tisdag 11 oktober 2011

Operation!

Det finns en förträngning på tjocktarmen. Passagen är bara någa millimeter så de måste operera. De ser inte om det är en tumör men det kan aldrig uteslutas. Det mest troliga är att det är ärrvävnader eftersom det sitter precis där de tog bort 20 cm tarm vid förra operationen. Om jag får mer problem måste de operera akut annars har jag en tid den 24/10. Here we go again....

Blev jätteledsen men nu känner jag att fighter Marie börjar komma tillbaka. Detta måste göras och jag ska klara det bra denna gången också. Jag ska bygga upp mig och fokusera, omge mig av positiva människor så ni kan alla hjälpa mig genom att peppa inte ömka.

Tack och hej från shark attack....
Marie

19 kommentarer:

  1. Heja heja världens starkaste Marie!!!

    SvaraRadera
  2. Du fixar detta med jag håller allt som går.
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Det här kommer att gå bra, heja dig!!! Om nån klarar det så är det du.

    SvaraRadera
  4. Vi försöker skicka massor av "pep" och energi via cyberspace!
    Kramar från fam Moreau

    SvaraRadera
  5. Heja, heja, heja lille Marie!!! Kommer gå galant detta!!!!!

    Kram från Helen Å

    SvaraRadera
  6. Det kommer att gå hur bra som helst, du klarar allt!
    Kram Martin & Caroline

    SvaraRadera
  7. Hejar på dig Marie.Detta klarar du.

    Kram Irene

    SvaraRadera
  8. Förmodligen inte konstigt att det blir en knuta på tarmen, det är väl svårt att lägga ner alla meter tarm så att de hamnar rätt. Det fixar de säkert snabbt i en operation! Du klarar detta, ingenting i jämförelse med alla behandlingar du betat av. Kirurgiskt är bättre än medicinskt. Karin

    SvaraRadera
  9. Hej Marie, saknade dig på vår AW på Piazza Deli & Cafe igår. Vi var ett härligt gäng som hade en trevlig kväll, men det är inte detsamma utan dig...! Fick höra att du fått nya bekymmer med mage och annat. Och det känns verkligen urtrist och orättvist - du som mådde så bra efter alla strapatser och jag gladdes för din och din familjs skull att ni äntligen kunde ut och resa och göra annat kul tillsammans. Hoppas verkligen att du får all hjälp som finns att få och lite till. Då kommer du att fixa detta också. Kram, Carina

    SvaraRadera
  10. TÄNKER PÅ DIG!!! Kram!!

    SvaraRadera
  11. Stor kram till dig Marie...
    Det här fixar du !!!!

    SvaraRadera
  12. Du må vara liten men en större och starkare person än du det får man då leta efter!! Se det som en liten omväg bara för att komma tillbaka ännu starkare, hur nu det skulle kunna vara möjligt med tanke på den styrka du redan besitter :)
    Har du kommit så här långt så finns det inget som kan stoppa dig nu, tänk på det!
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  13. Tjänare Marie!
    Just go for it, detta är bara justering sedan operationen förra året. Med tanke på ett så stort ingrepp, kan väl tyvärr visa barnsjukdomar uppstå ett tag efter operationen.
    Forza Marie vi är med dig stora kramar hälsar Familjen Åsberg

    SvaraRadera
  14. Kerstin i Helsingfors13 oktober 2011 kl. 21:20

    Man tappar andan när man läser om din energinivå. Efter denna minst sagt smärtsamma röntgen går du i stort sett direkt på kabaré och skrattar dig sönder och samman. Du är otrolig!!!

    SvaraRadera
  15. Men kära Marie... Vad du får stå ut med mycket...Men detta kommer att kännas såååå jäkla bra, tänk att efter operationen kommer du ha en jättepigg o kry mage( när de läkt naturligtvis). Skänker många tankar o kramar... Hoppas du tar till dej allihopa så du blir stark (are)...Kram på dej "jönsson" You´re in my mind......Jacqueline

    SvaraRadera
  16. Sitter här och funderar vad jag ska skriva...inget känns vettigt nog. Jäkla skit!!
    Men blir säkert bra det här oxå, även om jag förstår att det suger Big Time med bakslag.
    Tänker på dig och håller alla tummar, tår och övriga kroppsdelar! <3

    Lisa J

    SvaraRadera
  17. compare this one to all of our medicine ball throwing, pilates ball filled with water moves, pilates ball balancing and kettle bell throwing workouts! Lite jobbigt under tiden men känns riktigt skönt efter man har klarat det.
    Go get 'em Sharky!
    kram
    Simon

    SvaraRadera
  18. Det går bra, jag och många med mig här vet det. Som alla säger; med din vilja och styrka kan du förflytta berg och även fixa en mindre operation till. STTOOOR KRAM

    SvaraRadera