onsdag 4 januari 2012

Skyhög sänka och lunginflammation...

...har jag hört den förut? Dags igen! Tyckte jag mådde bättre än tidigare omgångar. Fick cytostatikan i torsdag och visst kraftiga och tydliga biverkningar kom snabbt. Bland annat blev halva ansiktet nästan lite förlamat och jag blev extremt köldkänslig men ändå hanterbart. Har verkligen tvingat mig själv att äta ofta så illamåendet har varit Ok. Men med den enorma tröttheten kom också febern och jätteont i bröstet, kunde knappt andas. Så snabbt in med antibiotika och det var inte så kontstigt att jag åkt på något - mina via blodkroppar låg på 0,8 vilket gör mig extremt infektionskänslig.

Med alla dessa förkylningar överallt är det nästan omöjligt att undvika! Våra barn luktar i alla fall ständigt handsprit ;-) ! Jag hade en sänka på över 220 vilket i sig är väääl högt. Jaja, fokus på återhämtning, fortsätta äta och se till att värdena är normala till 11/1 då jag ska ha ny dos!

Blev ett tråkigt statusinlägg men det var vad jag pallade idag!

Kram och tack för all omtanke!!
Marie

25 kommentarer:

  1. Kramen på dig. Krya på dig fort. Energi kramar till dig.

    SvaraRadera
  2. Nej nej dina inlagg kan ALDRIG bli trakiga! Vi, dina vanner runt om i varlden, kollar din blogg varje dag. Har du skrivit nagra rader jublar vi av lycka. Hon kan, hon orkar ... heja Marie!

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående talare, härligt att bara se några rader från dig. Var dock inne och tjuvkikade på din FBsida igår och såg ditt inlägg till Anna. :) Hoppas du orkat njuta lite av julen med familjen och barnens glädje i ögonen. Tänker på er. KRAM Mia-Maria

    SvaraRadera
  4. Häng i Marie! Kram Anna B

    SvaraRadera
  5. Stor varm kram till er alla.
    Har precis kommit hem från en nostalgitripp till Sthm. Självklart luktade vi på vattnet o mindes. Skulle ha ätit på Koh phangang - men öppnade lite sent för att passa en liten barnfamilj.
    KRAM fr WienerL8

    SvaraRadera
  6. En stor värmande kram till dig,Marie!
    Kram Ia

    SvaraRadera
  7. Jag blir också så glad när du har skrivit något, "ja Marie har orkat läsa våra kommentarer". Många måbrakramar. Birgitta

    SvaraRadera
  8. Heja Marie! Varma kramar fr Åsa

    SvaraRadera
  9. Varma hälsningar från familjen Lundqvist via Åsa

    SvaraRadera
  10. Johanna & Henrik 1254 januari 2012 kl. 20:49

    Härligt med ett inlägg Marie! Sen spelar det ingen roll om det bara är "tråkigt" för vi som följer dig blir lika glada ändå... Blöta kramar från Lalandia

    SvaraRadera
  11. Här kommer en infektionsfri kram till dig via cyberspace! Tina Sjöberg (f.d Bengtsson)

    SvaraRadera
  12. Spelar ingen roll om dina inlägg är tråkiga i dina ögon. Jag blir bara glad av att se att du skrivit. Var på Nyårssaluten idag och såg Bosse och Lena med barnbarn. Kämpa på Marie! Vi kämpar med dig.
    Kram Marie P

    SvaraRadera
  13. Kämpa på med din återhämtning. Vi tänker på Er!!
    Kramar från familjen Cervin

    SvaraRadera
  14. Största bamsekramen till dig Marie. Från A & H Tell

    SvaraRadera
  15. Marie, du är helt fantastisk! Glad att höra ifrån dig igen! Massor med styrke-och energikramar kommer här från oss!

    P.s Vad kul att Arvid kunde vara med på fotosession i veckan:-). Det gick bra hörde jag. Spännande att se korten... D.S

    SvaraRadera
  16. Marie, du är en kämpe! Varm kram från fam Holgersson.

    SvaraRadera
  17. Tankar o kramar, hoppas ni haft en hyfsat bra jul- och nyår med massa mys!

    Lisa J

    SvaraRadera
  18. KRAM från mig till dig - inga inlägg från dig är "tråkiga"! DU ger MIG styrka, Marie!. Kram igen...

    SvaraRadera
  19. Fina Marie,jag kan lova dig att det är aldrig tråkigt att läsa det du skriver utan tvärtom väldigt skönt att höra ifrån dig. Skickar en massa positiva basiluskfria tankar och styrkekramar till dig o familjen. Kram Marina

    SvaraRadera
  20. Tråkigt??!?!
    Jag har "Computer Sweden" och "Lille Marie" på min favoriter menyrad på mitt jobb dator.
    Computer Sweden, ja, det kan vara tråkigt!
    Lille Marie, aldrig!
    Siten och tjejen precis lika både två! :-)
    Huge hug from Simon and the Fishers

    SvaraRadera
  21. Tänker på Dig extra mycket inför morgondagen och hoppas att biverkningarna inte skall bli så besvärliga denna gång.
    Kram från Laila i Fullersta!

    SvaraRadera
  22. Lille Marie, du är i min favorit-menyrad också. Blir alltid glad när man hittar ett nytt inlägg och får veta hur du mår, och det är aldrig tråkigt att läsa. Stor kram, hoppas du mår bättre nu! Malin P

    SvaraRadera
  23. Hoppas att det gick bra idag...har tänkt på dig!/ Tina (f.d Bengtsson)Sjöberg

    SvaraRadera
  24. Hej Marie. Tänker ofta på dig och kollar bloggen ofta. Hoppas antibiotikan hjälpt och att du mår ok efter dosen igår. STOR KRAM! /Pernilla P

    SvaraRadera
  25. How do you spell love
    You don't spell it you feel it...
    Nalle Puh

    SvaraRadera