lördag 12 februari 2011

Nu har jag fått hälften av giftet!!!

Fem omgångar cytostatika är nu klara, eller ja klara är de kanske inte förrän jag fått ur eländet ur kroppen.....men jag har nu i alla fall fått hälften i mitt blod. OM allt går som det ska, ska jag kanske tillägga. Jag mår riktigt bra, eller mådde i alla fall riktigt bra tom igår men nu har jag blivit smittad av barnens förkylning och har en infektion på väg. Ont i halsen än så länge men det känns verkligen som detaljer. Vilmer hade hög feber inatt och de andra två har också ont i halsen och hostar illa. Får hoppas att det stannar vid förkylningar i alla fall. Jag fick 60% dos igår, om jag mår och kommer de att öka upp efter hand.

Jag gjorde en lite medicinmiss i torsdags, konstigt att det inte hänt tidigare.... tog kortison på morgonen som vanligt och fick sedan dessutom högre dosen kortison i samband med cytostatikan. Jag kom inte på det förrän på kvällen. Hihi...inte konstigt att jag vaknade 03.30 igår morse och var klarvaken. Jaja, inte hela värden men lite klantigt av mig!!

Jag kommer att röntgas nu den 24/2 för att se att det inte finns några konstigheter. Jag försöker att inte tänka på det men såklart varje röntgen är nervöst. Jag tänker bara positivt och vill att min kropp ska veta att jag litar på att den ska ta hand om det här. Inte tveka!! Svaret får jag i början av mars.

På tisdag fyller vår store goe Arvid 10 år. Vi ska ha kalas. Vi blir väl knappt 20 personer och jag ser fram emot det. Om jag inte mår bra kommer jag att ligga i min säng och bara njuta av att de andra har trevligt och att Arvid blir firad. Fast jag mår bra, om jag bestämmer mig för det. Tankens kraft!!!

Tack familjen Torres för härligt lyxig chokladdryck, mums  - massor av kalorier!
Tack fam Nellie och Micke för Dubrovnik reseguide - den kommer mycket väl till pass!!

Trevlig lördag, hörs och ses!

13 kommentarer:

  1. shit vad stark du är Marie! You rule.

    SvaraRadera
  2. Våren är på G och du också Marie.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Du är en en kämpe, Marie - och jag beundrar din styrka och ditt mod, och att du gnetar på, ett steg i taget. Många respektfulla kramar/Erika

    SvaraRadera
  4. Krama Arvid Grattis från oss! Kommer ihåg när Du låg på SöS och hade fått den lille prinsen. Tänk att han är 10 år nu. Kram från Laila med fam.

    SvaraRadera
  5. Hej
    Varsågod! Bara hojjta till när det behövs fler :)
    Gratulera Arvid och det kan vara en fröjd att bara ligga och lyssna på kalset höra alla glada röster och slippa städa unden ;)
    Du är en hjälte!
    Nästa år får du vara lekledare igen!
    Hoppas ni slipper fler feber/halsont bakterier.
    Nu är hälften avklarat nu går det på rätt håll precis som årstiden,,
    Många stora Kramar från Malin Torres och 4 killar

    SvaraRadera
  6. Stor kram till dig Marie på Alla Hjärtans Dag! Åsa

    SvaraRadera
  7. Skönt att höra att goet kommer mer och mer. Du fixar detta! Din goa Malte regerade på isbanan idag. Mäkta stolt berättade han för mig att pastasalladen han hade med sig hade MAMMA gjort. Så det så! Underbart! Han har även bestämt att chokladmuffins är det som gäller. Om inte mamma äter dem gör han det :-) Vilken solstråle. Jag beställer till på fredag och hoppas det finns tillgängliga. Kramar till er alla.

    SvaraRadera
  8. Marie och Calle, ett jattestort grattis pa forsta barnets tio arsdag! Ett decennium har gatt ... otroligt! Vi tanker pa er hela dagen och delar era smaskiga tartor ... oj dar tog jag en bamsebit!

    SvaraRadera
  9. Hej Marie!
    Snart dax för Påskbuffé, glöm aldrig de?
    Du är en förebild för oss alla som följer dig i din kamp mot skiten i din kropp. Fem ronder kvar nu Marie, med din styrka fixar du detta.
    Hälsa Arvid och gratta honom från oss alla
    Många Kramar Fam Åsberg

    SvaraRadera
  10. Krama Arvid! Fina tioåringen. Gussi fyller tio på söndag. Fem dagar mellan dem bara!
    Kramisar från Anna H

    SvaraRadera
  11. Hej och härligt att du känner dig starkare. Gratta Arvid i efterskott från Alma Gustav och oss vuxna. Era killar går just under benämningen killarna hos våra barn. Blir tydligen så när det är fler än två killar och därmed svårare för kidsen att komma ihåg namnen. Likadant med Abrahamsson tre/Stor kram

    SvaraRadera
  12. Hej Hjärtat !!!!
    Vill bara ge dig KRAM !/ Annika Z

    SvaraRadera
  13. From nu kallar vi dig "Kick-ass-Marie" - kramar från Drazen och Veronica

    SvaraRadera