söndag 27 mars 2011

Hemma fortfarande

Jodå, jag har inte lagts in än i alla fall. Jag tycker att jag mår bättre, har lite mindre feber idag men har haft hög feber både fre och lör. Idag är jag mest jättetrött. Skulle lätt kunna sova hela dagen. Jag har försökt att gå på min pappas linje.... "det är ju bara och äta - bara tryck i dig....." och det har gått sådär. Fick i mig några skedar soyghurt med bär men sedan var det på väg upp igen i flera timmar. Likadant när jag provade några skedar smörgåstårta. Det går verkligen inte!! Nu är det tom svårt att äta godis. Jag vet att jag inte ska oroa mig eftersom jag ju får all näring via droppet men det är så jobbigt att få igång tarmarna igen så jag skulle vilja kunna äta lite i alla fall. Får hela tiden påminna mig om att jag ju faktiskt åt ganska bra efter operationen och innan behandlingarna satte igång. Det kommer att bli bra, jag kommer att njuta av mat igen!

Jag har mest sovit hela helgen, är inget roligt sällskap för pappa. Idag har jag i alla fall masat mig upp och duschat så nu känner jag mig lite piggare i alla fall.

Jag har blandade känslor inför morgondagen. Vill ha behandlingen för att inte dra ut på det men jag undrar hur jag ska må om jag får den. Det känns verkligen inte som att giftet från förra gången är ute ur kroppen än. Det blir mina värde som avgör...

Tännäsgänget har det toppen. Alla mina 3 godingar har åkt skidor hela dagen. Arvid och Malte åker som om de åkt hela året och Vilmer är tydligen riktigt duktig, åker halva backen själv och svänger stiligt in till liften själv. Gullegubben!

Tack för alla hållna tummar, det har hjälpt!!

8 kommentarer:

  1. Vad flitig du är på att skriva senaste dagarna, det ser jag som ett gott tecken.
    Önskar såååå att du snart kan må lite bättre och slippa detta jäkla (rent ut sagt) illamående.
    Kroppen är lite klen just nu med det är definitivt inte ditt huvud för du skriver så himla bra.

    Stor spark i baken inför behandlingen i morgon -du är snart i mål!!

    Härligt att höra att gänget har det bra i skidbacken.
    Tänker på dig
    KRAM
    Höjmans

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig Marie!
    Stor stor varm kram / fam. Torbjörn

    SvaraRadera
  3. Sorgligt avsked av familjen i helgen, fy vad grymt...tårarna trillade på mig med när jag läste. Vad skönt att du fick stanna hemma med pappa i helgen åtminstone. Håller tummarna för dig i morgon!
    Kramis Malin P

    SvaraRadera
  4. Tänker på dej Marie!<3 Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Åh, Marie tänker sååå på dig, hur du har det och med familjen borta och allt. Men tänk va mycket de har att berätta när de kommer hem igen =) och det gör de innan du hinner blinka!! Snälla du, om du behöver hjälp med nåt så lova att höra av dig, nu när de flesta är på semester. Jag är hemma de mesta och kommer på studs om du behöver nåt! Lova det!!=)
    Kram Ann och tjejerna

    SvaraRadera
  6. "Ace of spades" på högsta volym, svetten rinner i pannan,lite blodsmak i munnen, en klämkäck ledare som såger "Å lite till". På såna upplopp brukar jag tänka att jag bara blundar, stänger av hjärnan och låter kroppen sköta sig själv. Det är inte långt kvar nu Marie! Kanske kan du "stänga av hjärnan" å drömma dig bort till ett bra ställe och stanna där tills det är klart? Vi tänker på dig,
    Kram Anna B

    SvaraRadera
  7. Tycker så synd om dig som mår så dåligt just nu. Vet att det inte hjälper just nu men du kommer att må bra igen och kunna äta mat igen. Skickar varma kramar över gatan! Och Marie, behöver du ngn hjälp med ngt denna veckan så säg till för jag är hemma. Kram Johanna 125

    SvaraRadera
  8. Hej Marie!
    Här kommer några rader från mig. Jag önskar också jättemycket att det snart vänder och att du mår så bra som möjligt så du kan äta och kunna njuta lite av maten i alla fall. Jag var i Linköping i förra veckan på konferens och träffade Camilla på tåget på vägen hem. Vi pratade bl.a. om våra trevliga dagar i Linköping i somras där vi släppte loss på schlagerbaren och bara njöt och kände oss unga. Vi bestämde att vi ska göra om det så snart vi alla kan.
    Många tankar och kramar till dig från Mika

    SvaraRadera