tisdag 1 maj 2012

Fokus - att må bra!!!

Kort status från mig.

Röntgen visar ingen spridning till andra organ men tumörmarkören ökar vilket de tyder att tumörerna på bukhinnan växer.

Jag ligger inlagd sedan en vecka eftersom det varit totalstopp i min tarm. En stomioperation var nära men nu finns det enligt röntgen passage. Skönt för en operation blir tufft att klara. Dock strejkar tarmen fortfarande. Viktigt, viktigt att den vaknar!

Har fortfarande kvar lunginflammationen som ställer till det. Får antibiotika intravenöst nu!!!

Jag har nu helt ställt om till att jag inte ska ha ont och att må bra är det viktigaste. Mår trots allt ganska bra nu för jag tar morfin när jag behöver, har slutat "vara duktig" och ha lite ont. Jag blir lugnare och kan njuta av fina stunder som att lösa ett korsord m arvid - himmelriket!

Nu måste bara tarmen vakna så jag kan sitta i trädgården och njuta av sol och gröna knoppar.

Det var en kort uppdatering i alla fall...

Kram och fånga stunderna, maxa inte!!
Marie BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

80 kommentarer:

  1. Goa lilla älskade Marie.
    Kramar till dig via datorn, längtar så efter att få krama om dig på riktigt, att bara få vara och sitta hos dig i solskenet ute på altanen.

    Att inte maxa..., utan ta vara på ögonblicken, ja
    du Marie det håller jag med dig om. Läget just nu
    är Morgonrock...,nästan precis vaken och en titt på klockan, oj så mycket? Men några rader till dig vill jag skicka och som vanligt får du mina innersta tankar även om jag har svårt att sätta dom på pränt. Men det vet du ju om, för jag är ju precis som du Marie...., glad för att prata.., du glömmer väl inte bort den gången när jag fastna med undertänderna OVANPÅ ovantänderna!!? Det är väl att fånga ögonblicket. Kommer ihåg hur ont det gjorde, men väl värt för så många goa skratt efter det när jag berättar. Att jag fastna..., för att jag prata för snabbt och för mycket....., ja det är ju sånt som jag inte behöver tala om.

    Sköt nu om dig och låt dig pysslas om av Calle och era fina pågar. Bara kör med dom Marie.
    Kram kram från mig, din "gamla faster Gerd"

    SvaraRadera
  2. Kära Marie vad ska jag skriva. Går här och gnäller för "lite" ont i rygg o ben när jag sedan läser din
    ord så ja jag vet inte vad jag ska skriva.
    Må så bra som DU bara kan.
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Hej Marie!
    Hoppas verkligen du får möjlighet att njuta av det just nu granna vädret. Ett klokt beslut med morfinet tycker jag, varför skall du ha ont vännen.
    Många kramar till dig från Åsberg

    SvaraRadera
  4. Hoppas solens strålar tittar in genom ett fönster på sjukhuset och hittar fram till dig. Känn hur du fylls med värme o energi.
    Med dessa strålar kommer också våra hälsningar o kramar

    /Marie o Åse

    SvaraRadera
  5. Kära Marie!
    Hörde av Arvid att du hade det jobbigt med magen. Han berättade att du hade kommit till sjukhuset och eventuellt skulle opereras.Det var skönt för dig att du slapp det. Håller tummarna för att tarmen rättar till sig så du kan komma hem och få njuta lite av vårvädret. Jag tänker mycket på dig Marie.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Åh Marie, vad glad jag blir när jag läser dina rader, du är så klok! Jag fick en live uppdatering på Kaisho av Calle i torsdags och förmånen att rufsa om kalufsen, ja inte Calles då, på era härliga grabbar, vilka krigare :) Bamsekram Tina

    SvaraRadera
  7. Hej Marie,

    Vi håller alla tummar och tår att tarmen snart vaknar till och att du får komma hem och ladda batterierna. Våren verkar vara här och vi hoppas att du snart sitter i trädgården och njuter av solen!

    Kramar från Fam Moreau

    SvaraRadera
  8. Hej Marie!

