torsdag 28 oktober 2010

Då var jag igång...

Klockan nio imorse var jag på plats, blev visad in på ett rum och placerad i en mjuk och skön fåtölj. Varm dyna på armen så att kärlen värms upp och visar sig bättre. Efter en kvart påbörjas behandlingen - medicin mot illamående, cortison, cytostatika, samt en annan medicin som jobbar ihop med cytostatikan och koksalt melln allt. Cortisonet får jag för att biverkningarna av "giftet" inte ska bli för stora och det i sig kan göra att jag blir lite speedad och får svårt att sova de första nätterna (det tvivlar jag på....).

Min sköterska är jättetrevlig och lugn. Calle var med mig idag och han tyckte det var såååå trevligt - många att prata med och en kopp kaffe i näven - han är lite ledsen för att han inte får vara med fler gånger, det får man endast 1:a gången om det inte är något speciellt såklart. Stackars honom....

En liten bild på mig från behandlingen, ser inte ut att lida, eller hur?!?

Sedan sa jag tack och hej till alla - vi ses imorgon! Konstigt - en hel liten värld i världen - där det inte känns ett dugg skrämmande trots att det finns många sjuka människor där.

Efteråt åkte jag hem och tog emot fina faster Gerd och vi körde igång storstädning i hela huset. Tack så jättemycket för hjälpen Gerd, saknar inte råttorna ett endaste dugg...

Jag fick idag också ett paket på posten från våra Huddinge-släktingar. Se själva....och jag vet iiiinte hur man vänder en bild så ni får lägga huvudet på sned...

Tack så mycket Laila o co. Härligt att ni har höga tanktar om mig.... Virka en mössa blir en rejäl utmaning, tror jag måste ha mammas hjälp! Tack igen och hälsa alla!!


För övrigt har vi en ljuvligt härlig 3,5 åring vid namn Vilmer som för tillfället har arga-timmen varje dag när vi hämtar på dagis. Så fort han ser mig så slänger han sig ner på golvet och skriker okontrollerat och nästan oavbrutet i en timme... Jag tackar att det är det tredje barnet och jag tycker mest synd om stackaren (det gjorde jag INTE med första barnet - då var jag rädd att det var något fel på honom...).

Kalla det trots, frigörelse eller vad som helst men stackaren kommer att få riktigt ont i halsen om han fortsätter. Jag måste också tillägga att han är världens ljuvligaste resten av tiden - "Jag älskar dig såååå mycket mamma och nu vill jag myyyyysa". Ljuvliga, underbara barn!!

Dags att äta något onyttigt innan läggdags....jagar kalorier! Nutella kanske ?!?

Gonatt!! (och till nästa gång ska jag lära mig formattera text i samband med bilder lite bättre....)

5 kommentarer:

  1. Marie, du e´en goding.
    Tack tack för att du e´så go´och låter oss alla få veta. Än en gång..., jag känner mig så delaktig i allt som händer och det är jag så tacksam för.
    Hälsningar till dig från Råå Ip där jag precis varit på Ärtmiddag.
    Hoppas nu att du sover jättegott inatt
    och att din behandling i morgon går lika bra. Du e´så go´där du sitter i fåtöljen och blir omhändertagen.
    Kram på dig och sov gott. Gerd

    SvaraRadera
  2. Äntligen är du igång, Marie! Vad härligt att höra att du fått mer energi. Tycker att du är helt fantastisk! Kraaaam o sov gott från tjejen i Linköping.

    SvaraRadera
  3. Hej Marie och Kalle! Kul att garnet kom fram så fort. Undrar hur de fick in det i brevlådan?
    Hjälp behöver Du bara precis i början, sen fixar Du det.
    Kan trösta Er med att Susanna gjorde precis som Vilmer under en ganska lång period i fyraårsåldern. Jag lovar att hon har slutat.
    Stor kram till Er alla fem.

    SvaraRadera
  4. Duktiga, duktiga du! Jag är sååå enormt impad av din energi, posivitism och ditt bloggande. Du kanske ska skriva en bok? Nu ser jag först fram emot att se hur mössan blir:-)

    Hoppas att du/ni får en härlig helg! Jonas håller på att ta fram vinnartaktiken till matcherna imorgon, så vi håller tummarna för att killarna vinner!

    Kram, kram Camilla W

    SvaraRadera
  5. Goaste Marie,

    Helt underbart att se hur glad och avslappnad du ser ut - fantastiskt! Jag är så imponerad av din energi och beslutsamhet :-)
    Kämpa, kämpa, kämpa - det har du alltid varit så himla bra på! Hoppas att ni får en riktigt go freda kväll :-)

    Kram Ullis

    SvaraRadera