onsdag 26 oktober 2011

Kort status

Jag är inte upplagd för att skriva men förstår att ni är många oroliga där ute.

Jag mår oförskämt bra efter operationen, har redan varit ute och spatserat och har fått börja dricka igen.

Det fanns många små metastaser på tjocktarm och bukhåla som inte har synts på någon av alla de otaliga röntgen jag genomgått. Det gick inte att ta bort något under operationen efter som det satt så sammanklistrat. Jag måste fokusera på att få kroppen att fungera igen. Bollen har börjat rulla för att de ska diskutera eventuella behandlingar och vi kollar upp så mycket det går. Jag återkommer och ber er kolla i era nätverk om vi behöver. Jag tar ett steg tillbaka och går in i mig själv och fokuserar på min familj.

Jag vet att ni alla tänker på mig men snälla ni behöver inte skicka blommor och sådan just nu - det blir så uppstorat för barnen. Jag tänker ta mig stora friheter att be om hjälp om det behövs.

Vi pratar inga tider utan lever en timme i taget. Det är så skönt att slippa ha ont och nu börjar jag drömma om mat. Jag ger på inga sätt upp men måste också vara realist att inse att det verkar cellerna inte heller göra.

Vill även be er om att vara varsammas med mina nära, alla behöver tid att landa.

Allt såg ju så bra ut...
Kram   

41 kommentarer:

  1. Kristina Hedberg Adamson26 oktober 2011 kl. 13:19

    Alla mina tankar på dig Marie och dina nära. Många kramar.

    SvaraRadera
  2. Nej, inte igen. Det är så orättvist!
    Hoppas att allt går vägen och att det finns en bra behandlingsmetod som gör att du snart mår bättre.
    Ta hand om dig och familjen.
    Många kramar
    Anders & Christina

    SvaraRadera
  3. Fina Marie, finns inga ord som beskriver hur orättvist det är. Vi finns här om ni behöver hjälp med något. Era gulliga killar är alltid välkomna in om ni behöver barnvakt. Kramar i massor till er alla! Johanna & Henrik 125

    SvaraRadera
  4. Faaan!Jävla skitceller!!!!! Ursäkta språket, men det är så fruktansvärt orättvist. Bra att bollen är igång för behandlingsmetoder och att du inte har ont nu. Ta väl hand om dig o familjen.
    Alla våra styrketankar till dig o dina nära o kära. Kramar från Lisbeth, Mats, Marcus o Mattias Bengtsson.

    SvaraRadera
  5. Så ofattbart orättvist. Är det något vi kan hjälpa till mig kom mer ni bara, dag som natt. Ska undersöka lite i mitt nätvärk om det är okej med er. Ni är i våra tankar. Kramar Irina & Frederik

    SvaraRadera
  6. Vilket jävla skit!!
    Du hör av dig om du behöver något och så även Calle och Helene.
    Jag tänker på dig och din familj hela tiden.
    Som sagt, tveka inte och höra av dig om du behöver hjälp på ett eller annat sätt.
    Massor med kramar Heidi med familj

    SvaraRadera
  7. åh, Marie!
    Jag vet inte vad jag ska säga. Detta är inte vad vi ville läsa. Världen är inte rättvis. All styrka till dig och killlarna, jag ber för er! Kram.

    SvaraRadera
  8. Finner inga andra ord än orättvist och skiiiiit! Tack för att du delar med dig. Fortsätt kämpa, ta hand om dig och omge dig med de som står dig nära. Tänker på dig!! Kram Malin Mechler

    SvaraRadera
  9. Marie, kära du...hoppet är det sista om överger en. Lev en dag i taget. Njut av alla in fina killar. Stor STOR kram till dig från mig som också tar en dag i taget. Mina tankar finns hos dig.

    SvaraRadera
  10. Finner inga ord men en stor kram vill jag iallafall skicka.
    KRAM
    Kajsa

    SvaraRadera
  11. Men va f-n hände nu då???Detta fanns inte i tankar och planer.. Finns de nu en GUD så ska jag säga han ett och annat. Att så här håller man faktiskt inte på ....Tankarna o tummarna hålls även i fortsättningen för dej Marie.. U GO GIRL !!!!! Forza Råå... MÅnga kramar till dej o din fina familj.. JAcqueline

    SvaraRadera
  12. Orättvist är det enda ord som kommer för mig. Allt såg så bra ut.
    Tack för du orkar dela med dig. Ja, vi är oroliga.
    Kramar till hela familjen.

    SvaraRadera
  13. Marie, så skönt att du inte har ont längre. Ta hand om dig och omge dig med dina nära och kära. Ta en dag i taget och fokusera på att må så bra du kan.
    Kramar till er hela familjen!

