måndag 28 mars 2011

Ingen behandling bara vätska

Nej, det blir ingen behandling denna veckan. Mitt blodvärde (hb) ligger på 88 och det är alldeles för lågt för att få cytostatika. Idag känner jag verkligen av det, är så trött att jag kan somna var som helst hur som helst. Är också yr - utöver det vanliga. Men det är ju inte konstigt.....

När jag ändå var där så fick jag två påsar vätskedropp eftersom jag inte dricker några större mängder. Jag sov i stolen i nästan 2 timmar.

Nu blir det behandling tisdag, onsdag nästa vecka istället. Har inget emot egentligen att vila mig och återhämta mig men nu blir det väldigt tajt mellan sista behandlingen och Kroatien...... Jaja, inget får mig i alla fall att ändra på Kroatienresan, vi behöver verkligen den resan och jag tror den gör mer nytta för mitt tillfrisknande än vilket cytostatika i världen.

Febern har i alla fall gett med sig nästan helt, skönt!
Sköt om er och njut av solen. Själv fryser jag så jag skakar bara jag stricker näsan utanför huset!
Kram

11 kommentarer:

  1. Lille Marie!
    Nu får det snart räcka med feber och dåliga värden!
    Försök stick ut näsan lite grand i solen i alla fall för den gör såå gott!
    Och solen i Kroatien kommer att göra ändå godare...

    STOR KRAM

    SvaraRadera
  2. Det var så härligt att se dig idag Marie, om än kort! (nästa gång kanske vi kan välja ett bättre ställe...)
    Nu får du stärka på dig i veckan och köra på nästa. Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Ett tips är att sätta sig i solen - men inomhus. Jag är konstant frusen och tycker att det alldeles för kallt ute, men en stund i solen (om än bakom en fönsterruta) märkte jag gör riktigt gott!! Inget flyttar på Kroatien, det ligger där det ligger när ni kommer ner om några veckor :) KRAM och extra styrka kommer här!

    SvaraRadera
  4. Alla fryser i den här jobbiga blåsten som vi haft nu. Vårvärmen kommer säkert nästa vecka och då får du värma dig i solen.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Kan inte nog gladja mig over elektroniken som gor att vi kan folja varandra vare sig vi ar i Tannas, Helsingborg, Kairo eller London. Och snart Dubrovnik!
    Vad kan starka ditt hb-varde? Kanske ett langre uppehall i behandlingen? Antar att du diskuterar alla alternativ med din doktor.
    Kram fran oss i London!

    SvaraRadera
  6. Hej Marie,
    En så märklig slump att jag hittade din sida! Eller kanske är det inte en slump, för jag skulle leta upp en Marie Jonsson men då systern din berättat om ditt/ert helvete du tar dig igenom så har du funnits i mina tankar. Så det var nog därför jag skrev fel efternamn och fick upp dig.

    Vilka fantastiska inlägg du gjort! Du är enastående på att formulera dig! De har gett mig sååå många tankeställare och styrka i att njuta av vardagen att jag önskar att jag kunde skicka över lite styrka tillbaka! Och gott att du visar den där jävla skitsjukdommen att de muckat med fel tjej!!

    stora kramar och mängder av tankar från
    sara (helenes pluggkompis i götet)

    SvaraRadera
  7. en av syrrorna i Lund.29 mars 2011 kl. 12:05

    Marie,

    Jenny Persson tipsade mig om din blog när vi pratade om dig förra veckan. Har tänkt på dig mycket sen din tid på vår avdelning och det är skönt att läsa hur det går för dig även om jag såklart önskar att du hade mått bättre - HÅLL UT!! Du klarar det, du är stark även om du inte känner det själv.

    Jag läste en del bakåt här på bloggen och skrattade högt när jag kom till den delen där du skrivit om att du hällde ut flera glas av kontrastvätskan inför CT:n som jag gav dig då när jag misslyckades med att sätta sond på dig. Du sa att "efter detta är vi nog inte vänner", men du höll ut även den utmaningen. Ingen kul kväll för nån av oss... Heja dig som lurade mig, det gjorde du rätt i! :)

    Hälsa Calle och ta hand om dig, hoppas att aldrig få se dig på avdelningen igen, men behöver du oss är du alltid välkommen, vi tänker på dig allihop!

    kram

    SvaraRadera
  8. Känns så orättvist att inte du kan vara här i Tännäs å känna solen värma...Ladda batterierna nu så är du snart färdigbehandlad : ) kramar fr Lisette m fam

    SvaraRadera
  9. Goaste finaste Marie,

    Din kämpe! Jag önskar att du får en bra återhämtningsperiod innan det är dags igen nästa vecka..... Sov och vila och låt pappsen skämma bort dig ordentligt :-)
    Skickar fler styrekramar i cyberspace!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  10. Åh vad stark du är Marie, det måste var tufft vara så tapper när dina killar är ifrån dig i vad som säkert känns som en evighet mitt i allt. Bra att du får en vecka till innan behandling. Envis som du är kommer du hamna i Dubrovnik - i värsta fall ngn dag efter alla andra, men det är ju inte hela världen. Viktigast är ju nu att du ser till så att "syrran i Lund" aldrig mer får se dig! :) Kam och håll ut - snart är alla killarna hemma hos sin älskling igen

    SvaraRadera
  11. Hej goa Marie!
    Håll ut vännen snart kommer boysen hem från Tännäs. Ta hand om dig och vila ut ordentligt i helgen Många stora kramar från familjen Åsberg
    och hela Rögle BK

    SvaraRadera