    Tänker jättemycket på dig och blir glad att du låter positiv mitt i allt krångel med tarmen. Hoppas den rättar till sig snart så du kan få sticka ut nosen i vårsolen!
    Fånga stunderna, maxa inte - så kloka ord!
    STOR kram till dig från hela fam Höjman

    SvaraRadera
  9. Hej Marie!
    Tog dig på orden "fånga stunderna - maxa inte"...och jäklar vad jag brände mig i vårsolen;-)
    Jag ska skriva dina kloka ord på min griffeltavla här hemma i köket...kan behöva påminnas om det lite då och då...
    Hoppas att du också får sitta i solen snart och få lite färg på näsan:-)
    Var rädd om dig!
    Många vårkramar från Tina Sjöberg(f.d Bengtsson)

    SvaraRadera
  10. Fina du! Många tankar och kramar till dig och de dina// Helen Å

    SvaraRadera
  11. Hoppas solstrålarna kan ge dig den energi du behöver, även om det är genom ett fönster.
    Kramar från oss!

    SvaraRadera
  12. Klokt beslut, att låta bli att vara "duktig"! Hoppas du kommer ut i solen snart och blir så där ömt illröd du vet, när man tänker "Skit samma, det SKA kännas när solen äntligen är här! Tills dess, vila du dig och låt dina nära pyssla om dig.

    Kram
    Lisa J

    PS Ni får gärna slå en signal till "Hårakuten" om/när det krisar... =)

    SvaraRadera
  13. Bra, ta vara pa din energi och tid istallet for att vara duktig. Det ar inte lage for det nu!! Miljarder varma styrkekramar till dig fran mig!!! Jessica i Florida

    SvaraRadera
  14. Kära Marie!
    Går inte en dag utan att jag tänker på dig. Du har verkligen fått mig att tänka annorlunda här i livet, tack.
    Skickar massor av styrka till dig<3
    Kramar Ingela Tezel

    SvaraRadera
  15. Du är så fantastisk. / Lotta

    SvaraRadera
  16. goa Marie! Nu ska solen skina och du få styrka! Kram lotta&christer&fanny&fia

    SvaraRadera
  17. Hej Marie! Igår kväll kunde jag inte somna och låg och tänkte på vad jag skulle kunna skriva till dig och kunde inte komma på något bra! Tänkte innan på dagen på dig och den härliga tiden i laget.. Tänker alltid på det när jag kör söderut på motorvägen och kör av på Ättekulla, påminner mig om alla resor med Wendel som busschaufför,, främst då också våra hemresor från Sting Cup..Men sedan när man kör runt där vid Ättekulla tänker jag på det du berättade om din uppkörning.. Som sagt du finns i mina tankar och jag skickar massor av styrkekramar och tankar till dig.
    Kramisar Jessica O

    SvaraRadera
  18. Hej Marie1
    Du har sånt mod och en kämpaglöd utan dess like!
    Alla dina kloka ord tar jag med mig i min vardag...
    Tänker på dig och din fina familj. Vilmer träffar jag på "Myran" och vi pratar favoritmusik och han visar mig sina mooves...Så stolt du måsta vara över dina pojkar!!
    många kramar
    Lotta (hon som alltid vann i fotboll när vi möttes ;)

    SvaraRadera
  19. Hej Marie
    Tänker på dig och din familj hoppas att ni snart kan sitta ute och njuta. kramar fam Mildén

    SvaraRadera
  20. Goaste finaste Marie,
    Sök upp ett körsbärsträd, lägg dig ner och titta och njut av alla härliga, rosa blommor! En stund som skänker glädje :-) stor styrkekram till dig härliga Marie!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  21. Hej Marie,
    Du är så klok och helt underbar! Må solen skina varm och länge på dig och de dina.
    Tänker på dig mycket!
    Stor kram
    Kristina B Bosson

    SvaraRadera
  22. Hej Marie! Vad skönt att du har valt att inte ha ont! Njut nu bara av din familj,det fina vädret,dofterna ja allt det underbara. Du finns i mina tankar 24 h om dygnet.
    Många många kramar från Lotta(fotbollen)

    SvaraRadera
  23. Fina Marie, vad gott det var att se er på en promenad i dag! Jag tror ni var på väg ner till havet. Ditt leende var härligt att se! Stor stor KRAM Jenny Rafstedt

    SvaraRadera
  24. Marie, har träffat både Calle och Arvid idag och jag tänker så mycket på dig och er alla! STOR varm kram från
    Annie

