fredag 27 januari 2012

Inne på cytobehandling #4

Jag får nu även benmärgsstimulerande sprutor för att de vita blodkropparna inte ska sjunka så och jag ska vara så infektionskänslig. Det har hjälpt än så länge men jag har varit hemskt trött. Kämpar dock - tar mig upp och petar i mig lite mat, försöker hålla mig upp några timmar och ibland även gå små korta promenader. Jag tycker jag känner mig liiiiite starkare och klarar ta mig upp till ovanvåningen i alla fall.

Vissa dagar har faktiskt varit riktigt bra då jag känner att jag kunnat mysa med barnen fullt ut. Härligt! Min onkolog tycker jag ska ta och avvakta ytterligare en vecka för att bygga upp mig lite till och för att få lite andrum. Kanske ligger något i det?!?! 13/2 ska jag röntgas och det svaret kan bli precis hur som helst. Syns det inget kan fortfarande buken vara full av cancer..... det är det som är så jävligt. jag tänker gå mycket på allmän tillståndet och känslan.

Vecka 10 har jag fått plats på Vidarkliniken. http://www.vidarkliniken.se/om/om-vidarkliniken/ Fast det beror ju också på vad röntgen säger. Känns som att jag/ vi kommer att ha några beslut att fatta de närmsta månaderna jag aldrig hoppades behöva ta för mins närmsta fiender än. Men nu är vi här och nu och jag längtar efter en riktigt god natts sömn..!!!!

Kram till er alla.
Det är baaaara NU man kan påverka!!
Marie

39 kommentarer:

  1. Skickar en jättekram till dig!

    SvaraRadera
  2. Tack för att du orkar dela med dig av ditt nu. Kramar i massor!

    SvaraRadera
  3. Marie, vi tänker såååå otroligt mycket på er hela familjen och är glad att du delar med dig av dina tankar. Du är så klok - det är bara NUUU man kan påverka. Se till att må så bra ni bara kan. BAMSEKRAM från Höjmans

    SvaraRadera
  4. Skickar mängder av styrkekramar och hoppas att den kommande röntgen visar positiva resultat.
    /Familjen Moreau

    SvaraRadera
  5. Kommer massor av styrkekramar och hejarop härifrån också! Du är en kämpe! Kram Nettan

    SvaraRadera
  6. Härligt att vi här ute får del av den orken du samlar genom att du skriver så vi får läsa. Vidarkliniken verkar vara ett bra ställe- en plats för hela dig inte bara de dumma cellerna. Ta hand om er.
    Kram Anna B

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att höra från dig, har tänkt på er.
    Var ju såklart tvungen att gå in på deras hemsida och läsa om stället, låter som ett mycket bra ställe att befinna sig på, om man nu inte kan vara hemma. Många spännande terpiformer...
    Tack för att du tar dig tid och uppdaterar trots att du förmodligen måste vara väldigt selektiv med vad du lägger din kraft på!

    Kramar till er alla
    Lisa J

    SvaraRadera
  8. Tänker på dig. Kram

    SvaraRadera
  9. Tänker på dig/er Marie. Kram Jaane

    SvaraRadera
  10. Lille Marie vilken styrka du har.
    Tänker ofta på er och hoppas att
    allt ska bli lite bättre.
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  11. Vidarkliniken ... vilket bra val, Marie! Citat
    "När vi under en period av fysisk och psykisk försvagning, vilar och försöker återhämta oss är vi kanske som mest känsliga för färgernas språk - för färgens emotionella kraft som kan förändra hela vårt sinnestillstånd.
    Färgerna uttrycker glädje, trygghet, vänlighet. De inger mod och hopp, utan att vara påträngande ger de stöd."

    SvaraRadera
  12. Tack för att du delar med dig! Fortsätt kämpa, vi är många som är med dig/er i tankarna varje dag.

    kram Helen

    SvaraRadera
  13. Många många tankar och kramar till dig Marie och dina fina killar!
    Varma styrkekramar/ fam. Torbjörn

    SvaraRadera
  14. Tack Marie för att du delar med dig...tänker så mycket på dig!!!
    Många varma kramar

    Jenny Rafstedt

    SvaraRadera
  15. Sänder kramar och massor av positiv energi till dig Marie
    Du underbara som orkar dela med dig av både glädje och sorg
    <3
    Kramar från Marie o Åse

    SvaraRadera
  16. Hej vännen! Håller tummarna för kommande röntgen. Håll ut och använd alla krafter till att kämpa och att njuta med familjen. Stor kram från Ågårdhs

    SvaraRadera
  17. Hej Marie!
    Jag tänker mycket på dig och håller alla tummar jag kan för nästa röntgenresultat. Kram Karin (Thornberg)

    SvaraRadera
  18. Hej Marie,

    Jag tänker på dig ofta. Du är så stark. Och jag önskar dig bästa möjliga svar på röntgen.

