lördag 15 januari 2011

Måste rycka upp mig!

Har mått fortsatt väldgt illa sedan jag kom hit till Helsingborg. Inte mycket att göra åt - alla illamående mediciner är testade och min egen medicin - färskpressad apelsinjuice - är inte att tänka på eftersom jag fortfarande har sårig hals. Nätterna är jobbiga för då mår jag som mest illa och måste kräka titt som tätt.

Har nu i alla fall bestämt mig för att jag måste rycka upp mig. Illamåendet kan faktiskt hålla i sig i många veckor till och jag KAN INTE ligga så här så länge till. Så min strategi är att inte försöka tänka på eländet så mycket.

Nu först ska jag göra något så gammalmodigt som att lösa melodikrysset, sedan blir det dusch - med både hetthett vatten och kalltkallt vatten så att jag riktigt vaknar. Jag ska äta sorbet idag och jag ska hinna ta en promenad utomhus - om än på skakiga ben. Lite vila får jag nog också räkna med. Hoppas på något besök också....någon som är bra på att massera rygg och nacke för jag faller ihop mer och mer.

Mina träningsmål idag blir: 30 tåhäv, minst 20 kraftiga skulderbladsihoptryck ;-). Spänna rumpan (eller det lilla som finns kvar) i varje steg samt i alla fall 10 djupa knäböj. Det får nog räcka....  

Stora målet är ju att magen ska komma igång - sedan tror jag att jag får komma hem. Det går inte så bra för tillfället men man vet ju aldrig.... Det kan vända snabbt. Det andra stora problemet är ju att jag har hemskt ont i bröstet och får inte ner mer än små små klunkar dryck i taget. Det känns som att det fastnar. Om inte detta blir bättre under helgen ska jag göra en gastroskopiundersökning. Fet slang rakt ner i halsen. Hemskt!!! De misstänker strålskador. Och om där är det kan jag nog glömma mat på flera veckor till.....så låt oss inte hoppas på det.

Tittar ut över ett regntungt Helsingborg. Riktigt skitväder skulle jag ha sagt förr. Nu sitter jag och längtar ut i friskheten, råheten och blåsten. Tänk att sitta inlindad i ett täcke nere vi havet och bara andas härlig salt frisk luft.    

Ha en skön lördag alla, jag ska göra mitt bästa!!
Kram

19 kommentarer:

  1. Go´morron lilla goa Marie.
    Vaknat precis.., läser dina rader det första jag gör.
    Ingenting kan jag om massage..., men att få sitta bredvid dig och att få "HÅLLA HANDEN".., ja det tycker jag skulle vara härligt..,kommer när du vill och orkar med mig.
    Kramar tills dess i massor från din "gamla faster Gerd" på Råå.

    SvaraRadera
  2. Lycka till med dagen!! Det ÄR orättvist och alldeles, alldeles ofattbart men du är en liten men ack så tuff tjej så du fixar detta!! Kramar Malin Mechler

    SvaraRadera
  3. Melodikrysset låter som utmärkt medicin för kropp och själ!:-)
    Lycka till!:-)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Massera ar inget konstigt. Borja med sma latta tryck, mjuka rorelser. Marie vet bast om det fungerar. Massage stimulerar immunforsvaret sa upp pa salen nu, alla vanner, och jobba av bara attan!

    SvaraRadera
  5. Hej på dig. Skönt att höra att du känner dig om än så lite bättre. Jävlar anamman har kommit tillbaka - härligt! Många styrkekramar till dig från oss.

    SvaraRadera
  6. Du är ju helt otrolig!!! Att bara tänka på träning i ditt tillstånd, snacka om vilja! Du får lära mig lite av det när du kommer hem. Jag håller med nu får det vara nog med ORÄTTVISA . Hoppas på att se dig snart. Många kramar från Lotta m, familj

    SvaraRadera
  7. Vilken vilja du besitter Marie! Det är en stor tillgång i ditt tillsånd. Lycka till med alla tåhävningar, och tack för alla kloka ord - de gäller oss också. Skönt att du är piggare och närmare familjen nu, hoppas att du snart får komma hem. Melodikrysset är en favorit, hoppas det gick bra idag ;) Stor kram från Malin P

    SvaraRadera
  8. Kramar i massor till dig!
    //Malin & Jens

    SvaraRadera
  9. Lilla men starka Marie!

    Bryt ihop och kom igen!
    Bryt ihop och kom ännu starkare igen!
    Bryt ihop och gå segrande ur det här!

    Tänker på dig hela tiden!
    Kram Jenny L

    SvaraRadera
  10. Fina fina Marie vad tapper du är!! Tänker på dig och försöker telepatera extra kraft till dig i ditt kämpande. Tåhävningar och melodikryss låter som en bra strategi :) Stor kram! // Matilda Ling

    SvaraRadera
  11. Starka "lilla" Marie! När du hårdtränat kroppen med tåhäv och rumpknip, lägg dig ner och träna insidan. Hitta din målbild, måla upp den så "magnetiskt" du bara kan i tanken - med plats, färg, doft, ljud, smak, känsel; blunda och förflytta dig med tankens kraft dit och vila i bilden en kort stund. Nästa gång gör du samma sak men stanna i bilden lite längre..och längre..och längre..Fortare än du anar kommer du att inse att du inte längre bara är där i tanken utan också i verkligheten. Med tankens kraft skickar jag dig så mycket styrka jag någonsin kan. Kram, och kram igen!

    SvaraRadera
  12. Oj, tack Erika for den inre bilden, ska jag forsoka tillampa!

    SvaraRadera
  13. Finaste lilla Marie !Vi är med dig hela tiden.Nu kan allt bara bli bättre o bättre. Du är fantastisk !!!!!!! Tusen goa varma kramar från oss. Fam Johansson Zinn

    SvaraRadera
  14. Marie, du är så stark,modig & helt fantastisk! Massor av varma kramar från oss /fam. Torbjörn

    SvaraRadera
  15. Marie, kämpa vidare, du är otrolig! Tänker på dig och din familj varje dag. Hoppas att du fort känner att dina krafter återvänder. Kram Lotten m familj.

    SvaraRadera
  16. Goaste Marie !!!

    Vilken kämpe du är !!! Hoppas verkligen att illamåendet kan sluta, så att du kan börja samla krafter. Jag är bara så imponerad som du kämpar, förstår att det brister titt som tätt och det vore väl konstigt annars. Hoppas du fick många långa goa kramar idag av familjen. Jag är säker på att du får komma hem snart så ni kan mysa ihopa.

    Kram Kram

    familjen Åsberg

    SvaraRadera
  17. Goaste finaste Marie,

    All kärlek och "pepping" till dig och familjen! Håller tummarna att du slipper gastroskopi efter helgen....
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  18. Lilla Marie - håller med, du har verkligen fått din beskärda del nu! Beundrar din fighting spirit sååå mycket! Och Calles. Och barnens. Vilken underbar familj ni är! Fortsätt kämpa lilla du - men tillåt dig att få vara liten ibland när du behöver det - bara du sträcker på dig igen!!

    Kram
    Lisa J

    SvaraRadera
  19. BRA Marie - jag känner igen dig från Wien - "nej här ska inte åkas spårvagn - centrum ligger åt det hållet - nu GÅR vi". Och vi gick - sparade pengar t annat, fick motion o kom i form. Vi har punktering på Den Stora Grå - så nu upplever jag Skånetrafiken - inte mig emot
    Bamsekram fr L8

    SvaraRadera