torsdag 20 oktober 2011

Uppkopplad igen!

Inskriven, godkänd för sövning, inlagd och uppkopplad. Skönt! Inte för att jag längtat precis..... men nu gick det inte längre att vara hemma och ha så ont. Dessutom har denna negativa spiral såklart gjort att jag inte kan äta. Det är stopp helt enkelt. Får jag i mig något gör det ont när jag äter, och därmed har jag tappat ytterligare i vikt. Arvid kom häromdagen hem med en lapp från skolsystern där det stor hur lång han är och hur mycket han väger....1 kg mindre än vad jag gör. Hhhhmmm. Och jag känner mig svag.

Jag ville absolut bli inlagd för att om möjligt boosta mig lite inför operationen och de kunde bara hålla med. Jag har fått samma syster som förra gången och har pratat med "min" kirurg som hann säga "detta går bra Marie....!!" Det kan ju inte han veta men det känns alltid bra att höra. Sedan svamlade han något om att det kanske till och med är positivt om det är en tumör för då är det bara att ta bort den.....känner inte att jag varken förstår eller håller med om det där....

Tycker fortfarande det är konstigt att jag har ont i heeela magen när det endast är en "liten" bit på 3 cm som är ihop växt. Det är i vilket fall inte lönt att spekulera. Jag går nu in i laddningsmode - mediterar, tänker positivt och går igenom vad som kommer att hända på måndag. Trots allt känns det bra denna gången att jag redan varit med om en sådan här operation.

Antagligen får jag lite permission på dagarna så jag kan träffa barnen lite - bästa medicinen!!

Kram och TA HAND OM ER!!!
Marie   

22 kommentarer:

  1. Ja, trist att vara där igen men vi får hoppas på en quick fix. Boosta med både näring, vila och familjemys - det brukar göra susen. Jag håller tummarna på måndag! Kram Malin P

    SvaraRadera
  2. Jag har sett min man när en 3 MILLIMETER stor njursten stoppar upp! Så smååååå stopp kan göra ONT!! Mina tankar går till dig på måndag!
    Kram
    Göteborg-Sara

    SvaraRadera
  3. Många tankar till dig Marie!! Helt rätt att ladda upp med näring och familjemys!! Det här fixar du!! STOOOR kram från Höjmans

    SvaraRadera
  4. Håller med alla tre föregående skrivare. Men är inte så duktig på att formulera mig. Men Du får en stor kram och Tummarna är redan igång. Kram från Laila med fam.

    SvaraRadera
  5. Lilla goa Marie.
    Härligt tycker jag att dom behöll dig där uppe.
    Nu får du se till att få specialbehandling, inte bara mat och dryck utan försök krångla till dig lite spa och massage! Låter väl skönt?
    Varm vetepåse på magen kan dom säkert oxå fixa åt dig.
    För att du sen ska komma till ro efter all omvård...., läser nog din sköterska lite poesi för dig, blir väl mysigt att somna till?
    Vill hon inte göra det, så lovar jag komma på studs. Jag har både poesi och fräcka vitsar på lager.
    Nu e´de´mitt i natten igen och du sover säkert
    det hoppas jag, så jag går oxå till sängs.
    Godnatt på dig och godmorgonkram till dig från mig. Vill du Marie...., så kommer jag upp till dig och sjunger "Marlborå", så får du ta refrängen! DU VET: FILIJONGKONGKONGKONGKIDDEVIDDEVIPP...., helst ska vi ju vara lite på lyset o så där lagom fnittriga, men det kan vi väl greja tillsammans.
    Kramar o kramar igen till dig Marie. Hoppas din dag idag blir bättre än den som var igår.
    Hälsa alla dina fyra fina killar. Gerd.

    SvaraRadera
  6. jag skickar allt possitivt till dig på måndag och hoppas att du slipper ha ont fram tills dess! KRAM

    SvaraRadera
  7. Kram och TA HAND OM DIG!! Tänker på dig på måndag!

    SvaraRadera
  8. Tänker på dig Marie, ofta!!! Och speciellt på måndag!
    Många varma höstkramar till dig och gänget/Anette

    SvaraRadera
  9. Hej! Vi håller tummarna att det ska sluta göra ont. Du har fått din livsdos av smärta. Stor kram från L:A

    SvaraRadera
  10. Massor av styrke och uppmunrings kramar från Stockholm. Du är en GRYM kämpe Marie// Kram Mia- Maria

    SvaraRadera
  11. På måndag stannar produktionen upp runt om i landet. Det är alla vi Marievänner som håller tummarna och som sänder goda vibrationer till din kirurg. Och till själva patienten!

    SvaraRadera
  12. Tänker på dig och skickar så mycket positiv kraft som jag bara kan! Tycker att du resonerar så klokt och förståndigt, trots att vi inte känner varann så har du helt klart blivit en person att se upp till och beundra! Vilken styrka du har, helt fantastiskt! =)

    SvaraRadera
  13. Hej Marie,
    Jag tänker på Dig! Du fixar det här och hälsa till Kalle och killarna!
    Wendel

    SvaraRadera
  14. Håller tummarna att allt kommer gå bra! Tänker på dig <3

    SvaraRadera
  15. Styrkekramar till dig från fam Larsson! Håller alla tummar och tår vi kan på måndag.
    Detta fixar Du, Marie.
    Kram/ Cecilia L

    SvaraRadera
  16. Marie, du fixar detta utan problem!!! Klokt att vila upp dig på hotellet innan operationen. Träffade dina fina grabbar på fotbollsplanen idag. Vi håller tummarna för dig på måndag! Kram Johanna

    SvaraRadera
  17. Hej Marie! Fick höra idag att det var dags för ett nytt besök på sjukhuset. Kan inte påstå att jag har varit en flitig besökare här på din blogg (e ju lite omodern så dator har inte funnits i mitt hem på ett tag), men nu har jag lusläst allt:). Du e en verklig kämpe, det har du alltid varit!! Jag kommer hålla tummarna på Måndag och mina tankar kommer vara hos dig... Förresten så får du inte glömma att åter igen bli medlem i Råå IF så vi kan fira 100 års jubileet tillsammans, utan att planka!!!
    Kramar från Ia

    SvaraRadera
  18. Goaste finaste Marie,
    Jag fick höra idag av din Calle vad som hänt... Jag blir så arg för du har verkligen förtjänat att få fortsätta må bra! Nu är det minsann nog!!! Jag skall tänka på dig hela dagen på måndag och hålla mina tummar så att de blir blå för att allt går bra. Massor av styrkekramar skickar jag till dig!
    Kram Ulrika

    p.s Idag spelade din Arvid i samma lag som vår Eric :-) de vann alla matcher och var jätteduktiga. Kul!

    SvaraRadera
  19. Hej, Marie!
    Läste att det var dags igen, du som redan ledde ärrtävlingen... Kämpa på! Vi tänker på dig på måndag och hoppas att du snart mår bättre. Den där FILIJONGKONGKONGKONGKIDDEVIDDEVIPP ser jag fram emot att höra v.13.
    100 kramar från Västerås

    SvaraRadera
  20. HejMarie.
    Lycka till idag, vi tänker på dig.
    Powerkramar från Petter, Elin, Moa, Julian, Frasse

    SvaraRadera
  21. Hej Marie
    Jag kommer att tänka på dig hela måndagen och hålla tummarna (tur att jag är ledig). Allt kommer att gå bra! Sedan finns dina "systrar" där så att du kan komma hem så fort som möjligt.
    Kramar från Lisbeth

    SvaraRadera
  22. Älskade familj, ta hand om er!

    SvaraRadera