tisdag 1 mars 2011

Sjuttionio procentig dos i kroppen

Läkaren ville att jag skulle få 79%-ig dos denna gången. Sist fick jag 56% så för mig lät det läskigt och skrämmande med så pass hög dos som 79%. Hur ska jag må? Är såklart livrädd för att jag ska börja kräka hysteriskt igen, få vattendiaréer, yrsel och ont i alla slemhinnor i hela kroppen..... Kan bäst beskriva det för er som att ni frivilligt skulle sätta er i en stol och låta dem spruta in lite maginfluensabakterier rätt in i blodet. Ni skulle veta ATT ni kommer att att må dåligt men inte hur mycket, hur länge eller när det kommer att bryta ut. Sådär kul, va?!?!

Jag gillar inte alls känslan av att något i kroppen tar död på mina friska celler som jag vill ha kvar. Jo, jag vet också att det är de eventuella elaka cellerna - att de ska DÖ - som är det viktigaste. De friska reparerar sig - även om det kan ta tid.  MEN - nu har jag fått 6 omgångar - 4 återstår. Nu är det verkligen nedräkning!! Kan jag bara hålla mig upprätt denna omgången, vilket jag bestämt mig för att jag SKA göra. Jag SKA inte låta tarmen bli tom igen - det är så smärtsamt att få igång den igen. Jag SKA stoppa minsta lilla antydan till diarré med immodium eler liknande. Jag ska bara gilla läget när det gäller illamående - vänja mig vid det och inte lägga så stor kraft på det. När det gäller den stora tröttheten ska jag försöka vila en gång om dagen - annars blir det promenader som blir medicinen. Det är min plan. Vi får väl se....

Annars har jag väl inte så mycket kul att berätta tror jag.
För det är ju helt meningslöst att gratulera världens allra bästa mamma och moster på deras 65-års dag på torsdag......de läser ju ändå inte denna bloggen. Mamma säger att hon ska läsa hela när detta elände är över. Just nu pallar hon inte. Tror att samma gäller för min extramamma, dvs moster.

Tack snälla Magnus för alla tillbehör till löjromstoast. Eftersom jag inte får ner så mycket prioriterar jag såklart löjromen ;-) Äter just nu salt kex med löjrom - LYXIGT! Kram till dig och familjen.

Tack alla för era fina kommentarer - de värmer. Välkomna alla nya läsare också! Kul att ni följer mig!
Kram Kram!

16 kommentarer:

  1. Lycka till nu med denna omgång Marie - jag håller tummarna för at det blir en någorlunda pärs. Så underbart att nedräkningen börjat nu!!

    SvaraRadera
  2. Härligt att få träffa dig i affären för lite sen Marie och skönt att höra att du är på G! Detta kommer du klara galant med den styrka du besitter och din positiva inställning. Vi hejar på dig för fullt!!Massvis med goa kramar till dig och din familj från hela fam. Wahrenberg

    SvaraRadera
  3. You GO girl!! Nu är det upplopp!! Kom igen, Marie - heja, heja, heja, heja!!! Shit, vilken energi du förmedlar med dina ord! Kraaam

    SvaraRadera
  4. Kära Marie! Vad mer kan man säga. Alla kloka ord kommer ju från Dig. Jag håller med dig på alla fronter. Även angående Din mamma och moster. Men visst kan du gratulera dem i fall de tjuvtittar.
    Och så måste Du lova att krama om De från mig.
    Förresten, vad fick Vilmer för tårta. Här är det jag som fixar tårtorna när någon fyller år och det börjar bli tjatigt med prinsess och filadelphia tårta. kram från oss i Huddinge (Fullersta)Laila,