    Kram
    Magnus MUSO

    SvaraRadera
  19. Håller allt som man kan hålla...tummar och tår! Hoppas att röntgensvaren blir som vi alla önskar! Tänker på er! Tror att det får bli en "vårkram" trots att det är bitade kallt...men vårkramar känns alltid bra! Så här kommer den! Fånga! ;-) / Tina Sjöberg

    SvaraRadera
  20. Hej Marie,

    Jag håller med alla andra inlägg och vi håller alla tummar som finns för dig.
    Vi bor några km ifrån Vidarkliniken (Järna) och här har dom ett väldigt gott ryckte. Om du vill/orkar så hör bara av dig så kommer jag./Magnus med fam.

    SvaraRadera
  21. Hej Marie
    Här kommer två tummar till som hålls för ett positivt röntgensvar! Hoppas du får massor av energi och styrka på Vidarkliniken. StyrkeKRAMar från Malin P

    SvaraRadera
  22. Jag håller tumm.arna den 13onde! Det var så skönt o ro.ligt att se dig i fönstret igen! Hoppas på mer! Många kramar från Lotta(fotboll)

    SvaraRadera
  23. Du finns i alla mina tankar Marie!

    SvaraRadera
  24. Tänker på dig min gamla klasskamrat. Jag hoppas av hela mitt hjärta att allt skall gå DIN väg.

    SvaraRadera
  25. Hejar på dej och beundrar din kämparglöd.
    Både du och din familj är så fantastiska.
    Önskar er en bra helg!
    Kramar Karin.O

    SvaraRadera
  26. Heja dig Marie. NU skickar jag en varm kram till dig

    Christian

    SvaraRadera
  27. Nu håller vi tummarna :)),,, Nu vänder det;)))) kram ifrån Ödåkra

    SvaraRadera
  28. Det är bara NUU - så nu åker jag med Mange till Wien i vår och visar honom Wichtelgasse. På tiden liksom.

    Alla världens kramar från ett djupfryst Görslöv

    SvaraRadera
  29. Hej Marie. Det gör ont i mig när jag läser hur du har det. Håller tummarna, du rider ur denna stormen. Hoppas du har samma fighting anda som du hade på fotbollsplanen. Varma hälsningar Ingela Schönberg

    SvaraRadera
  30. Hej Marie
    Haven't seen you since last Summer when we bumped into each other at HBG Festivalen - it really was fantastic to stand and talk to you for a couple of minutes, give you a huge hug and just see the energy in your eyes. I know you don't have as much energy at the moment so I just wanted to send you another huge hug!
    take care!
    Simon

    SvaraRadera
  31. Tänker på dig och att resultatet den 13:e kommer att vara positivt. En sådan positiv inställning och kämparglöd som du har betyder oerhört mycket för resultatet./
    Kram Marie P (den andra Marie)

    SvaraRadera
  32. Vi tänker på er och hoppas på positivt resultat imorgon!
    Kram från familjen Cervin

    SvaraRadera
  33. Vi tänker på dig och din familj varje dag och nu håller vi tummarna att allt går bra imorgon. Kram Lotten och Joakim.

    SvaraRadera
  34. Vill skicka dig och hela familjen en stor härlig kram...
    Vi håller alla tummarna för dig imorgon.
    Många kramar
    Jenny och Nicke

    SvaraRadera
  35. Hej på dig Marie, och tack! Du har med din sjukdom faktiskt bidragit till att jag har släppt en del fokus på jobb och plikter och faktiskt försöker ta vara på livet bättre. Man får sig en tankeställare när man läser din blogg, vilket kan vara jäkligt nyttigt. Håller tummarna för dig! Hälsa Calle! Micke Vesala

    SvaraRadera
  36. Kram på dig Marie

    Christian

    SvaraRadera