tisdag 5 april 2011

Fortsatt strul

Ja, varför ska något vara lätt under den här behandlingen. Varför skulle något för en gångs skulle flyta på precis som det ska..... Efter 10 dagars antibiotika är jag fortfarande inte frisk. Hostar som en galning, är andfådd, har ont i lungan och fortsatt feber. Fick en tid på vårdcentralen igår förmiddag och han konstaterade att sänkan fortfarande var för hög, dvs infektionen finns kvar i kroppen. Han tyckte också att det lät från höger lunga. Han tog en odling i näsan så imorgon får jag reda på exakt vilken bakterie som tydligen gillar mig väldigt mycket och vägrar att ge sig av. Doktorn ville absolut att jag skulle börja direkt med ett annat antibiotika, ett "bredare" än det förra som heter Doxyferm. Pratade även med onkolog syrran som dubbelkollade att det är OK att äta detta läkemedel. Det var det. Då fick jag också reda på att det inte blir någon behandling denna veckan heller. Jag blev besviken så klart men tröstades med att jag inte ska oroa mig för resan - de kommer att planera utefter den. Om jag inte är färdig får jag resten efteråt.

Ca 17.30 tog jag så första tabletten och efter ca 30 minuter började jag klökas, mådde riktigt riktigt illa och blev alldeles darrig. Blev också jättetrött och sov mest hela kvällen. Läste bipackssedeln under biverkningar och mycket riktigt blir 1 av 100 som använder medicinen kraftigt illamående. Tipset är då att ta tabletten i samband med mat.....och jag som var helt tom i magen. Idag såg jag också att det står "Informera läkaren om produktion av saltsyra saknas i magsäcken".....hhhhmmm jag har ingen magsäck, inte konstigt att min mage blev öm. Nu har jag i alla fall petat i mig lite mat/soppa i samband med tabletten och då har det gått bra. Det är tydligen även OK att lösa upp den i vatten så jag tror jag gör det imorgon.

Jag mår väldigt illa idag och känner mig allmänt svag - jag hoppas det är ett tecken på att antibiotikan nu jobbar för fullt.

Min goa familj kom hem i lördags natt, de har haft det jättebra men tyckte det var skönt att vara hemma. Kolla gärna in en liten film som Calle lagt upp på youtube. Det är Arvid som åker snowboard - här!
Han älska verkligen åka skidor och snowboard.
Calle ska göra små klipp på de andra barnen också.

Igår kväll var det dags för kräkning i det här huset igen. Denna gången var det Arvid som tömde magen. Han var alldeles skakig och kallsvettig men så fort allt var upp somnade han gott och har sovit hela natten och mår inte alls illa nu. Konstigt tycker jag. Han själv säger att det nog var de 13 köttbullarna han åt på matan....fast det var ju ändå en klasskompis som åt 30 st så då borde han också blivit sjuk.... ;-)

Marie

8 kommentarer:

  1. Tack Marie och Calle för filmsnutten med Arvid i skidbacken! Den finns nu också på min Facebook. Jag förundras över hur ni båda klarar hushåll, familj, resor och vardagsliv. Ni är oslagbara och mycket mycket inspirerande.
    Tack för att ni är så underbart hängivna!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder från pisten. Förstår om det värmer att titta på dem från hemmaplan. Du innehar en sådan erorm styrka Marie. Calle också för den delen. ;). Kram Mia Maria

    SvaraRadera
  3. Såååå trist att du fortfarande kämpar med ngn elak bacill som inte ger med sig. Du har ju nog med elände som det är. Du är så stark Marie och jag beundrar din positiva attityd. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Känns som om det var ett tag sen jag skrev något. Vill bara tala om att jag fortfarande följer vad som händer i ditt liv och slås var gång av din styrka och enorma kärlek till din familj. En jättestor bacillfri och stärkande KRAM till dig kämpande Marie!! Malin Mechler

    SvaraRadera
  5. Hej Marie!
    Så gott att se videon med Arvid, han åker ju riktigt bra på bräda. Så j..vla tråkigt att höra om dessa förbaskade bakterier som inte vill lämna din kropp i fred. Vill du kan jag och Anders komma hem och sanera bort bakterier.
    Vi är ju ganska duktiga på sådant inom Antiklimax
    Kämpa på vännen hälsar Familjen Åsberg med många kramar till er alla

    SvaraRadera
  6. All världens styrka till dig Marie å bort med baciller å dumheter.
    Vi såg ju Arvid åka bräda "på riktigt" i Tännäs, men det va ändå kul att se klippet på youtube : ) Han är så duktig!
    Du har verkligen 4 underbara supersöta-goa killar. Den största killen är en helt fantastisk pappa å sambo, bamsekram till dig Calle!
    Sköt om er på bästa sätt.
    Vårhälsningar fr Lisette m fam.

    SvaraRadera
  7. Kära kära Marie,, jag följer dig om allt det du går genom,, beundrar dig verkligen att du orkar vara så positiv och förklarar för oss på ett så lättsamt vilket helvete du går genom,, skickar över styrka och kramar i massor. Choklad kommer med posten imorgon,, Fam Torres

    SvaraRadera
  8. Hej du. Nu hoppas jag verkligen att allt ska gå bättre. Två steg framåt o ett tillbaka. Det går i alla fall framåt även om det går i långsammare takt än önskat. Den nya medicinen tar kål på febern mm. Kramar på dig

    SvaraRadera