onsdag 27 oktober 2010

Bara glad liksom

Jag känner energi och är glad idag. Längtar ut till min dagliga promenad, vill ta tag i saker, ringa samtal, fixa med huset, planera. Allt detta som är helt vanligt hos mig känns nu som högsta vinsten!! Jag känner mig stark och inget ska få ändra på det. Imorgon börjar behandlingen. Kom igen - nu vill jag komma igång! Idag vill jag INTE ha något samtal från onkologen där syster M säger att min förkylning gör att vi inte startar imorgon. Jag mår bra och är redo!!

Nu börjar jag överst på min Att-göra-lista.... och den är lång ;-)!! Men det är med glädje jag tar tag i den!!

Kram på er - njut av dagen!

22 kommentarer:

  1. Hej Marie!!
    Det är så skönt att höra att du är så glad idag.
    Du är så stark, och det gör dig gott!Vill du ha någon att promenixa med så ring .. Jag hänger gärna med. Go Girl.. Kramizar Ulrika (Anders)

    SvaraRadera
  2. Hallå Marie.
    Solen skiner inte, massor av vitt skum på havet och det blåser rejält...., men vad gör väl det när du är på så gott humör!
    Jag blir så glad att du är glad...och att du är i "planeringstagen". Kanske att jag själv av bara farten får fram dammsugaren..., eller tvättar en maskin..., bara så glad jag blir av att läsa din blogg idag. Kram på dig Marie och vi hörs. Hälsa pågarna. Gerd

    SvaraRadera
  3. Yes, då skriver du 5/11 på Trivas på Råå överst på att göra listan och jag tycker att du ger bandet en Noicelåt som utmaning, bara för din skull :-) Jag dansar om du bjuder upp, Kram o ha en gó dag.

    SvaraRadera
  4. Härligt Marie! Kram på dig. Lotten

    SvaraRadera
  5. Huuuu vad kallt det är om halsen, någon ute i cybervärlden som vet vart man skulle kunna köpa långa snygga halsdukar?

    SvaraRadera
  6. Johan "Otto" Kronberg27 oktober 2010 kl. 19:44

    Helgen som gick var vi ett gott gäng killar på Bornholm, o av nån konstig anledning så fick jag en bild framför mig: Marie Jönsson sittandes i en bil ensam en fredagskväll.... Om ni undrar varför denna bild kom upp så kan jag förklara. Marie var på träningsläger samma helg som Rögle BK gick upp i elitserien 3 april 1992 kl 21,49, så hon satt o lyssna på sportradion o släppte några glädjetårar. Sådana tårar ska vi ha många till. Heja Marie #9 Jönsson.

    SvaraRadera
  7. Camilla Wilensjö27 oktober 2010 kl. 19:53

    Härliga rader du skriver Marie! Jag blir glad från tåspetsar till öronsnibbar och tänker på dig imorgon! Allt kommer gå bra:-) Kram

    SvaraRadera
  8. Marie - du finns med i mina tankar i stor del av min vardag, de där vardagsögonblicken som jag nu väljer att stanna i just för att jag hör dina ord inom mig. Du anar inte hur lycklig jag blir av att läsa att Du har energi och känner glädje idag, det är du SÅ förtjänt av!! Lycka till imorgon och på den bara!! Många kramar!! //Malin Mechler

    SvaraRadera
  9. Härligt Marie!!! Vilken energi du har, amazing girl!! Lycka till i morgon! Kram Jenny (Rafstedt)

    SvaraRadera
  10. Lycka till imorgon! Tänker på dej<3 kram Annika o Co.

    SvaraRadera
  11. Tjenis Marie!
    Va gött att du är så positiv och glad.
    Hörde av djungel telegrafen att även
    Thomas Di Leva dyker upp den 5/11 på Trivas, kanske rent av ett gästspel på gång.
    Lycka till i morgon o många goa kramar hälsar
    La Familia Åsberg

    SvaraRadera
  12. Du är beundransvärd, Marie, och din inställning coh energi sätter avtryck. Dina ord och tankar - du - följer liksom med i vardagen. Du är så klok, insiktsfull och väldigt humoristisk. Det är fantastiskt så mycket energi du genererar och vad jag förstår så får du mycket i retur av dina närmaste och käraste. Det är du verkligen värd. Det är så gott att höra att du mår gott idag och jag önskar dig lycka till imorgon. Många kramar Pia J

    SvaraRadera
  13. Hej Marie

    Håller med Malin att min vardag har påverkats av dina och andras tankar på bloggen. Jag tom kan räkna till 20 (istället för 10) när barnen helt löper amok runt omkring mig ;-)
    Skickar positiv energi till dig imorgon.
    Kramar
    /Pernilla P

    SvaraRadera
  14. Vi hejjar på dig, Marie! hälsningar Älta.

    SvaraRadera
  15. Go´morron Marie...
    Kl. e´snart 00.20 och det är snart tid att stiga upp., men jag går och lägger mig nu för att vakna pigg och nyter och för att vara full av energi!
    Hoppas jag får utlopp för den ihop med dig. Önskar dig nu Marie LYCKA TILL och så se´s vi sen. Kramar/ Gerd

    SvaraRadera
  16. Lycka till med din första behandling Marie. Vi tänker på dig å din familj å vi vet att du är en kämpe. Envisheten övervinner allt =)
    Kramis Lisette Tomas Moa Linus Wilma

    SvaraRadera
  17. Härligt att du är full av energi.
    KRAM och lycka till på behandlingen.
    Annie

    SvaraRadera
  18. Så mycket styrka man får genom din hårda kamp!Ge järnet nu mot de där dumma cellerna. Det kan inte vara så många kvar - din envishet tar säkert kol på dem.
    Lycka till med din behandling.
    Kram
    Christina Ransed

    SvaraRadera
  19. Underbara Marie! Kämparglöden går inte att ta miste på! Om det är någon som kommer klara av det jobbbiga du har framför dig så är det DU! Lycka till! Kramar i mängder! Caroline Östman

    SvaraRadera
  20. Härlig inställning och snygg halsduk! Pier undrade om han kunde beställa en :) Lite oväntat va?! Kram på er

    SvaraRadera
  21. Finaste Marie,

    Har tänkt på dig hela dagen idag och hållt båda tummarna hårt för dig :-) Underbart att läsa att du är så peppad igen och redo för behandling. Det kommer att gå hur bra som helst med din positiva inställning!
    Tack för att du delar med dig av dig själv och din kamp - mitt i allt så inspirerar du faktiskt mycket och din envishet och positivet får mig att flera ggr revidera ev. negativa tankar och ta fram massvis med positiva istället.

    Kramisar Ullis

    SvaraRadera
  22. Har varit i Sthlm en vecka, Engarn skickar kramar och hälsningar till dig och din familj! Du/ni är i allas tankar och hjärtan.
    Nu har jag kommit igång med yllemuddar. Du inspirerar!

    SvaraRadera