måndag 15 augusti 2011

Nästan vardag igen!

Ja då var det måndag igen och dags att börja komma in rutiner och vanlig vardag igen. Jag ääälskar vanligt. Bara ordet vardag får mig att le. Men å andra sidan älskar jag ovanligt och helg också. Bara jag får vara frisk får det vara vilken dag eller årstid det vill! Som sagt - måndag och Vilmer ska på dagis för första gången på 10 veckor. Det är verkligen en lyx för barn idag - att få hela sommarlovet ledigt. Att lyckas knixa ihop det så kräver både hjälp av andra och att vi föräldrar inte tar semester samtidigt. I år har det gått bra eftersom jag varit sjukskriven och ändå så pass pigg att jag orkat ha dem hemma. Visst har jag varit trött ibland men då har de fått se film och jag har vilat. Mina barn förstår och har varit jätteduktiga. Arvid och Malte har dessutom bott borta vid ramperna i rydebäck så fort vädret tillåtit. Där år det "barspins", "talewip" och "scooterchecks" som gäller... De lever, sover och andas kickboards hela tiden. Pratar inte om annat.... Kan bli liiite tjatigt om jag ska vara ärlig men jag tycker samtidigt det är kul att de har ett intresse de delar och som de verkligen brinner för. Vilmer föröker givetvis hänga på, inte bort till ramperna för det får han inte, men han hänger med i diskussionerna. Han härmar storebrossornas ord och kommentarer och blir också han duktigare och duktigare på kicken.

Just nu sitter jag på tåget till Malmö, ska göra ytterligare en PET- röntgen. Det är verkligen att slängas in i verkligheten igen! Den senaste veckan har tankarna och ibland även oron kommit tillbaka. Förnuftet säger att jag inte har något att oroa mig för - allt går åt rätt håll!! Idag får jag i alla fall inte några svar utan ska bara kämpa i mig den där söta slemmiga drycken, bli stucken igen samt ligga helt stilla under lång tid. Innan dess får jag inte äta någonting alls, bara dricka vatten.

Nästa torsdag, den 25/8 ska jag träffa onkologen och få resultatet och sedan börjar jag arbeta den 1/9. Kom på att då finns det ju hela 6 dagar att hitta på något på. Så jag, syrran och mamma vi ska åka till italien i 5 dagar!!! Vi flyger till Bologna, hyr bil där och kör antingen västerut eller österut till kusten. Väl där ska den största ansträngningen vara att vända mig på solstolen och att lyfta gaffeln till munnen ;-) härligt ska det bli. Och blir det ett dåligt besked den 25:e.....så tar vi det då. Här och nu...
Nu ska jag i alla fall blogga oftare! Hoppas ni hänger med!!
Tjingeling!!

8 kommentarer:

  1. Härligt att höra ifrån dig igen :) Jag hänger med hela tiden... Här och nu! Lycka till idag/Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Hej Marie!

    Tänkte på er när vi såg alla segelbåtarna häromdagen. Såååå mysigt. Doris var alldeles till sig.....
    Kul om du fortsätter skriva. Även om det är om din vardag, för även jag lär mig uppskatta den bättre då:) Man kan inget annat än att ÄLSKA LIVET & framför allt så är ju barnen bra på det!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Hörde på Hugos mobil att du ville veta vårt favoritställe i Italien. Det är Cervia och ligger ca en timme från Bologna. Hotellet finns på www.hexcelsior.it. Hör av dig igen om du behöver mer info! Kraaaaaaam Camilla

    SvaraRadera
  4. Så klart fortsätter jag följa dig. Vad roligt det var att se dig på Sofiero. Har inte sett dig på så många år och efter allt jag läst här på bloggen var det härligt att se att du var lika glad och pigg. Klart att allt går bra!

    /Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas provtagningen gick fint och att du får en härlig semester i Italien! Kramar från Sara W

    SvaraRadera
  6. Och NOICE som spelar i Bjuv ;-)vad vore väl Italien...... alldeles underbart
    puss puss

    SvaraRadera
  7. Hallå Marie!
    Riktigt kul att höra ifrån dig igen.
    Vi kan väl ta en liten kräftskiva framåt?
    Ha det fantastiskt i Italy och ät mycket god mat för oss alla.Vi följer dig i ur & skur bara så att du vet Många kramar från
    La Familia Åsberg

    SvaraRadera
  8. Forza Marie och forza Italia! Hoppas ni får en skön resa. Kram

    Christian

    SvaraRadera