    SvaraRadera
  25. Hej Marie!
    Blir så förbannad på dina tumörer, lunginflammation och nu din tarm som strejkar. :(
    Vill inget annat än att du blir frisk så att du kan få lämna detta bakom dig.
    Skönt att höra att du inte har ont i alla fall, för det finns ingen anledning att gå runt och lida, då njuter man inte.
    Ta väl hand om dig och njut av dem fina stunder med familjen
    Gillar dina kloka ord "Fånga stunderna och Maxa inte"
    Helt rätt :)
    KRAM från familjen Englund

    SvaraRadera
  26. Du underbara o finaste Marie
    Fånga dagen, timmen, minuten eller sekunden
    Njut med den tid du har med dina nära o kära
    Låt dem ta hand om dig
    Tänker jämt på dig
    Massor av kramar
    /Marie o Åse

    SvaraRadera
  27. Charlotte Trönell10 maj 2012 kl. 17:35

    Önskar jag kunde ta en del av din smärta och hemskheter (som vi gjorde en gång för länge sen då vi delade skratten och gråten) o få dela med mig mer av allt annat. J.vla sjukdom. Du/Calle är så mycket i mina tankar.
    Varmaste kramen
    WienerLotta

    SvaraRadera
  28. Fina Marie, tänker på dig och din fina familj varje dag. Kram Lotten

    SvaraRadera
  29. Jag springer för dig i morgon, Marie.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  30. Hej Marie,
    jag tänker mkt på dig och önskar att du får träffa lille Goa Isak. Vi har precis kommit hem från en resa på Kuba och han var så d
    uktig så duktig den lilla killen. Log och skrattade mot alla snälla kubaner. Vad skönt att du bestämt dig för att inte ha ont. Njut av de fina stunderna ,du är verkligen en inspiration för oss alla!
    krammarija

    SvaraRadera
  31. Ja, Marie. Fånga stunden ta morfin - allt som gör att du kan må bättre! Jag tänker på dig så mycket och slås dagligen av hur svårt det är att just fånga stunden. Alla måsten... Måsten för vem? Till vad? Jag imponeras av din postivistism och jävlar anamma. Önskar såååå att tumörerna slutar bråka med dig!! En cyberkram med massor av energi och styrka! Du är fantastisk!

    SvaraRadera
  32. Hej Marie!
    Jag tänker sååå mycket på dig. Jag hoppas så att alla sjukdomar kan sluta bråka med dig och att din tarm vaknar och börjar samarbeta! Du skriver så många fina och kloka ord på din blogg och är så positiv mitt i allt det jobbiga, så man blir helt stum av beundran över din styrka! Jag har tänkt skriva till dig minst 100 ggr, men inte vetat vad jag ska skriva. Jag vill bara att du ska veta att jag tänker väldigt mycket på dig trots att vi inte har setts på många år. Jag och min familj sänder massor av styrkekramar till dig! Kram Elisabeth C (från gymnasiet)

    SvaraRadera
  33. Hej!

    Måste fråga hur går det för dig att äta utan en magsäck, jag ska ev göra samma operation som du har gjort men av en annan anledning. Får du dumping eller klarar du av att äta det mesta? Hur fungerar det för överigt utan magsäcken?

    SvaraRadera
  34. Varma styrkekramar från Stockholm.- Mia Maria

    SvaraRadera
  35. Skickar styrkekramar från Höjmans också!
    Tänker så på er!

    SvaraRadera
  36. Vi tänker så på er och skickar så mycket styrkekramar vi bara kan! - Fam. Wahrenberg

    SvaraRadera
  37. Jag finner inte ord! Jag skänker en tanke lite till dej Marie som nu kan slappna av o slippa ha ont mer! Skänker tusentals styrkekramar till din man o era barn som nu måste brottas med sin bortgång!!! Kramar Marie! Vi ses i nagiala kram jacqueline Forza Råå

    SvaraRadera
  38. Våra tankar är med er.... Stora varma styrkekramar går till dig Calle och era fina barn.
    Många kramar Jenny & Nicke

    SvaraRadera
  39. Det finns något
    som är starkare än döden.
    Det är närvaron
    av de frånvarande
    i minnet hos de levande.
    Kram Tina / Kaisho

    SvaraRadera
  40. Tack Marie för alla dina ord som verkligen fått mig att stanna upp och se vad som verkligen betyder något. Maxa inte! det skall vi verkligen inte göra.Nu stannar vi upp och tar vara på varandra och du kommer alltid finnas med oss. Jag sänder över styrke kramar till Calle, Arvid, Malte och Vilmer. Vet inte vad jag kan göra men vi tänker på er hela tiden. <3

