söndag 12 februari 2012

Så att ni inte blir oroliga....

...imorgon skulle jag bara röntgas men har fått skjuta upp det eftersom jag har har någon inflammation på lungorna och jätteont i magen vilket gör att jag inte får äta något. Imorgon ska jag börja så smått med buljong. 1 liter kontrastvätska inför röntgen klarar jag alltså inte. Besked får jag 27/2 av min onkolog i Lund så vill och orkar ni får gärna börja ladda energi, tro, hopp och kärlek redan nu.....men oroa er inte imorgon!!!

Jag har mått jättedåligt några dagar nu. De flesta symptomen är välkända cytosymptom men de är inte mindre jobbiga för det.... Idag har de tagit akuta prover som visade minimalt förhöjd sänka så någon lunginflammation tror vi inte på. Har försökt all möjliga starka smärtstillande men det visar sig att Ipren hjälper bäst ;-).

Jobbigt när man har så ont att man varken kan röra sig eller andas djupt och givetvis blir vi oroliga att det är tumörer som börjat växa på lungan. Inte troligt efter som det flyttar sig från dag till dag.

Lite mer info jag tror ni inte vet. Fick cyto i måndags och kommer att få cykel#6 den 23/2 om alla värde är med mig. Alltså besked den 27:e och om allt vill sig väl åker jag till Vidarkliniken 6/3 och stannar 2 veckor. Under tiden åker familjen till Tännäs och åker skidor. Sorgligt på ett vis men det är bara att inse att jag aldrig skulle orka det. Barnen kommer att ha superkul och det är det viktigaste för mig!!

Gonatt!!

26 kommentarer:

  1. Så härligt att Du tänker på andra när Du har det så jobbigt. Tro hopp och kärlek har vi i massor till Dig och Dina killar. Jag kramar Dig i tankarna men försiktigt så Du inte får mer ont. gammelkusinen Laila.

    SvaraRadera
  2. Skickar kärlek å styrka till dig min vän! Kram // Jessica

    SvaraRadera
  3. Hej Marie!
    Tack för att du uppdaterar!
    Stor kram från Lotta Lassvik
    (tänker på dig och din familj dagligen och trogen ”follower” av din fina blogg)

    SvaraRadera
  4. Lille Marie,

    Tänker på DIG och dina killar varje dag.
    Tycker att du tänker så STORT när du njuter av att dina kära ska åka skidor och du får säkert bra omvårdnad där du ska vara. Det är så lätt att man alltid säger "hur är det med osv" ibland är det bra att först ställa frågan "hur är det med dig" till make/maka och därefter, ja jag är helt övertygad om att du förstår vad jag menar. Jag håller alla tummar så hårt jag kan. Många kramar Birgitta

    SvaraRadera
  5. Lille Marie,
    så tufft du har det! Vi tänker på dig och dina fina killar varje dag och hoppas hoppas att det hela snart vänder.
    Stor varm styrkekram/ fam. Torbjörn

    SvaraRadera
  6. Lilla, tappra du.....
    Vad härligt för killarna att få komma iväg på skidresa, hoppas du får det minst lika härligt på ditt ställe - det lät ju super där! Sen fattar jag att du hellre velat va med grabbarna, men ibland får man visst inte välja själv. Ingen av oss hade valt denna skiten!

    Hoppas proverna går åt rätt håll!

    Kram/ Lisa J

    SvaraRadera
  7. Vi skickar virtuella krafter, mycket hopp och gränslöst med kärlek(borde bli massor masssor digitalt då datorer är kraftfulla) och vi tänker på dig/er. Kramen från Ågårdhs

    SvaraRadera
  8. Tänker på dig/er ofta - både vaken och i drömmen dit det är skönt att förflytta sig ibland. Du är fantastisk som ger dig tid till att uppdatera oss via din blogg, Marie! Kram Erika

    SvaraRadera
  9. Håller tummarna för att du kommer iväg till Vidarkliniken och grabbarna kommer iväg till Tännäs. Hälsa syrran, mamma och pappa från mig och var rädd om dig! Kram Tina Sjöberg

