torsdag 24 mars 2011

Böngryta

Ingredienser:
1 burk vita bönor i tomatsås
1 burk kidneybönor
1 burk majs
Sweet chili - efter önskemål

Blanda allt i en kastrull - värm!

Gott tycker jag.....MEN nu har jag ätit detta varje dag (ibland flera gånger om dagen) i 2 månader. Det glider liksom enkelt ner..... Känns kanske inte som det bästa att bjuda sina sargade tarmar på ;-)

Jag tror inte att jag kommer att äta böngryta mer efter denna persen!?!

Jag mår lite bättre idag men enligt lagen om alltings jävlighet.... Vilmer har kräkts flera gånger idag. Var har han fått det ifrån - han har varit hemma från dagis hela veckan eftersom han haft feber. Vi tyckte han var frisk nu - så börjar han kräka! Mycket lägligt, dagen före avfärd till semester.... Han mår bättre nu och vill ha mat direkt, så vi får hoppas att det är över nu!

Hej Hej
p.s riv i lite morötter och lägg i pajskal så blir det en utsökt bönpaj....tror jag..

2 kommentarer:

  1. God kväll goa Marie!
    Vilket elände hoppas Vilmer är bättre imorgon.
    Bara säg till om du är sugen på något annat än "All kind of beans" så lagar jag till något gott. Ha de bäst Marie hälsar familjen Åsberg med många kramar till dig

    SvaraRadera
  2. Har i London blommar gula paskliljor och lilla Siri kan lyfta hela overkroppen fran rygglage, vanda sig, krypa upp till knastaende ... ja som du forstar, farmorshjartat ar fullt av lycka och stolthet. Tanker pa hur glad och stolt din pappa maste ha varit sen den dag du foddes och hur fint det ar att ni tva har varandra nu nar resten av familjen dragit norrut.
    Manga kramar fran ganget i London!

    SvaraRadera