tisdag 23 augusti 2011

Ett avslutat kapitel!!

Idag har jag avslutat kapitlet "Operation och behandling av magsäckscancer". Det blev ett långt och tungt kapitel. Värre än vad någon hade trott. Värre än jag kunde föreställa mig. Jag avslutade det med att köra till sjukhuset, låna en säckakärra i receptionen och packa på kartonger med dropp, droppställningar och TACK-presenter till onkologsyrra och dietist (hade semester så henne får jag besöka senare). Sedan gick jag runt till de avdelningar jag känner alltför väl vid det här laget: Onkologen, Kirurgen avd. 33 samt Dietistmottagningen. Jag befarade att jag skulle må illa bara jag såg skylten "Onkologisk Behandlingsenhet" men nej, jag kände inget mer än glädje över att vara där utan att få behandling eller vänta på besked. Idag kunde jag spatsera in där med jordens bredaste leende. Träningsklädd och pigg. De var såklart glada att se mig och jag glad att se dem. Det är dit jag ska på torsdag för att få röntgenbeskedet men jag kände så starkt att jag ville dit innan. Avsluta, sätta punkt, Hej Då och TACK.

Helst av allt vill jag att detta också var sista kapitlet i min cancerbok. Ett enda, långt, tungt kapitel och sedan uuups - boken tog slut!! Cancern låter mig vara så att jag får skriva måååånga kapitel i "Leva-boken" istället!! Hur det blir står skrivet i stjärnorna men idag somnar jag i alla fall med en go känsla i kroppen.

Gonatt!

3 kommentarer:

  1. Underbart!!!!
    Om du lova att äter så mycket du kan så bjuder jag på lunchen när vi tar den!
    take care
    \Simon

    SvaraRadera
  2. Du är så stark och klok Marie! Vilket kapitel du har skrivit i din livsbok!! Men nu gör du snart som kungen, vänder (ett) blad och börjar på nästa! Längar efter att se dig på D5!! KRAAAM

    SvaraRadera
  3. Hej kära "Stora, Lille Marie"! Läste i FB och blev så jätteglad. Jag har suttit med tummarna ihop hur länge som helst. Åker Ni i morgon? Och var var det Ni skulle åka? Lycka till och stor kram från kusinmamma Laila eller heter det mamma kusin. Hälsa alla.

    SvaraRadera