    SvaraRadera
  41. Tack Marie för alla dina ord som verkligen fått mig att stanna upp och se vad som verkligen betyder något. Maxa inte! det skall vi verkligen inte göra.Nu stannar vi upp och tar vara på varandra och du kommer alltid finnas med oss. Jag sänder över styrke kramar till Calle, Arvid, Malte och Vilmer. Vet inte vad jag kan göra men vi tänker på er hela tiden. <3
    fam Torres

    SvaraRadera
  42. Tack för att jag fick följa dig igenom din djupt berörda blogg. Styrka och kärlek till dina 3 barn och calle mfl.
    Sov o i ro.

    I minnet Du lever
    Du finns alltid kvar.
    I minnet vi ser Dig
    precis som du var.

    Mvh
    susanne pedersen

    SvaraRadera
  43. Livet är orättvist. Våra tankar går till din familj och dina närmsta. I våra minnen lever du kvar som den fina Marie du var.

    Familjen Cervin

    SvaraRadera
  44. Våra tankar till din familj och dina närmsta

    Minnet lever det kan ej jordas
    Det kan ej gömmas bland stoft och grus
    Nej, det skall leva i fågelsången
    I blomsterdoft och i vindens sus

    Sydmark

    SvaraRadera
  45. Våra tankar går till din familj idag Marie. Många kramar från familjen Thorman/Carrasco

    SvaraRadera
  46. Fina Marie!
    Tack för att du alltid var en positiv, glad, snäll och skämtsam go tjej. Minnet av dig kommer alltid leva vidare med dina underbara barn och Calle.
    Många kramar från Familjen Åsberg

    SvaraRadera
  47. lille Marie, finner inga ord! Hoppas du har det fint där du är nu och att du kan vaka över, och följa din familj.
    Kram till Calle och barnen

    Helen Å

    SvaraRadera
  48. Tack för att jag fått följa dig och dina tankar under din sjukdomstid. Du har lärt mig att känna tacksamhet och ödmjukhet inför livet. Inget är självklart.

    Calle, jag sänder mina varmaste kramar till dig och pojkarna och hoppas att ni får styrka att gå vidare tillsammans - även utan en hustru och mamma vid er sida. Grymt och orättvist är det, men jag vet att ni klarar det!

    / Birgitta

    SvaraRadera
  49. TACK Marie för alla dina fina tänkvärda ord du gett oss under din sjukdomstid! du var en sann kämpe! Grymt och orättvist men ditt minne lever kvar!
    Varmaste kramar till Calle och barnen!

    Camilla och barnen!

    SvaraRadera
  50. Det finns inga ord! Idag skickar vi stora varma kramar till Calle och dina goa pågar! Du har gett mig ett motto jag kommer att ta med mig resten av livet - Fånga stunderna, Maxa inte! Tack för alla tänkvarda ord.

    fam Larsson

    SvaraRadera
  51. Lille store Marie, tack för all glädje o positivitet. Tack för alla kloka ord som du givit oss genom din blogg-fånga stunderna, maxa inte...
    Livet är tyvärr orättvist, men du finns inom oss.

    3:e plats i Sting Cup. Ett starkt minne bland oändliga. Ofantligt trötta men ack vad bra vi va....

    Sov gott, Marie!!

    Calle, Arvid, Malte, Vilmer ni finns i mina tankar, styrkekramar till er o alla andra berörda.
    Kram från Ia

    SvaraRadera
  52. Minnet av dig Marie kommer alltid att leva vidare genom Calle och era barn och all din styrka som du delade med dig genom dina ord...
    Livet är inte rättvist!!
    Sov i ro!!
    Kram från Peppe o Jeppe

    SvaraRadera
  53. Livet är så fruktansvärt orättvist!
    Tänker på dina fyra killar, Bosse, Lena och Helene med familj, släktingar och vänner...
    Marie; Ikväll tänder jag ett ljus för dig och lyssnar på Bruce Springsteen. Kommer låta orden stå kvar på griffeltavlan : "Fånga stunderna, maxa inte!"
    Tina Sjöberg f.d Bengtsson

    SvaraRadera
  54. Tack för allt du gav här in i det sista. Du fortsätter att ge kärlek till din familj och dina nära från där du är nu. Också för mig kommer Fånga stunderna, maxa inte! påminna mig om bräckligheten i livet och vikten av att leva nu som du så klokt påmint oss om. Tack!