    SvaraRadera
  14. Kramar till hela familjen. Lotten & Joakim

    SvaraRadera
  15. Helvetes, jävla skitcancer! Vet inte vad mer jag ska skriva i detta läget så jag skiter i det. *förbannad*

    Massor av tankar o kramar till er alla
    Lisa J

    SvaraRadera
  16. All kärlek, Marie. Vi är här för er.

    Petter, Elin, Moa och pojkarna.

    SvaraRadera
  17. Finaste Marie - vi tänker på er hela tiden och finns här om ni behöver minsta lilla hjälp. Stora varma styrkekramar från Wilensjöarna

    SvaraRadera
  18. Ja, be om hjälp om vi kan göra något, vad som helst! Tänker på er! Många kramar /Carin

    SvaraRadera
  19. Marie,
    Det finns inte ord för detta .......
    Jag tänker på Dig och familjen hela tiden.
    Du, Calle och övriga i familjen måste höra av Er om det är något jag kan göra eller hjälpa till med.
    Många, många kramar från Wendel

    SvaraRadera
  20. Vi tänker på er... STOR kram till dig och din familj
    Jenny & Nicke

    SvaraRadera
  21. Söta Marie! Så frustrerande sorgligt o jävligt orättvist! Nu får Gud upp till bevis!! Finns inte ord....massor av kärlek o styrka till dig o dina nära! STOR KRAM Chatarina m.familj

    SvaraRadera
  22. Goa Goa Marie!
    Vi tänker på er hela tiden.
    Nu får han där uppe (gud) börja agera
    Bara hör av er om vi kan hjälpa till med något
    Massor av bamse kramar till er allihop
    Hälsar Familjen Åsberg

    SvaraRadera
  23. Många stora kramar till dig!!!
    Från Sara W o Lilla Vera

    SvaraRadera
  24. Ta hand om dig. Tänker på dig och din familj.
    Kram Jaane

    SvaraRadera
  25. Stor kram från familjen Richardsson

    SvaraRadera
  26. Kerstin Andersson27 oktober 2011 kl. 18:20

    Kram till dig o din familj.
    Kerstin o Ulf

    SvaraRadera
  27. Massor av styrketankar från oss till er! Från fam Lundqvist

    SvaraRadera
  28. Marie,

    Våra varmaste tankar till dig och hela familjen.
    Fokusera på att samla all energi till att ge de där envisa cellerna ännu en omgång.
    Kramar från fam Moreau

    SvaraRadera
  29. Vi tänker på er!
    Nelly , Micke & barnen! <3

    SvaraRadera
  30. Kramar och tankar till Er alla!
    Vännerna på Myran & Nyckelpigan!

    SvaraRadera
  31. Varma kramar till er!
    Ni finns i våra tankar/Anette&Stefan

    SvaraRadera
  32. Tänker mycket på er!
    Kramar från Annika

    SvaraRadera
  33. Skickar många tankar och kramar till dig Marie! //Josefin

    SvaraRadera
  34. Tänker på er ofta, kärlek och hopp från Göteborg! Kramar!
    / andreas

    SvaraRadera
  35. Stor kram, Marie. Tänker ofta på er. Malin P

    SvaraRadera
  36. Goaste, finaste Marie,

    Jag är helt tom när jag läst ditt inlägg..... absolut helt tom. Det är så jvla orättvist alltihop - skitsjukdom!!! Jag skickar massor av kramar och kärlek till er alla. Ge inte upp, Marie, fortsätt kämpa!!! Kraaaaam Ulrika

    SvaraRadera
  37. Tänker på dig och din familj ofta.
    Jag kan tyvärr inte göra något åt denna förbannade sjukdom, jag kan bara följa din och familjens kamp här på din fantastiska blogg och skänka dig dom allra varmaste tankar och kramar..
    Du är en inspirations källa, det har du alltid varit så länge jag har kännt dig. Du ger, och har alltid gett, så otroligt mycket energi till alla runt omkring (även här på bloggen) och jag hoppas att jag, tillsammans med alla andra som följer din kamp, kan bidra med att ge tillbaka lika mycket energi till dig.

    Kramar
    /Ia

    SvaraRadera
  38. Har nog aldrig användt och tänkt så många svordomar som just nu. Men vi tänker på dig och hela familjen. Vi vet att du är en fighter. Bamse kramar Lotta, Ove, Cecilia och Andre Jensen

    SvaraRadera
  39. Fina, glada, härliga Marie, jag är imponerad av din styrka och uthållighet, men inte förvånad. Många kramar från Nellie

    SvaraRadera
  40. Hej marie
    Tänker på er och är det något vi kan göra så vill vi det! utan undantag.! Ta små steg och små mål så klarar vi detta också. Du är en stark kvinna som kommer slå de små skitcellerna! Stor kram från Malin och Torres killarna

    SvaraRadera
  41. Marie sänder dig & din familj massor av KRAMAR <3
    Kramar Annika & Johan Gregard

    SvaraRadera