onsdag 22 december 2010

Imorgon är jag halvvägs...

...genom strålningen!! Härligt men nu börjar det göra ont i området där jag strålas. Revben och muskler ömmar rejält och tarmarna börjar göra sig påminda. Dessutom har jag fått ont i bröstet - tror att det är slemhinnorna i svalg och tarm som gör ont. Det gör att det är svårt att få i mig något. Det känns som att mat och dryck "fastnar". Slutklagat - jag är glad över att jag är relativt pigg trots allt. Det verkar bli en jul för mig trots allt!

Längtar efter att se barnens ögon på julafton. Har som vanligt förberett lite klurigheter för att hitta julaftons morgons paket. I år blev det en bokstavsjakt där de ska klura ut bokstäver till ett ord - där stora paketen göms. Lika spännande för oss vuxna ska det bli... Det blev visst "lite" dyrare klappar i år än andra år....snacka om att vi lever NU och har skippat konsekvenstänkandet för ett tag. Pengar är vekligen världsliga problem....som inte ska läggas på hög ;-)

Idag har jag fått en härlig låda frukt - det blir till att slita på juicepressen i jul!! Gott! Tack fina N&L.
Dags att sova, eftersom läkaren skrivit ut fel receptdos på mitt dropp kommer sjuksyster vid 2 inatt och sätter in ny påse - allt för att jag ska få i mig så mycket kalorier som möjligt!

Kram

15 kommentarer:

  1. Hej Marie!
    Vill bara önska dig och din fina familj en riktigt god jul. Vad härligt det lät att gå på bokstavsjakt på julaftonsmorgon-får man vara med? Lycka nu till med andra halvan av behandligen.Tappra du!
    Vintriga hälsningar och varma kramar från
    Cecilia o Magnus Larsson

    SvaraRadera
  2. Marie, hej hej.
    Du som jag e´en riktig nattuggla..., eller sover du, ho ho.?
    Nu är det lilljulafton och snöstormen som dom lovat ser ut att dröja, skönt.
    Kramar och kramar och kramar igen från mig till dig Marie och till Calle och dom tre små tomtenissarna.
    Ha´de´allra bäst i jul. Go´natt o sov gott. Gerd

    SvaraRadera
  3. Hej Vännen! Vill önska en riktigt god jul till er alla och njut av godis, paket, tomte och varandra. Julkramar från Ågårdhs

    SvaraRadera
  4. Önskar dig och dina kära en Riktigt God Jul och Ett mycket fint 2011.
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Hoppas verkligen att ni får en bra jul och det är ju så sant som ni tänker. Lev här och nu och skäm bort både er själva och barnen.

    Kram från Lotten och Joe.

    SvaraRadera
  6. Vad ar att fastna pa insnoad flygplats mot att sitta fast i stralform pa sjukhus? Nu ar jag hos maken i Kairo och du hos din goa, vackra familj i Rydeback...vi foljer er och skickar varma soliga kramar!

    SvaraRadera
  7. Skönt att höra från dej igen.... Är inne varje dag nu sen jag fick din adress.Ville önska er alla i familjen en underbar VIT jul och ett Gott Nytt År.. U GO GIRL !!!!! Julkramar Jacqueline

    SvaraRadera
  8. Härligt att höra att du är halvägs igenom i morron.
    Önskar er en riktigt God Jul & Ett Gott Nytt År.
    Massor av kramar från Familjen Englund

    SvaraRadera
  9. En riktigt God Jul önskar vi er! Kram Johanna och Henrik 125

    SvaraRadera
  10. Goaste, finaste Marie,

    Önskar dig en fantastisk, härlig, mysig, kärleksfull jul med alla dina killar! Så härligt att läsa att du nu är halvvägs igenom :)) Du har så rätt - pengar är till för att sättas sprätt på ;)

    Kramar Ullis och Patrik

    SvaraRadera
  11. God Jul, Marie! Carpe Diem! Kram/Erika

    SvaraRadera
  12. God Jul, Marie! Skönt att du kommit så här långt, hoppas att resten går lika bra så det snart är överstökat. Ha en underbar julafton med familjen. Kram

    SvaraRadera
  13. julafton!

    önskar er alla den bästa någonsin, njut av att vara.

    kramar
    Jeasnette

    SvaraRadera
  14. Familjen Wilensjö24 december 2010 kl. 11:54

    God Jul världens positivaste och bästa Marie,
    spännande och se vad som i paketen ligger i.

    Fantastiskt skönt att halva tiden nu är slut,
    och du är fantastisk som genom allt stått ut.

    Det viktigaste av allt familjen och kärleken är,
    du har lärt oss alla vad det innebär.

    Önskar dig och din familj en underbar jul,
    se till att ha det fantastiskt mysigt och kul!

    Camilla, Jonas, Victor, Wilma och Lowisa

    SvaraRadera
  15. Hej Marie,
    vill bara önska dig, Calle och barnen en härlig jul. Låter som ni har en super plan för en mysig jul. Kram på er hela familjen och fortsätt vara en kämpe.

    Hälsningar familjen Selin

    SvaraRadera