    SvaraRadera
  5. Lilla Marie.
    Länge sen jag skrev något, men jag lovar dig att minst ett par ggr. dagligen läser jag din blogg.
    Jag är med dig hela tiden och nu blir det som vanligt "mitt i natten".
    När du skriver om att må illa..., så tänker jag på den gången när du var hos mig som dagbarn och vi var nere på stranden, du låg i din sittvagn helt naken och jag låg bredvid vagnen.. tack och lov! Solen sken och du var fint insmord.... och så gav du dig på en rejäl utrensning... rakt ner i mina tofflor som stod framför vagnen!!! Snacka om diaree...Dom blev fulla så det var bara att tömma dom och skölja dom rena. Lilla goa Marie,
    det kom mer...., så vi packa ihop och drog hem till din barnsäng i Håkans rum. Sen var du helt slut och somna., men då du vakna var det färdigt igen. Då blev jag orolig för vätskebrist, ringde din mamma och sen blev det en pling till doktorn som ville titta på dig.
    Allt blev ju bättre efter ett par dagar med dig, men jag glömmer det nog inte.
    Jag glömde tala om att du var nog 8-10 år där i sittvagnen..., nä jag skojar. Du hade nog fyllt 1 eller kanske 2 år!! Synd om dig var det iallafall.
    I dag är det onsdag..., pannkakor på G., om killarna är sugna? Längtar efter er alla.
    Vi hörs om när det blir bäst. Kram på dig Marie.
    Nattramlaren Gerd.

    SvaraRadera
  6. Skickar kramar rakt över gatan! Vi hejar på dig. Kram Johanna och Henrik

    SvaraRadera
  7. Nu du, är det inga elaka celler som ska överleva attacken från giftet. Du fixar detta också tillsammans med dina goa grabbar. Kroatien hägrar :-). Styrkekramar i massor till hela dig.

    SvaraRadera
  8. Kramar i massor från Påarp!
    Det är en fröjd att läsa hur du skriver! Som någon skrivit till dig innan, hoppas du fortsätter skriva sedan också.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej Marie.
    Nu har jag också hittat hit, det kunde dock vara under trevligare omständigheter. Jag har inte hunnit läsa allt du skrivit men det jag har läst berör.
    Jag vet ju sedan tidigare att du är en envis, ettrig liten "jävel" och jag kommer skänka dig så många styrke tankar som bara går.
    Ta väl hand om dig och kämpa på.
    Många kramar Jaane

    SvaraRadera
  10. http://www.burzynskimovie.com

    Se den, gråt och åk snabbt iväg...

    SvaraRadera
  11. Goaste finaste Marie,

    Du är så tapper! Jag vet att du fixar den högre dosen galant. Med dina mentala förberedelser är hälften vunnet så det kommer att gå vägen :-))
    Är så imponerad att du klarade att släppa iväg fölsegrisen till Sthlm mitt i allt! Du är så grymt stark och det är det som gör att det här kommer att gå vägen!
    Massor av styrkekramar till dig, Marie, från Ullis

    SvaraRadera
  12. Lotta Trönell7 mars 2011 kl. 16:07

    Precis hemkommen från en energigivande och -slukande vecka i Sälen. Fabian konkade omkring på pjäxor o åkte rullband upp o skidor ner. Max o Filip flög fram i skogen på allt som var åkbart - Älskade barn

    STORA VARMA ENERGIKRAMAR

    Från WienerL8

    SvaraRadera
  13. Kerstin i Kairo8 mars 2011 kl. 10:04

    Snart gor du som jag, just hemkommer fran Sinai och Roda Havet. Du strosar utmed en bla havsstrand med fotterna i mjuk sand, god mat vantar, trevligt sallskap ... livet ler... SNART!

    SvaraRadera
  14. Hej Marie!
    Här kommer en stooooor hälsningar och måååånga kramar från mig! Jag har inte varit inne och läst på ett tag men jag har dig ofta i mina tankar! Jag läser att du kämpar på och att du räknar ner.Snart!!!!! Är du igenom!!!
    Ser fram emot att höra att resan till Kroatien har varit så där underbart härlig som jag tror att den kommer bli.
    Många kramar från Mika

    SvaraRadera
  15. Hang in there Marie!
    Almost there!
    Hugs from Simon med familjen!

    SvaraRadera
  16. Vill skicka en Stor kram till dig och familjen, skönt att det äntligen är dags för nedräkning....
    Kram Jenny

    SvaraRadera