onsdag 5 januari 2011

20 strålningar klara - 5 kvar

Bara korta rader från mig. Har det tufft nu. Smärta, groteskt
illamende, TRÖTT , yr och matt för att bara nämna något...
Idag vill jag inte kämpa, vara stark, tapper eller modig. Vill bara ligga blickstilla - och sova mig igenom eländet. Vill bara vakna för att ta medicin, få blod eller dropp..

Tycker i alla fall att jag börjar se ljuset i tunneln.... Nästa fredag är det sista strålningen sedan vet jag inte hur mycket cytostatika det blir.

Calle, Malte och vilmer är här och kramar är bästa medicinen!!!

Hej då!

36 kommentarer:

  1. Hej dig Marie! Kämpa på!

    Det kan bara bli bättre snart.

    Styrkekramar till dig och alla dina pågar

    Ingela Cajsas mamma

    SvaraRadera
  2. Hurra for Marie, Calle, Arvid, Malte och Vilmer! Ni ar underbara och vi finns med er.
    En dag, en timme, en minut i taget.
    Kramar med mycket solsken!

    SvaraRadera
  3. Kämpa på Marie,vi tänker på dig. Skönt att ljuset i tunneln närmar sig o snart är du ute på andra sidan.

    Många styrkekramar till dig o alla killarna!

    SvaraRadera
  4. Du är stark och jag imponeras av din kraft. Häng i. Det är snart över

    SvaraRadera
  5. Nära, nära, nära att ha fixat alla strålningarna. Du fixar det. Skickar all styrka och positiva tankar till dig och dina grabbar.
    Många kramar från oss alla.

    SvaraRadera
  6. Goaste, finaste Marie,

    Snart i mål..... Kämpa för allt som finns, Marie - du fixar det!!!
    Massor av kramar och positiva tankar till dig från alla i familjen// Ullis

    SvaraRadera
  7. "Idag vill jag inte kämpa, vara stark, tapper eller modig".

    "Tycker i alla fall att jag börjar se ljuset i tunneln....".

    Kära "Lillie Marie",

    Du är den största och starkaste av alla, som orkar se ljuset i tunneln, när du har det som allra jobbigast.

    Jag har ibland fått bekämpa mina negativa tankar avseende vad som händer, om du inte skulle lyckas bekämpa de negativa krafterna i den kropp. Nu överger jag dessa tankar och koncentrerar mig på den positiva framtiden.

    Du kommer att klara av den fortsatta behandlingen och sen får du vila din kropp och återhämta alla krafter.

    När du sedan har varit på SPA i Varberg med Calle hoppas jag och Britt-Inger att vi får ta hand om er i vår härliga skogsmiljö i Skånes Värsjö. Du får välja meny och vilka drycker du vill inmundiga. Jag och Britt-Inger kommer att göra allt för att du och Calle skall få koppla av och trivas.

    Nu kavlar vi upp ärmarna och kämpar vidare på upploppet. Du tar alla de stora törnarna och vi andra försöker att bistå dig med våra tankar, våra kramar och vår stora kärlek till dig.

    Farbror Roland, Britt-Inger och kusinerna Linus, David och Joel.

    SvaraRadera
  8. Marie..finns inga ord för vad du får gå igenom... Vet bara att snart är du i mål och som vi hejar!! Tänker ständigt på er alla i familjen och blir så orolig när du själv inte skriver Marie <3 stora varma styrkekramen <3

    SvaraRadera
  9. Till dig Marie och din goa familj vill vi skicka våra varmaste styrkekramar...
    Du är en kämpe av stora mått och det är skönt för dig att strålnigsronden går mot sitt slut..
    Många kramar från Jenny o Nicke, barnen =)

    SvaraRadera
  10. Kära lilla Marie...Sitter i snöstormen o tänker på att usch för den som ska ut o köra. Klickar upp din sida som jag gör varje dag och hoppas varje dag att där ska stå att du mår bra o är helt frisk, sitter med dina barn samt din man och kasnke bokar en resa elelr nåt annat skojigt. Jag hoppas att slutet på detta elände du fått stå ut med elelr kämpa dej igenom och önskar inte min värsta fiende detta, att detta snart e slut o du får ha ro o lycka i din tärda kropp. Men med din envishet o styrka kommer det att gå "snabbt" till det bättre, de känner jag på mej. Skickar så många styrke kramar o tankar som man bara kan till dej "lag kamrat" Jönsson !! Kramar Jacqueline

    SvaraRadera
  11. Vi håller alla tummar för att du snart mår bättre. Vi är SÅ imponerade av din, Calle och barnens styrka och målmedvetenhet i allt som ni tvingas gå igenom.
    Kramar från familjen Moreau

    SvaraRadera
  12. Hej Marie, du kanske inte kan placera mig riktigt men det är jag som är Simons pappa (spelar i samma fotbollslag som Arvid) Hursom helst, vi träffade bekanta igår och då kom ditt tillstånd på tal och det verkligen sökte mig hur grymt livet kan vända, jag önskar dig verkligen all lycka i din kamp och ge aldrig upp. Kramar från familjen Mildén

    SvaraRadera
  13. Du är en fantastik kämpe Marie! Såååå underbart att du snart är klar med strålningen! Tänker mycket på dig och dina killar! Stor, varm kram full med styrka! Fam Wilensjö

    P.s Victor kommer en kalas inbjudan till Arvid inom kort D.s

    SvaraRadera
  14. Heja heja!
    /Katarina Ek

    SvaraRadera
  15. Marie, vi tänker jätte mycket på dig och sänder all världens styrka till dig. Stora varma kramar till dig och dina pojkar / fam. Torbjörn

    SvaraRadera
  16. Hej, Marie!
    Fick veta på nyårsafton vad som har hänt dig och din familj.Så fruktansvärt för er och alla era nära och kära.Kämpa på , Marie, och hoppas att vi snart ses i rydebäck igen.Tänker på dig och de dina. Många kramar från Åsa Warberg (fd Kadanik).