    SvaraRadera
  55. marie, vilken förebild o kämpe du var. må gud hålla sin vakand hand över din familj. för alltid i minnet

    SvaraRadera
  56. Tack Marie för att jag genom din blogg fått dela så mycket klokskap, tänkvärdheter, kämpaanda och kärlek till livet. Idag känns allt skit och grymt orättvist men du lämnar starka intryck i mig för evigt. Nu går även tankarna till Calle som jag bara träffat några gånger och här räcker inga ord till just idag. Men trots allt, de ord Marie och andra innan henne myntat ska bära oss in i framtiden. Trots allt måste vi fortsätta att Älska Livet.
    Hälsningar Eva&Hans i Mellbystrand

    SvaraRadera
  57. Ikväll har vi tänt ljus för Marie.
    Calle, våra tankar är hos dig och pojkarna.

    Varma kramar från Fam Moreau

    SvaraRadera
  58. Fånga stunderna och Maxa inte ska verkligen bli ett ordsätt jag ska följa slaviskt. Finns inga ord för hur otroligt orättvist livet är. Blir bara så vansinningt vansinnigt arg. Nu går alla styrkekramar till dig Calle och era pojkar. Styrkan du har haft genom det hela har varit på snudd lika stark som Maries. Fortsätt låt familj och vänner stå i fokus och låta dem hjälpa er med allt ni önskar. Stora kramar till er alla och en sista tack till Marie som gett mig så mycket styrka att tänka positivt. Säger som Jeppe, RåÅ If´s nummer 9, en otrolig kämpe. :) // Mia-Maria

    SvaraRadera
  59. Vi blev alldelles tomma när beskedet nådde oss. Orättvist är livet. Tack för allt positivt som Marie stod för. Citat från Astrid Lindgren:
    "Man måste lära sig att leva så att man blir vän med döden. Tror jag tralala."
    / Håkan Bjurbom med familj

    SvaraRadera
  60. Lille Marie.
    Så var Din stund på jorden över.Men inte Din närvaro.
    Du har bara gått in i ett annat rum. Där kommer Du att finnas och följa Dina kära, Din man, Dina barn, Dina föräldrar, Din syster och alla andra, som i dag är stumma av sorg.
    Du kommer att dela glädje och sorg med dem, som Du alltid gjort. Man kan inte se Dig, - MEN DU FINNS!

    Marianne Forslund

    SvaraRadera
  61. Lille Marie du kämpade o kämpade! Du njöt av att kunna lösa korsord och orka krama barnen, du har också delat dina tankar med oss här på bloggen, vilket är ytteligare ett bevis på den enorma styrka o kämparglöd som bodde i dig!! Fånga dagen o maxa inte har blivit ett ordspråk för många!! Din smärta orsakad av denna j...a sjukdom är nu över, och platsen du nu befinner dig på är ljuvlig och väldigt nära dina KÄRA o NÄRA. Vi tänder ljus o sänder styrkekramar till Calle o dina tre killar. Lisbeth Mats Marcus o Mattias

    SvaraRadera
  62. Varför är livet så orättvist? Unga människor som är mitt i livet rycks bort från sina nära och kära. Jag har tänkt så mycket på dig Marie och jag önskade av hela mitt hjärta att allt skulle ornda sig. Calle, du har kämpat och stöttat Marie och era pojkar under en lång tid. Just i denna stund har du svårt att se hur livet ska kunna återgå till det normala. Saknaden efter den man mist finns alltid där. Men livet går så småningom vidare. Karin

    SvaraRadera
  63. Så oändligt ledsamt...Ville bara hem och krama mina barn efter beskedet. Och det är just det Marie du kommer att stanna kvar i mitt hjärta och ständigt påminna mig vad som är viktigt i livet. Du har varit en sån kämpe genom detta och dessutom har du orkat dela med dig. Mina tankar går till dig Calle och barnen. Ofattbart vad ni måste gå igenom. Vila i frid Marie. /Pernilla P

    SvaraRadera
  64. Fånga stunderna o inte maxa! Glömmer det aldrig! Tack för allt du givit! Sov gott, utan oro o smärta! Tankarna nu till din älskade familj<3

    SvaraRadera
  65. Kära lille Marie,
    Det känns så tomt, så tomt och så jäkla fel. Du var beundransvärd på så många sätt. Du berörde. Du gjorde skillnad. Du gav så mycket - genom att bara vara DU. Ditt positiva perspektiv på allt och inte minst dina kloka ord och din inställning via din blogg. Du påminde mig vad som är viktigt i livet. Saknaden efter dig är enorm. Mina tankar går till dina högt, högt älskade: Calle, Arvid, Malte och Vilmer. Styrkekramar Pia

    "Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag
    och någonting alldeles oväntat sker.
    Världen förändrar sig varje dag
    men ibland blir den aldrig densamma mer."

