fredag 15 april 2011

Riktigt bra dagar

Jag har haft många bra dagar nu. Så många dagar med energi, glädje och välmående har jag inte haft sedan i höstas. Jag har förvisso varit väldigt hjälpt av kortisonet och varit lite överspeedad men det är det värt! Igår var jag och hälsade på på jobb (Ikea it om någon inte vet). Det var jättehärligt att träffa alla fina kollegor. Konstiga motsägelsefulla känslor hade jag när jag gick in genom dörrarna. Det känns som jag var där igår, som om allt är precis som vanligt. Å andra sidan känns det som en annan tid, ett annat liv, att gå och jobba och fokusera på annat än sjukdom, blodvärde och mediciner.

Jag gick in utan både peruk och mössa. Jag hade bestämt mig. Nu är det så här jag ser ut och jag tänker visa upp mig precis så..... Orkar inte bry mig!

Tack alla fina fina kollegor. Alla Goa kramar och fina ord gav mig så mycket energi. Innan ni vet ordet av är jag tillbaka!!!

Marie

16 kommentarer:

  1. Ena foten framför den andra, ett steg i taget!! Nu måste det vara nära målsnöret Marie!!! Du har verkligen visat de där jäkla cancer cellerna att dom har muckat med fel brud!! =)
    Linda

    SvaraRadera
  2. Det var underbart att se dig det verkligen lyste om dig! Hoppas att det får hålla i sig för dig. Du ska veta att du är en källa till energi och inspiration med din otroligt positiva syn! Tack för att du kom stora kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Du är bara värd "riktigt bra dagar" för all framtid Marie! Nu hoppas vi att vårsolen ger dig ännu mera kraft och vips är du igenom all behandling. Vi hoppas att cortisonet fortsätter ge dig energi och önskar dig och familjen en glad påsk!
    Kramar från fam Moreau

    SvaraRadera
  4. God afton goa Marie!
    Tredje perioden har börjat Marie snart hägrar SM-guldet (Kroatien). Riktigt bra dagar är bara början, inom en snar framtid kommer du även att ha fantastiskt bra dagar.
    Stora kramar till er alla från Fam Åsberg

    SvaraRadera
  5. Marie, det var riktigt roligt att träffa dig igen! :)

    SvaraRadera
  6. Härligt att läsa att du har bra dagar, det är du verkligen värd! Tittar in på bloggen och tänker på dig ofta. Så fint att läsa att du har energi och är välmående - i det härliga vårvädret - och att Kroatienresan närmar sig. Stor kram Josefin (från IKEA)

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt när man njuter av livet. Din resa kommer närmare och ni kommer att få det underbart. ( hur mycket Iphone har det blivit?) det är också en form av lycka :-). Många bamsekramar

    SvaraRadera
  8. Underbart att höra Marie! Jättekramen :-)

    SvaraRadera
  9. Hej Marie! Hörde i efterhand att du var på jobbet i torsdags. Jag var på Sockerbruket - åååhh, om jag bara vetat så hade jag kommit rusande för att få ge dig en stor kram! Du är stark och modig! Kram

    SvaraRadera
  10. Hej Marie. Så himla synd att jag missade dig på jobbet förra veckan. Hade varit så roligt att få träffa dig. Jag hoppas att du snart kommer tillbaka. Tack för grattishälningen som låg på mitt bord - den blev jag jätteglad för. Gav tydligen utrymme för en del spekulation ;-)
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  11. Det var verkligen JÄTTEROLIGT att se och få krama om dig på jobbet igen. Härligt att få se samma glimt i ögat och samma varma leende som vi alla förknippar med dig. Ta hand om dig och ha så kul med din kära ägodel ajfånen ;o)
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  12. Hörde talas om din förfärliga situation idag. Livet är sååå orättvist. Men vilken styrka du har och vilken familj ni är. Fantastiskt!
    Tänker på dig!
    Kramar Louise Modig

    SvaraRadera
  13. Vet att du är lika söt som alltid! Önskar dig världens bästa Påsk i vår efterlängtade vårsol! Snart har du gott segrande ur SKITEN!! Massor av styrkekramar med massor av kärlek till dig o dina killar!!! Chatarina

    SvaraRadera
  14. Hej Marie och hela familjen! Hoppas Ni får ha en lugn och fin Påsk med påskägg och sådant (till barnen i alla fall). Ni har väl full sommar nu? Hoppas också att Du mår skapligt och att du får må bra nu. Vi skickar så mycket må bra vi kan till dig. En stor Påskkram från oss till er. Laila.

    SvaraRadera
  15. Vad härligt det låter!!! Ha en riktigt skön påsk!!! Kram Jenny Rafstedt

    SvaraRadera
  16. Stor varm påskkram från oss på Engarn!

    SvaraRadera