    SvaraRadera
  17. Hej kära Marie och Calle! Vet hur svårt det är att bestämma sig för morfin men det hjälper och framförallt så sover man ju mycket mer och tiden går lite fortare. Sova är ju också en del av tillfrisknandet. Och sen får man ju hjälp med att avsluta det när man inte behöver det mer.
    Ni är i våra tankar hela tiden.
    Hoppas tiden går fort nu så att Din kropp Marie, får ta igen sig efter strålningarna. Sen börjar dagarna bli ljusare och snart är det vår. Känns som om vi bor alldeles för långt ifrån för att kunna hjälpa till med något. Men vet att ni har ett kapabelt gäng runt om kring Er och att Era pojkar har det bra trots allt.
    Stor kram från oss i Huddinge. Laila.

    SvaraRadera
  18. Marie, du är fantastisk! Bara 5 strålningar kvar, det fixar du galant.
    Stora kramar Sara Widmark

    SvaraRadera
  19. Kämpa på Marie!
    Kram Martin Nilsson

    SvaraRadera
  20. Hej Marie, så glad jag blir att få höra din röst igen! Tycker du är helt fantastisk och jag hoppas att vi ses snart.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  21. Hej stora "lille" Marie! Gör som Törnrosa, sov! Du kommer snart att sakta börja vakna ur din sömn, sträcka på dig och undra "vad var det som hände här, egentligen?" - se solen, höra fåglarna och barnens skratt, och inse att allt det mörka är bakom dig och att livet kommit tillbaka. Jag tänker på dig och din fina familj, och skickar intensiva styrkekramar! /Erika

    SvaraRadera
  22. Stora långa varma goa kramar till er alla <3 <3 <3

    SvaraRadera
  23. Hej Marie!
    Är så imponerad av dig! Tänker på dig! Har berättat för alla och skrattat om historien med telefonsamtalet med tomten! Stora styrkekramar Åsa

    SvaraRadera
  24. Hej Marie! Är så imponerad att du bara orkar skriva! Tänker på dig var dag
    o längtar tills du kommer hem igen så jag kan se dig genom fönstret lite då och då.(Det känns mindre oroligt ) Sänder lite jävlar anamma kramar till dig o din familj. Kämpa på!!!! kram Lotta m, familj

    SvaraRadera
  25. Hej!
    En, eller fem blir det ju, cyberstyrkekramar från famljen Stoltz kommer här!/Anette

    SvaraRadera
  26. Du är tapper och snart är du igenom. Underbara kämpartakter. Vi tänker på dig och de dina/kram Anna med family

    SvaraRadera
  27. Hej! Förstår att du mår dåligt eftersom det inte skrivs så mycket. Kämpa på, det är snart över med strålningen. Tänker på er alla. Kramar

    SvaraRadera
  28. Hej Marie och familjen! Vi tänker ofta på er och här skickar vi massor av styrkekramar till er. Ta hand om er och kämpa på Marie.

    Mattias med familj

    SvaraRadera
  29. Du är en kämpe och min hjälte! Härda ut - livet blir snart ljusare!
    Kramar och många många tankar!
    Caroline

    SvaraRadera
  30. Tycker nog att det låter som en riktigt bra plan Marie, sov dig igenom eländet och samla krafter till att bli bättre och till de stunder du har med dina grabbar! Du har en bit kvar på vägen men kämpa på, varje dag är en dag närmare målet!

    SvaraRadera
  31. Hej Marie!
    Kämpa på, snart är du förbi det.. !!
    Jag vågar inte skicka sms, så att du får hålla på att radera hela tiden ... :)
    Tänker på dig och din familj varje dag och bara hoppas att detta snart är över för er.
    Många bamsekramar från Mika med familj

    SvaraRadera
  32. Sov och dröm och snart är drömmen verklighet, behandlingar avklarade, kropp som återhämtar sig, liv som får färg igen och fler kramar än någon kan famna! //Karin

    SvaraRadera
  33. Hej Marie,

    Härligt att få läsa dina ord också. Vilken kämpa resa du tar dig igenom. BARA fem dagar strålningar kvar, du är enorm.

    Skickar en liten styrke hälsning som jag hoppas tillsammans med alla andra inlägg hjälper dig på sista delen av behandlingen. Snart är du på er Spa-resa. :9 Kram Mia-Maria

    SvaraRadera
  34. 10/1 Nu har du gjort det! om jag har räknat rätt så var sista strålbehandlingen idag...
    Hoppas att du snabbt mår bättre!
    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  35. Längtar efter att höra din "röst"! Kram Erika

    SvaraRadera
  36. Har ni hört Footsteps med Lisa Stansfield? Lyssnade på den igår och fick en klar bild av er, Calle och Marie i huvudet. Sann kärlek.. =)

    SvaraRadera