torsdag 31 mars 2011

Bra och dåligt

BRA saker:
  • Rögle vann igår!
  • Det regnar så jag kan ligga kvar i sängen utan dåligt samvete......som om jag inte har gjort det  varje dag den senaste veckan - utan dåligt samvete.
  • Det är mysigt att ha pappa boende här
  • Mina farbröder kommer hit ikväll och spelar kort med pappa.....just like the old days ;-)
  • Sänkan har gått ner ytterligar = infektionen verkar ha gett med sig.
  • Fick 2 påsar blod igår - effekten ska komma efter ca ett dygn.
  • Jag har det såååå bra med hemtjänst, ASIH, jättegullig sköterska på onkologen samt en bra och pålitlig läkare. Verkligen lyx!
DÅLIGA saker:
  • Har fortfarande feber. Ibland över 39 grader
  • Frossan börjar bli väääl jobbig och tjatig
  • Hostar fortfarande enormt. Är rädd att det ska sätta sig på lungorna....
  • Är så trött, hoppas det blir bättre när blodvärdet stiger.
  • Jag har TRE omgångar cytostatika kvar. BLÄH!
Och på slutet en extremt rooooligt sak....Jag skrattade gott åt Lunda-syrrans kommentar på förra inlägget. Snacka om att bli ertappad. Jaja allt gick ju bra och vad jag vet så finns det inte brotts-rubricering på att hälla ut några glas konstrastvätska i smyg ;-).

När jag ändå har erkänt en lögn kan jag ju berätta om ytterligare ett brott jag gjorde i Lund. Efter otaliga försök med att dricka buljong som alltid resulterade i diarre - och beordrad tarmvila (inte äta eller dricka alls) bad jag om att få äta några salta kex. Systern kollade med läkaren och jag fick tillåtelse att äta ETT salt kex. Man tackar.... Jag gick ut själv till vagnen och där stod ett oöppnad paket saltiner. Jag öppnade det och insåg att saltiner är vääääldigt små. Snabbt tog jag beslutet att TVÅ kex blir bra, dessutom var där ingen syster som såg mig. Jag tog kexen och bar de så att man inte såg att det var två. Väldigt nöjd smet jag in på mitt rum igen och njöt att mina två kex. Efter 5 minuter kom Calle på besök. Det första han sa var: "Hur många kex tog du". Vaddå?, sa jag. Han förklarade att han hade träffat några syrror i korridoren som berättade att jag precis hade varit ute och tagit TVÅ kex fast att jag bara fick ta ETT.... Antingen hade de monterat upp en kamera vid kaffevagnen för att kunna avslöja alla eventuella kextjuvar eller så var någon blixtsnabbt ute och kollade paketet, att två saknades.... hihi! Avslöjad! Jaja, allt gick bra och som de också sa till Calle - "Det är ju hennes kropp".
Kram till er alla fina systrar i Lund. Ni är underbara .....och väldans noggranna, det är bra ;-)
Och såklart ett gäng kramar till alla andra mina syrror också - på kirurg, hemtjänst och onkolog.
Hej från DRAC-ULLA

5 kommentarer:

  1. Plus: Att du vill/orkar dela med dig till oss andra om dina upplevelser av en synnerligen tuff behandling efter lyckad operation.
    Har just lämnat blodprov på Helsingborgs lasarett, 16 år efter diagnos mår jag toppen.

    Minus: Att jag inte kunde ta med mig den egyptiska solen till Skåne. Men tullen nekade...

    SvaraRadera
  2. Heja Marie! Snart är eländet över och du har fått tillbaka alla dina krafter! Ska vi fira att vi är friska igen med en sommargrillning? Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Johan "Otto" Kronberg31 mars 2011 kl. 22:56

    Hoppas du får kolla på Rögle för pappa-Bo om dom nu visar det på tv! Annars finns ju bilradion... Kör hårt Råå IFs #9. Rögle BK o Marie Jönsson ger sig aldrig..

    SvaraRadera
  4. BRA = DU
    DÅLIGT = jävla skitsjukdom
    Tännäs var inte sig riktigt likt utan dig, liksom inte den riktiga tännäsglöden och den villkorslösa kärlek som du känner till Tännäs. Tännäs är ju du liksom. Jag smygtränade så jag SKA åka fortare än vad du gör nästa år ;-))
    Bamsekram

    SvaraRadera
  5. Ge dig inte. Du vinner över denna "skitsjukdom". Kampen är snart över och semesten hägrar.
    Tycker du är så fantastiskt stark både i att visa upp en bra fasad för barnen och ändå skriva om tårar och skrik.
    Nu är det upploppet. Du fixar de sista omgångarna medicin också och blir ok för att resa bort.
    Positivitet och tro = halvvägs framme.
    Jag tror på dig :-)

    Kramar i massor!

    SvaraRadera