarer:

  1. Vi njuter och det känns roligt att Du mår så bra. Vädret kan ingen göra något åt. Men hur skulle det vara att låna vårt hus ett tag. Här uppe är vädret mest soligt och varmt. Vi åker snart söderut. Kram från Laila.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med segling! Du är inte lite tuff du. Havet gör en levande men också full av respekt för moder jord och hur "liten" man är. Skönt att höra hur ni njuter. kram

    SvaraRadera
  3. Undrar om båten kan segla till Ven? Killarna skulle säkert gilla en venglass. Njut av sommaren allesammans. Kramar
    En av dina "systrar"

    SvaraRadera
  4. Du är bara helt fantastisk och nu tycker jag du ska fortsätta njuta av Calle, barnen, sommaren och MYCKET grillsåser. Kram Mia Maria

    SvaraRadera
  5. Så himla glad jag blir av att du mår bra. Ät på :) Kram från Göteborg!

    SvaraRadera
  6. Skönt att höra att du mår mycket bättre. Njut av maten och din familj. Hoppas verkligen att cancern har "glömt bort lilla Marie" för gott. Heja dig!!! Kram-Åsa Warberg

    SvaraRadera