onsdag 13 april 2011

Åttonde cytostatikaomgången i kroppen

I måndags och tisdags har jag varit och fått gift igen. Som alltid blandade känslor. Vill så klart få cytostatikan men bävar för hur jag ska må. Mina värde var riktigt bra. Mitt HB låg på 114 och det är högre än på mycket länge. Levervärdena är fortfarande låga men har förbättrats sedan jag slutade med Panodil. Alltså godkändes jag för att få cytostatika och jag fick samma dos som senast, dvs ca 80%. Än så länge är jag hög på kortison så jag mår bra men börjar känna de första tecknen på att giftet jobbar.

Jag kommer bara att få en cytostatikaomgång till innan Kroatienresan, då blir det 3 veckor för mig att återhämta mig innan vi åker. Läkarna tar sedan beslut om jag ska få sista omgången efter resan eller ej. Antar att det beror på röntgenresultatet i maj. Jag ska alltså göra en s.k. PET Röntgen den 6:e Maj. Svaret får jag antagligen bara någon dag innan vi åker. Det ska bli ett bra resultat, inget ska synas - jag ska vara ren från metastaser - och mitt liv kan fortsätta. Åtminstone till nästa röntgen....

Under denna tid har verkligen allt vad som är viktigt i livet blivit tydligt. Materiella ting är helt meningslöst när hälsan sviktar. Idag har jag fått känna härligt ljuvlig glädje över just - en sak. När jag som idag mår bra är det helt plötsligt fullt möjligt att bry sig om materiella ting. Rätt skönt för ett tag faktiskt. När jag kom hem låg den på min säng, i en The Phonehouse påse. Jo, ni har nog gissat rätt nu - en iPhone 4!! Tack fina snälla Calle, du vet hur du ska göra mig glad. Så nu har jag inte tid att skriva mer - måste trixa med min iPhone. Nu kanske jag äntligen kan lägga upp lite bilder på min blog.

Gonatt!

10 kommentarer:

  1. Lika glad var gång du skriver nått.
    Calle, jag vill oxå ha en iPhone!!
    Classe

    SvaraRadera
  2. Fina du............. Skönt att tänka lite materiellt ibland även om det inte är det viktiga här i livet!! Kram o puss i pannan

    SvaraRadera
  3. Så härligt att träffa dig idag, Marie! Hoppas att jag inte kramades för hårt bara... Håller alla tummar för att du ska få åka till Kroatien med ett stort seger-leende på läpparna. Kram Malin P

    SvaraRadera
  4. Härligt att träffa dig idag Marie och få krama om dig. Forsatt sköt om dig och hoppas att du får en fin helg med värmande och energigivande sol. Kram Lotten

    SvaraRadera
  5. Din Calle är en fantastisk man och människa! Precis en sån som en sån som du är värd och ska ha. Jag glädjer mig så med dig över resan. PET-röntgen? Har du pant på den? ;)

    SvaraRadera
  6. Så kul att se dig idag!! Att se att gnistan finns där i dina ögon och att leendet är detsamma har verkligen förgyllt hela min dag! Stor kram Malin Mechler

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du har fortsatt att må skapligt även i dag. Jag förstår att Du känner dig som en jojo ibland. Det är ju tortyr att behöva veta att nu skall jag må dåligt för att må bra senare. Nu är det ju inte så lång tid kvar till maj och Er resa. Och det blir säkert fantastiskt roligt. Vi var i gamla Jugoslavien för länge, länge sedan och det var fantastiskt vackert och härligt på alla sätt. Sen ser vi fram emot sommaren då jag hoppas att vi skall ses. Längtar efter Skåne och Er alla. Kram från Laila.

    SvaraRadera
  8. Great to hear that your holiday is soon here.
    And with an iphone the time up until your holiday will go quickly! :-)
    Take care!
    Simon

    SvaraRadera
  9. Marie man skojar inte; en iphone 4 är inte något materiellt - det är Kärlek ;-)))
    Nu sänder vi energivågor högre än höghus så du hinner hämta kraft till nästa behandling för att sedan få den efterlängtade resan med dina älskade kära. Kraaaam

    SvaraRadera