    SvaraRadera
  66. Lille Maries familj,
    Tänker på er och tänker samtidigt på att Marie inte behöver lida mer. Hon kommer alltid att finnas hos er.
    Varma hälsningar
    Birgitta

    SvaraRadera
  67. Mina tankar och böner går till familjen....

    Sov Gott Lille Marie

    They say memories are golden
    well maybe that is true
    I never wanted memories,
    I only wanted you.

    A million times I needed you,
    a million times I cried.
    If love alone could have saved you
    you never would have died.

    In life I loved you dearly,
    In death I love you still.
    In my heart you hold a place
    no one could ever fill.

    If tears could build a stairway
    and heartache make a lane,
    I'd walk the path to heaven
    and bring you back again.

    Our family chain is broken,
    and nothing seems the same.
    But as God calls us one by one,
    the chain will link again......

    SvaraRadera
  68. Magnus med familj18 maj 2012 kl. 15:31

    Det som ingen ville skulle ske, skedde ändå!
    Alla bilder ifrån våra nyårsaftnar i ungdomen dyker bara upp hela tiden. Det är alltid en massa skratt och fart, dessa bilder är helt underbara att ha.(kan bara instämma med dikten innan).

    Vi tänker och sörjer med er Calle med barnen, Bosse med Fam.

    Affe o Gittan med Fam.

    SvaraRadera
  69. Himlen är oskyldigt blå,
    som ögon när barnen är små.
    Att regndroppar faller som tårarna gör,
    rår inte stjärnorna för.
    Älskling jag vet hur det känns,
    när broar till tryggheten bränns.
    Fast tiden har jagat oss in i en vrå,
    är himlen så oskyldigt blå.

    När vi växte upp, lekte livet,
    vi var evighetens hopp.
    Det var helt självklart att vår
    framtid skulle bli,
    oförbrukat fri.

    Somrar svepte fram,
    jorden värmde våra fötter där vi sprang
    Rågen gungade, och gräset växte grönt.
    Hela livet var så skönt.

    Himlen är oskyldigt blå,
    som ögon när barnen är små.
    Att regndroppar faller som tårarna gör,
    det rår inte stjärnorna för.
    Älskling, jag vet hur det känns,
    när broar till tryggheten bränns.
    Fast tiden har jagat oss in i en vrå,
    är himlen så oskyldigt blå.

    Frusna på en strand,
    Flög vi med drakar medans
    tiden flöt iland.
    Vi var barn som ingen ondska kunde nå
    himlen var så blå

    Nu tar molnen mark.
    Jag var förblindad av att solen sken så stark.
    Men mina ögon kommer alltid le mot dig.
    Kan det begäras mer av mig.

    Himlen är oskyldigt blå,
    djupaste hav likaså.
    Att regndroppar faller som tårarna gör,
    det rår inte stjärnorna för.
    Älskling, jag vet hur det känns,
    när broar till tryggheten bränns.
    Fast tiden har jagat, oss in i en vrå.
    Är himlen så oskyldigt blå

    Vet hur oändlig sorgen och saknaden är efter någon som man älskar, varma kramar till famljen

    SvaraRadera
  70. Vi har inte setts på ett tag Marie...jag föll i gråt imorse när jag läste tidningen och gråter nu när jag skriver detta. Ja, jag har gråtit mycket idag. Sorgen är oerhört stor. Du kommer alltid finnas i mina (och många andras från S3A) tankar och just nu flimmrar många gamla minnen förbi. Tänker på och sörjer otroligt med din familj.

