torsdag 20 januari 2011

Fortsatt permis, gastroskopi och TRO

Idag har jag varit på sjukhuset och träffat min läkare. Jag ville inte bli utskriven eftersom jag fortfarande är väldigt svag och har så pass ont i halsen/bröstet så att jag inte kan dricka eller äta något annat än buljong. Jag vet hur det är när man sedan väl är utskriven - då måste jag gå hela vägen via akuten för att få hjälp om det skulle vara något. Min läkare tyckte att det var lika bra att titta efter hur det ser ut i halsen så jag ska göra en gastroskopi undersökning imorgon bitti. Detta ser jag verkligen inte fram emot. Vet hur obehagligt det är och gissar att det dessutom kommer att göra rejält ont. Fast det är lika bra att få det gjort så att man vet att det inte är något annat obehagligt.....

Jag försöker nu också ladda och återhämta lite mental styrka. Jag vill åter fyllas av den tro och övertygelse om att detta kommer att gå bra. Jag ska fixa detta! Jag ska vara med här på jorden länge till. Jag mår dåligt nu och det är OK, min kropp ska återuppbyggas, varje god cell ska bli stark. Starka celler som återuppbygger mig OCH strider mot eventuella elaka celler. Positiva tankar, ladda energi, vila och bara landa.

Det är en helvetisk resa men målet är resan värd!!

Kram

10 kommentarer:

  1. Hej Marie!
    Skönt att du kan vara hemma lite i alla fall även om du mår kass. Jag har haft mycket magkatarr genom åren. När den sätter in som värst så har jag några gånger fått dricka typ tandläkarbedövning utspädd i nån novalucol lösning. Det bedövar i princip direkt. Kan du inte få ner något sådant så att du sen kan äta lite? Vi tänker på dig och hoppas hoppas att det vänder snart nu.
    Kram Marie@Peter

    SvaraRadera
  2. Hej Marie!
    Vilken styrka du har! När du är klar med allt det här eländet kan du sadla om och börja föreläsa om positivt tänkande och målbilder! Tänk på att när du mår dåligt av strålningen så mår förmodligen de elaka cellerna i din kropp ännu sämre!
    Vi tänker på dig och håller tummarna för att morgondagens undersökning inte blir alltför jobbig för dig.
    Kram!
    /Familjen Moreau

    SvaraRadera
  3. Hej Marie!
    Så förbannat gott att du är så grymt positiv/stark trots dina obehagliga krämpor.
    Lycka till imorgon vännen hälsar Di Leva

    SvaraRadera
  4. Hej Marie
    Ja, en slang ner i halsen låter inte så kul, men som du sa bra att kolla så att du får ordning på ätandet. Lycka till imorgon. Håller tummarna att du får igång tarmarna snart och får tillbaka dina krafter.
    Kramar Pernilla P

    SvaraRadera
  5. Hej Marie,
    det är klart att du ska bli bra! Du är en stark, positiv och modig tjej som får oss andra att stanna upp och tänka till. Du är fantastisk Marie!! En liten tröst i allt elände och smärta är att du har väldigt många kära vänner som tror och hoppas på dig. Lycka till i morgon. Många styrkekramar / fam. Torbjörn

    SvaraRadera
  6. Goa lilla Marie.
    TRO HOPP och KÄRLEK är väl underbara ord...., som jag och alla andra i din närhet har extra mycket utav just nu.
    I allas våra tankar är Du nu Marie och
    vi TROR och HOPPAS att KÄRLEKEN till LIVET...., ja det är helt klart bara det som gäller.
    Du är en KÄMPARTJEJ Marie!!!
    Många tummar hålls för dig i morronbitti att det ska gå bra med gastroskopin.
    Massor av go´nattkramar till dig Marie. Gerd

    Kramar i massor från mig. Gerd

    SvaraRadera
  7. Det är klart att du skall bli bra Marie. Jag är precis som många andra så imponerad över din styrka och hur du och Calle kämpar på. Jag hoppas också att det går bra för dig idag och att det inte blir allt för obehagligt för dig. Kramar från Lotten

    SvaraRadera
  8. Jag föder mycket hellre barn än gör en gastroskopi igen! Skönt det var att träffa dig utanför sjukhuset idag. Du såg piggare ut än vad du säkert känner dig just nu. Skickar massor av styrka över gatan till dig och alla dina fina pojkar. Kram Johanna 125

    SvaraRadera
  9. Det kommer att gå fint Marie! du finns i mina tankar varje dag!
    Lycka till :)
    Kram Lina

    SvaraRadera
  10. Goaste finaste Marie,

    Ja, jag har aldrig gjort en gastroskopi men jag kan tänka mig.... försök hitta en positiv bild på dig själv i en situation som du mår/mådde bra eller var otroligt lycklig i. Tex när du fick upp dina killar på magen efter förlossningarna. Eller när du gick över mållinjen efter din halvmara i Göteborg. Fyll dig med dessa bilder imorgon när det är dags och tänk inte på något annat än det så skall du se att det går bra :-)) Håller tummarna för dig, Marie!

    Kramis Ullis

    SvaraRadera