torsdag 7 april 2011

Lycka

Lycka för mig är att få stunder, ibland till och med timmar, av "vanligt liv".  Stunder då jag inte mår så illa, inte har ont någonstans, inte är trött och då jag känner igen mig själv - vanliga Marie!
Min lycka är att kunna sitta med familjen vid middagen. Orka se på maten, kanske också smaka några små bitar. Prata om dagen, skratta och le.
Att sedan efter maten hitta låtar på youtube tillsammans med barnen, dansa på vardagsrumsgolvet med lilleman i famnen - det är LYCKA. Att dansa med Calle, oj vad det var länge sedan, medan barnen som vanligt tycker att det är såååå pinsamt - Lycka!
Att vara med och lägga barnen. Läsa för vilmer, sitta och mysa med Malte och prata, mysa och prata igen med Arvid. Himmelskt! 
Idag har varit en sådan dag! Nu sitter jag här med en skål popcorn i min ensamhet, inte alls mycket illamående just nu, hockey på TVn och snusande barn i huset. Snart kommer älskade Calle hem. Allt är fint, allt är lugnt. Snälla, snälla, snälla - låt mig ha det så här. Alla stunder livet ut. LYCKA!
Marie

14 kommentarer:

  1. Goa lilla Marie.
    Överlycklig blir jag av att läsa vad du skriver.
    LYCKA...., förstår precis vilken underbar dag .
    Nu är det ny dag och du ska se att det blir ännu en LYCKLIG dag. Jag kramar dig nu mitt i natten via din blogg och ber dig krama om alla dina fina goa småkillar och sist men inte minst...., dansa vidare med din Calle och krama honom hårt.
    Go´natt... eller go´morron Marie, ha´de´bara bäst! Gerd.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt :) Jag såg du var verkligen lycklig igår, det syntes och det kändes en sån härlig stämning hemma hos er,, det är LYCKA! Hoppas idag blir en lika härlig dag med familjen, Vardagslyx! Stor Kram Malin Torres

    SvaraRadera
  3. Lycka!!! Så härligt att höra... kan se dina ögon lysa ikapp med den sol som så tappert ville synas igår...
    Önskar dig en fantastiskt lycklig helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Åhhhh ja de e verkligen lycka, sånt som man tar för givet.... Tror nog inte man ska vara säkert på att alltid ta saker för givet.. Blir sååå rörd när jag läser detta inlägget. Sånt som vi gör varje dag o aldrig tänker på att att de kanske inte e så för alla o kommer inte alltid att vara så av olika anledningar... Tänker på dej ofta Marie..... FORZA MARIE Kram Jacke

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att läsa. Jag hoppas verkligen du får många sådana dagar framöver.
    kram jaane

    SvaraRadera
  6. Nu skiner solen på mig också, du tände den! Det stormar men vad gör det, vinden blåser bort allt jobbigt och ont. Nu knoppas det, nu är det goda förhoppningar som styr våra liv!

    SvaraRadera
  7. Härligt att höra att du mår bra/Kramar

    SvaraRadera
  8. Tack för påminnelsen att det är vardagen som är livet och vardagen ska njutas och inte bara stressas igenom.

    SvaraRadera
  9. Vad skönt att läsa! Vi önskar dig enbart sådana lyckodagar framöver!
    Kramar från familjen Moreau

    SvaraRadera
  10. Lycka är också att läsa om när du, Marie, skriver om LYCKA - du kan verkligen förmedla dina känslor! Och om jag får bestämma så kommer du att för alltid ha just det du beskriver: "Allt är fint, allt är lugnt. Snälla, snälla, snälla - låt mig ha det så här. Alla stunder livet ut."

    SvaraRadera
  11. Härligt att läsa om din lyckliga dag, det kommer fler!!!
    Kramar från Zacke

    SvaraRadera
  12. Åhhh, så fint skrivit! Som några andra skrev; vi tar för givet de vardagliga sakerna, så tack för påminnelsen.
    Måste bara säga att jag njuter av att läsa din blogg! Så enkel men ändå så levande text!
    Önskar er många dagar av lycka!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  13. Vad härligt att läsa...
    Jag önskar dig verkligen all lycka och många, många härliga dagar framöver.
    Stor kram // Jenny

    SvaraRadera
  14. Åhhh, vad härligt att du också har en underbar påskvecka/påskhelg! Det är så underbart med solen - den gör så gott!
    Den där hunddiskussionen - den pågår i många familjer tror jag. Barnen viiiiiiillll så gärna och föräldrarna försöker vara så förnuftiga så. Men visst är de goa de små liven:-)

    STOR PÅSKKRAM till dig och dina killar

    SvaraRadera