    Sov nu så gott, Thomas

    SvaraRadera
  71. Charlotte Trönell25 maj 2012 kl. 10:17

    Jag vill inte skriva den sista raden, men det finns ingen annat. På kylskået i Wien hade vi en dikt "Jag skulle bestiga fler berg, bada i djupare sjöare, äta mer glass o mindre spenat o gå barafota tidigare om våren..." Leva i nuet o ta vara på stunden. Jag kommer fortsätta med det o kommer sakna dig så oändligt.
    Wiener Lotta som gråter över saknaden o ler åt minnena

    Min o Magnus kramar till familjen - vi finns!

    SvaraRadera
  72. Marie, livet är inte rättvist! Det jag kan göra nu är att ta hand om mina pojkar och ta vara på livets härliga stunder på bästa sätt. Tack för allt och sov så gott, kramar!!

    SvaraRadera
  73. Idag begravdes lilla du, det var en helt otroligt fin begravning, Marie, och där var sååå många som kom och ville säga Hejdå. Det visar att du var en mycket älskad och underbar människa, på alla sätt och vis! Och jag misstänker att du hade lite med det fina vädret att göra ;) det tackar vi hemskt mycket för! Puss på dig Marie och sov gott! Vi ses igen när vi minst anar det :) <3

    SvaraRadera
  74. Hejsan lilla du.. Idag har vi/din familj släppt iväg dej på din långa resa som prästen sa.... Du kommer bli lika välkommen där som du är saknad här.. Man har lixom svårt att förstå att du verkligen är borta..Undras om man någonsin kan förstå? Min pappa gick bort för snart 6 år sedan, än idag kan jag nästan ta upp min telefon o ringa för att kolla läget. Men jag är lugn nu i mitt sinne när jag vet att han OCH du har de bra där ni är. För inte kanman väl må dåligt dit man kommer???? ha de så bra Marie!!! Cybertankar / Jacqueline

    SvaraRadera
  75. Finaste Marie, var idag och tog farväl av dig. Har följt din blogg & vilken otrolig kämpe du varit. För mig har du betytt väldigt mycket genom fotbollsåren. Du fanns alltid där och stöttade, särskilt tiden då jag mådde dåligt. Då fanns du där. Du var så omtänksam & klok. Du var alltid positiv och glad. På planen var du liten, men stark & ettrig. Du var grym! En otroligt varm & fin person. Jag hoppas du har det så himla bra där du befinner dig nu & slipper ha ont. Sänder varma hälsningar till din fina familj. Kram Emma Lang!

    SvaraRadera
  76. Marie vi var inte i kapellet men du fanns givevis ändå i våra tankar idag och har gjort så länge nu. Vi ska stötta din fond som som kommer att göra att ditt minne kommer hållas levande lääänge. Kramar från Marie&Peter

    SvaraRadera
  77. Är helt tagen av denna bloggen, så oerhört gripande och smärtsamt välformulerat...beklagar er förlust av en kär familjemedlem. Orkar du skriva några rader här Calle eller är det för jobbigt?? Dina inlägg på bloggen har varit gripande att läsa...

    SvaraRadera
  78. http://lars-restenavlivet.blogspot.se/
    Tips till Calle....

    SvaraRadera
  79. Lille Marie, vår allra finaste vän...............
    vi är så tacksamma att vi fått vara en del utav ditt liv under många fantastiska år. Vi har delat så mycket med dig -Glädje, tokigheter, tråkigheter, resor, ja listan kan göras näst intill oändlig.
    Vi ska alla hjälpas åt att hålla minnena vid liv så att dina fina pojkar får höra om alla dina tokigheter.

    Tack för allt, du finns alltid i våra hjärtan
    kramar från Jessica, Camilla och Ninna med familjer

    SvaraRadera
  80. "Tänk dig att du står vid havsstranden en sommarkväll och ser en vacker farkost som förbereds för avfärd. Seglen hissas. När kvällsbrisen kommer fylls seglen och båten glider ut på det öppna havet. Du följer den med blicken när den far motsolnedgången. Den blir mindre och mindre, för att tillslut försvinna som en liten prick i horisonten. Du hör någon vid din sida säga: "Nu har hon lämnat oss" Lämnat oss för vad ? Detta att hon blivit allt mindre och tillslut försvunnit är ju bara som du ser det. I själva verket är hon lika stor och vacker som när hon låg vid stranden. Just när du hör rösten säga att hon lämnat oss, finns det kanske någon på en annan strand som ser henne dyka upp vid horisonten, någon som väntar på att få ta emot just henne när hon når sin nya hamn" Livet är inte rättvist !!♥

    SvaraRadera