tisdag 6 september 2011

Arbetslivet

Ja har börjat arbeta. Har arbetat i fyra dagar nu. Två timmar per dag. Pratar mest känns det som. Kul att träffa alla och oj, så många goa kramar jag fått. De flesta tycker att jag ser pigg ut och det känner jag mig också. Jag har varit lite trött på eftermiddagarna nu men det är nog inte så konstigt. Kroppen är inte van helt enkelt. Än så länge gör jag ingen nytta alls på jobb, läser in mig på vad som hänt och försöker få rätt på alla praktikaliteter.

Det var en ljuvlig känsla att köra till jobb en regnig, ruggig måndagsmorgon. Vardag är bra, jag älskar vanligt!

Det första jag gjorde när jag träffade chefen var att be om semester..... Jag tänker ta Vilmer med mig och följa med mamma och pappa till Tännäs v 38. Plocka lingon, äta gott och andas ljuvligt ren fjällluft. Längtar.

Annars är det fullt upp. Jag tränar hos min PT, har börjat på Hot Yoga och försöker få ihop alla aktiviteter våra barn går på. Imorgon ska Malte och Arvid börja på elgitarr kurs - tillsammans. Roligt!

Jag har dessutom fått tillbaka lusten att laga mat. Tänker allt som oftast på mat tycker jag.... Det är såå härligt att känna alla smaker och att återigen njuta av mat. Portionerna är ganska okej stora och jag har gått upp ett kilo eller så. Heja mig!

Kramelikram

8 kommentarer:

  1. Heja Dej <3
    Jag tycker också om vardagen. Men älskar helgen som bryter av :)
    Låter supermysigt med fjällen nu på hösten, färgerna måste vara fantastiska! Och doften...
    Må väl och ta hand om varandra!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vanligt är underskattat! Heja dig =o)

    SvaraRadera
  3. Marie, jag tycker så mycket om när du skriver att du älskar vanligt! Det är ju egentligen då det är som bäst!! Kram på dig jobbtjejen!

    SvaraRadera
  4. Låter skönt och bra alltihop!Ha det så bra och hälsa de andra. Kram Laila.

    SvaraRadera
  5. Det var härligt att springa på dig på Ship och du såg verkligen pigg och fräsch ut. Välkommen tillbaks! Vi får boka den där lunchen en dag :)
    /Anna

    SvaraRadera
  6. Hej Marie! Du gör VISST nytta på jobb; på ett positivt sätt påminner du min om vad som är viktigt i livet. DET är NYTTA!! Stor kram!!

    SvaraRadera
  7. Ett kilo redan? Du kan fa flera av mig. Vi kor lagkolhyddratmetoden men glommer att motionera... En rundtur i fjallen blir pricken over i:et efter dina havs- och europaturer! Du klarar allt!

    SvaraRadera
  8. Heja dej Marie! Låter bra att lusten för mat är tillbaka, jag sa ju att den kommer med tiden:)
    Verkar som du har det bra och njuter av alla de dina och det är ju precis så det ska vara!
    "Dietisten"

    SvaraRadera