    SvaraRadera
  10. Livet är inte rättvist. Du får verkligen kämpa nu och jag skickar all styrka jag kan för att du ska vara redo den 27:e och få bra veckor i lugn och ro på Vidarkliniken medan familjen roar sig i fjällen. Ladda med mycket kärlek innan, så klarar du det! Du är värd det bästa. Kram Malin P

    SvaraRadera
  11. Många Hjärtekramar med styrka till dig o dina killar! Tack för att du orkar dela med dig av TRO HOPP KÄRLEK! Hoppas solen visar sig generöst och att du har kraft att njuta av de värmande strålarna. Håller tummarna så hårt jag bara kan för att du snart ska må bättre! Vidarkliniken kommer att pyssla om dig på bästa sett!! Dina killar kommer att ha det härligt i skidbackarna! Varma kramen Chatarina

    SvaraRadera
  12. Marie, klart att vi laddar upp massor av stora varma styrkande kramar fulla med energi och mängder med TRO, HOPP OCH KÄRLEK. Kram Marina

    SvaraRadera
  13. Vi tänker på dig varje dag här med. Håller tummar och tår för att allt ska gå åt rätt håll!! Kramar från familjen Thorman/Carrasco <3

    SvaraRadera
  14. Kämpa på Marie! Jag tänker ofta på dig och försöker sända all positiv energi jag kan till dig! Mångar kramar från Johan Beijar.

    SvaraRadera
  15. Tänker på dig jämt !!!! Skickar tusen styrkekramar och massor av kärlek till Er alla i familjen. Låter betryggande att du ska iväg och bli omhändertagen och att grabbarna får sitt nöje med skidåkningen. Snön och skidorna får du ta igen nästa år.
    All you need is love )))))

    Kramar familjen Åsberg

    SvaraRadera
  16. Finns inte så mycket att tillägga men du vet att vi tänker på er hela tiden.
    Skickar över en massa tro, hopp och kärlek från oss i Glumslöv.
    Det känns som om jag vill svära och skrika för det är så orättvist!

    SvaraRadera
  17. Stora kramar till er alla från Vincents!

    SvaraRadera
  18. Du och Rögle ger aldrig upp! Kämpa på Råås #9. Numera så ingår jag o kusin-Håkan i Råå IFs styrelse! Mycke hjärta i den bästa ljusblå föreningen numera. Ha de bäst o hälsa grabbarna.

    SvaraRadera
  19. Kämpa på Marie, många styrkekramar från Ragge

    SvaraRadera
  20. Hej Marie. Jag har tonvis av energi, tro, hopp och kärlek över till dig. Har ju t o m skaffat förstärkning ;-) Lille Simon och Max växer så det knakar och har fullt av den varan de också. De träffar dig gärna när du är starkare. Stora kramar från mig. /Sofie

    SvaraRadera
  21. tänker på dig ofta och med massor av enrgi som jag försöker kanalisera - och ska öka nu till 27e!

    SvaraRadera
  22. Många gånger har man ju hört att -Hon är så kaxig och tuff...lika många gånger har man väl sagt att man inte är det. Det du går igenom och den inre styrka du har, det är kaxigt och tufft tycker jag. Sänder många kaxiga och tuffa kramar och MASSOR med positiv energi till dig vackra människa.Kämpa tills du är uppe och över toppen !

    SvaraRadera
  23. Tänker ofta på dig och skickar här massor av energi, tro, hopp och kärlek. Varm kram!

    SvaraRadera
  24. Tillbaka till Kairo efter en vecka i Siwa oasen, det forsta jag gor ar att kolla din blogg. Du sprider gladje, karlek och massor med framtidstro. Alla kommentarer skickar samma till dig. Jag med!
    Ge Arvid en forsenad fodelsedagskram och har kommer en stor varm kram till dig!

    SvaraRadera
  25. Goa Marie, skickar massor med värme och styrka till dig. kram Mildéns

    SvaraRadera
  26. Härliga, härliga Marie. Hoppas att du får må bättre snart och att veckorna på Vidarkliniken blir givande! Stor varm megakram x 5 från Wilensjöarna

    SvaraRadera