söndag 31 oktober 2010

Bra helg

Jodå - jag mår väl ganska bra trots allt. Lite mer illamående, ganska trött, lite ont i magen men helgen har varit fin och lugn. Har hunnit gå på restaurang med man och barn, tittat på Arvid som spelade innebandy, varit hos syrran en sväng, promenixat samt hälsat på hos fina vännerna/släkt Eriksson/Olofsson. Jag är glad för det mesta men just nu sur på vågen som nu åker in i ett skåp långt bort..... Samarbetar man inte med mig får man skylla sig själv!!

Kram Kram

9 kommentarer:

  1. Marie, min goé lille brordotter.
    Vill bara tala om att då e´vi två som ställer in vågen i ett skåp!!!!
    Min våg är oxå tjurig och det har den varit ett bra tag.
    Men du Marie...., våra humör är det inget fel på, på stan kallar dom oss för POSITIVA GÄNGET.., coolt va?
    I morgon är en annan dag och då är allt kanooon med en orörd vecka framför oss...och snart e´de´fredag!
    Sov gott Marie och Calle för det tänker jag göra. Det har varit en lång dag idag, hoppas måndagen blir kortare och att man vant sig vid vintertiden, Kram på er. Gerd

    SvaraRadera
  2. Yes bort med vågfanen. Varför uppfanns den? Ingen verkar ju vara nöjd med den, den väger alltid fel. Antingen för lite eller för mycket och annars behövs den inte. Hade någon annan skött jobbet så hade det varit grund för uppsägning, att alltid ha fel kan ju inte var rätt:-)ett starkt skäl måste väl vara som du säger Marie samarbetssvårigheter. Ät o ät och ta prover som visar om du får i dig det du behöver. Kram o ses snart!

    SvaraRadera
  3. Våga vägra väga!

    SvaraRadera
  4. Hej Marie, Jag följer dig och ditt allrafinasteliv dagligen, har inte kommenterat på ett tag - det händer många saker i mitt liv just nu, som i förlängningen kommer att bli bra! Du är en fighter och en kämpe och jag beundrar dig för att du får mig att skratta mitt i alltihop. BORT med vågen, BORT med "de som vågar sticka upp" och BORT med allt som TAR energi! Sticka mig gärna en varm tröja till vintern - som norrlänning har jag svårt för de "varma" vintrarna i Skåneland! KRAMAR!! /Erika

    SvaraRadera
  5. Hej Marie.
    Skönt att höra att du håller garden på plats.
    Vi tänker på er och pratar om er ofta.
    Moa blev så glad för kedjebrevet från Arvid och hon har skickat vidare till en främmande pöjk och sex av hennes kompisar, superkul, hälsa honom o ge många kramar till alla tre bebisarna.
    Hälsningar från Petter o familjen.

    SvaraRadera
  6. Vi har varit i Frankrike i nästan två veckor och inte lyckats hitta din blogg hur vi än sökt och sökt. Kom hem i natt, öppnar din blogg, och där sitter du och STORLER mot oss. Som en blixt i nyllet när man minst anar det. Det är något märkligt som händer här, det förstår man när man läser vad du och alla andra skriver. Din blogg har blivit någon sorts energigenerator, som sprider kraft och vilja och ett tänkande som är positivt utan att förneka en tuff verklighet. Det startar med att man litet valhänt vill ge sitt stöd och sin omtanke, och så plötsligt får vi tiofalt tillbaka. ALLA, det är så uppenbart.
    Kramar,
    Leif och Gunilla

    SvaraRadera
  7. Du kan få min våg istället! Den visar alla högtryck den kan komma åt :)
    Jag ser gärna att du kommer och hälsar på samt tar vågen med tillbaka. Här bjuds du b la på min mammas goda bullar som definitivt är påverkade av tyngdlagen. Ta med resten av styrkan också vetja! Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Ågårdh var det i förra inlägget, inte bara Anna :)

    SvaraRadera
  9. Hej goa Marie !

    Vi tycker du gjorde rätt med vågen. Vad ska du med den till när den ändå inte samarbetar. Själva har vi faktiskt aldrig ägt en våg-jävel !!!
    Snart är det dags för söndagsmiddag här igen, då ska det smörjas krås.

    Vi ses på fredag, många goa kramar från oss alla.

    Hälsar fam. Åsberg.

    SvaraRadera