måndag 20 februari 2012

Infektion

Är sedan i fredags inlagd på kirurgen. Får nu antibiotika men de letar fortfarande efter vad det kan vara på lungorna.. Idag kom de nämligen på att de innan tittat på fel röntgenbilder, på bilderna från 18/12 istället för bilderna från 18/2. Jaja..... alla kan vi väl göra fel......

Nu ser de förändringar på höger lunga (så ont som jag har och har haft är jag inte förvånad) Nu får jag antibiotika 3 ggr/dag + någon pilla. Läkaren sa något om att det t.o.m kanske är tuberkulos ...... Finns det och är man inte vaccinerad mot det? Imorgon ska i alla fall kirurgerna här diskutera med infektionsläkarna om vad det är och vilken behandling jag ska ha.

Det tråkiga är att vimme fyller 5 på onsdag och då vill jag ju vara med och sjunga på morgonen. Men men, i så fall får vi hitta på något specialarrangemang. Det blir i alla fall inga fler behandlingar innan jag åker till Vidarkliniken. Läskigt men när min onkologsyster säger att hon då är mer rädd att ta livet av mig med cytostatika förstår jag allvaret. Jag får vara glad att jag klarat 5 omgångar och sedan bara måste beskedet på måndag vara det bästa möjliga! SNÄLLA !!!!

Marie

15 kommentarer:

  1. Kära Marie! Hoppas att antibiotikan gör susen. Bara synd att de tittade på fel plåtar. Men man kan ju inte vrida klockan tillbaka hur gärna man än vill. Du är säkert vaccinerad mot TBC men man vet ju inte vad alla behandlingar har gjort med Ditt försvar.
    Tänk att Vimme fyller fem år redan. Jag har fortfarande kortet på kylen, med de tre pojkarna på, som Ni skickade när han var nyfödd. Det är så underbart gulligt. Jag undrar bara om jag inte tvättat kylskåpsdörren på fem år. Ja, jag torkar ju lite runt handtaget då och då men tydligen inte hela dörren.
    Vi fortsätter med att skicka massor av tro hopp och kärlek och lite tummhållning till Er. Kram från gammelkusinen Laila.

    SvaraRadera
  2. Skickar kramar laddade med positiv energi inför beskedet på måndag <3

    /Marie & Åse

    SvaraRadera
  3. Blir svårt att skriva på min tenta när jag samtidigt ska hålla tummarna för dig...men det går;-) Håller så hårt jag kan Marie! Hoppas att er kille får en fin födelsedag...ni kommer säkert på ett smart sätt att lösa det på. Nu vill vi ha vår och positiva besked...eller hur?!? <3
    / Tina Sjöberg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Massor av kramar och positiva tankar till er alla från Madeleine och Henrik

      Radera
  4. Hurra for Vilmer, 4 ar idag, och hurra for hans underbara mamma och hans harliga pappa! Och for fina Arvid och Malte! Familjen Ljungberg-Jonsson, ni ar oemotstandliga och alltid i mina tankar. Pyramidstora kramar till er alla!

    SvaraRadera
  5. Ett stort stort Grattis till allra sötaste Vilmer på 5 års dagen!!! Tänker på dig Marie och skickar lyckotankar.

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni fick firat Vilmers dag på bästa möjliga sätt =)
    Tänker på er, och skickar en Stor kram till er alla
    från Jenny & Nicke

    SvaraRadera
  7. Kniper alla fingrar och tår!!

    Kramen
    Lisa J

    SvaraRadera
  8. Kram till er alla! Lotten o Joe.

    SvaraRadera
  9. Håller tummarna för att det vänder nu.
    Måtte måndagen ge positiva besked.
    Tanker på dig ofta .
    Anja

    SvaraRadera
  10. Kristina Hedberg Adamson24 februari 2012 kl. 09:40

    Om du orkar och känner att det skulle vara trevligt med besök när du är på Vidarkliniken så får du höra av dig. Mitt nummer är 070-1747880. Tänker på dig extra mycket på måndag.

    Kram Kristina

    SvaraRadera
  11. Hej Marie!

    Tänker mycket på dig. Jag håller alla tummar jag kan för ett positivt besked på måndag.

    Kram Karin (Thornberg)

    SvaraRadera
  12. Då lägger jag än mer energi och tankar på måndag och ber och hoppas så att du får ett bra besked och snabbt får rätt på lungorna, så att du kan vara med och sjunga på onsdag.

    SvaraRadera
  13. Marie - tänker såååå mycket på dig inför morgondagen och håller alla tummar och tår vi har!!

    KRAM

    SvaraRadera
  14. Tänker på dig och dina killar i dag.
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera