söndag 18 december 2011

Inlagd

Vaknade med samma härliga känsla jag hade igår och kände på mig att jag skulle få en bra dag. Känner då på magen, precis under operationsärret att magen svullnat upp. Inte jämnt över magen som den kan göra ibland när jag lyckats äta lite mer, utan en knuta nästan som en clementin rakt ut och med var i ärret. Såklart blev jag livrädd, väckte Calle och ringde mina sköterskor. De kom snabbt och alla var överrens om att jag borde åka upp till sjukhuset. Jag kände ju hur spänd knutan var och vägrade åka egen bil så det blev ambulans upp under lugna former. Timmar senare efter röntgen, prover och orolig väntan fick jag reda på att det blivit en böld i mellanskiktet av hud och bulkhåla (?) som heter något visst och inte är ovanligt. En läkare skar upp och tömde på var och sa att det såg fint ut. Det var bra att vi kom upp så att infektionen inte går inåt i magen. Ny antibiotika och jag stannar inatt sedan får vi se....

Omtumlande dag...men måste säga att en böld kändes som en bättre alternativ än de som farit genom mitt huvud hela dagen.....

Kram

27 kommentarer:

  1. Äntligen kan jag kontakta dig. Tänker på dig många gånger om dagen. Bra att du kom iväg så de fixade knutan. Snart är du pigg igen med ditt jäklar annama. Jag önskar er en God Jul

    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej Marie,
    Jag känner till rädslan och alla tusen tankar som går genom huvudet. Man är otröstlig, men sen få ett positivt besked så släpper men allt.(och då kommer huvudvärken:))
    Ps,jag såg era underbara bilder ifrån bröllopet, du är dig så lik som vårt sista nyårsfirande :) Ds

    Ta hand om dig / Mvh Magnus med familj.

    SvaraRadera
  3. Kram, kram, kram Marie. En stor till dig o dina fyra fina killar.

    Christian

    SvaraRadera
  4. Vi skickar massor av varma kramar och hoppas att du är tillbaka i hemmets lugna vrå igen.
    Ta hand om dig!
    /Fam Moreau

    SvaraRadera
  5. Många,goa kramar från familjen Johannesson/Lilja.

    SvaraRadera
  6. Så jobbigt! Men skönt att läkaren kunde fixa bölden. Önskar dig och dina fina killar en riktigt god jul med massor av julstämning! Kram Johanna 125

    SvaraRadera
  7. Hej Marie! Vi tänker på dig/er hela tiden.
    Skänker många varma kramar till er från familjen Englund.

    SvaraRadera
  8. Varma kramar från oss kommer här! Hoppas att ni får en fin och stämningsfull jul! God Jul och ett Gott Nytt År! Familjen Wilensjö

    SvaraRadera
  9. Det ska ju vara inlagd sill,, inte inlagd Marie! ;) Hoppas du snart får komma hem till dina grabbar och att du får en riktigt mysig jul med mååånga kramar och mycket kärlek!!

    SvaraRadera
  10. Hoppas att du snart får komma hem igen och får många fina stunder under julen. Många kramar från Carin m familj
    PS Vilka fina bilder från ert bröllop. Ni verkar ha prickat in bästa vädret!

    SvaraRadera
  11. Nu har jag kramat lilla Siri i London och stora maken har i Kairo, njuter av sol och gronska och tanker pa vad en doktor sa "naturen ar den basta helande kraften". Han kunde ha lagt till.."och massor med karlek". Av karlek har du hur mycket som helst, bade att ge och fa.
    Goda julkramar fran oss till dig och din familj!

    SvaraRadera
  12. Hej vännen! Tur att det inte var värre, men förstår att du blev rädd. Sänder lite pepp och håller tummarna att du får må bra och njuta av att julen står för dörren. Jag tror tomten kommer med paket;)

    SvaraRadera
  13. Hej Kära Marie och hela familjen!
    Hoppas att Du är hemma nu och att Ni har det så bra som det någonsin är möjligt.
    Vi har haft lite vinter i flera dagar men nu regnar det bort och blir ganska grått igen.
    Stor kram från "gammel-kusinen"Laila.

    SvaraRadera
  14. Vi tänker på dig Marie och hoppas att du får en härligt fin & stämningsfull jul med din familj. God Jul och Gott Nytt År!!
    Varma varma kramar till hela familjen /
    Familjen Torbjörn

    SvaraRadera
  15. God Jul till hela familjen. Hoppas den blir magisk.
    Kramar från Fam Delander

    SvaraRadera
  16. God Jul till dig Marie och hela familjen
    Önskar familjen Sydmark

    SvaraRadera
  17. God jul fina Marie! Krama om familjen och dig själv från mig -
    Felicia

    SvaraRadera
  18. God jul till er allihop!
    Hoppas att Marie är hemma så ni kan mysa ihop hela familjen!
    KRAM från Höjmans

    SvaraRadera
  19. Jag önskar er en fin jul med många kramar.
    Birgitta

    SvaraRadera
  20. God Jul till hela familjen!
    Önskar familjen Moreau

    SvaraRadera
  21. Marie!
    Här kommer några rader från mig, Tina (fd Bengtsson, Helenes klasskamrat)
    Hittade din blogg av en tillfällighet. Har läst den med skratt och gråt i en salig röra! Så bra du skriver...det går rakt in i hjärtat! Skickar över en hälsning till er...hälsa syrran, mamma och pappa. Tänker på er! Styrkekramar i massor till dig! / Tina (numera)Sjöberg

    SvaraRadera
  22. Vill skicka er många goa kramar och julhälsningar ifrån oss.
    Stor kram från Perssons

    SvaraRadera
  23. Hej Marie,

    Har följt din blogg sedan drygt en månad tillbaka, och blev så glad då jag såg dig på Åhelns lillejul, på jakt efter de sista julklapparna. Vi tittade på varandra, då vi har träffas och spelat fotboll när vi var yngre. Tror du kände igen mig med, men mitt hjärta blev varmt av att se dig på benen. Hoppas att du och familjen fått en fin jul tillsammans.
    / Cecilia

    SvaraRadera
  24. Härligt att se dig promernera idag.. Kämpa på...Ni finns i våra tankar. stor varm kram från 136.an

    SvaraRadera
  25. Härligt att läsa att du tar lite promenader på det nya året som vi hoppas ska bli ljusare för er. Kram Birgitta

    SvaraRadera
  26. God fortsättning!
    Jag tänker mycket på er och hoppas ni har det så bra som ni kan..
    STORA kramar till er ,ni är underbara!
    Karin .O

    SvaraRadera
  27. hej marie,

    Härligt att se att du kunnat få en runda till av rävgiftet som ska göra dig helt frisk - trots alla rundor du får stå ut med på sjukhuset och all annan skit så är ju detta stålbad värt ALLT, för att sedan kunna krama om världen och alla man älskar. Många kramar Mia

    SvaraRadera