måndag 6 december 2010

Start imorgon

Efter en ljuvlig helg hemma med familjen begav vi oss åter till Lund i förmiddags. Jag var säker på att de skulle skjuta upp strålstarten ytterligare några dagar tills jag har börjat äta ordentligt. De tyckte dock att jag verkade tillräckligt pigg, vilket jag också känner mig, MEN just idag krånglade strålapparaten så vi fick skjuta på starten till imorgon. Jag ska först få cytostatika på avdelningen sedan går jag ner och blir strålad exakt en timme efter, för att få bäst effekt. Eftersom jag ska igenom samma procedur på onsdag väljer jag att stanna i Lund. Antagligen skriver de ut mig på onsdag och då får jag fortsatt dropp hemma.

Denna läkaren var tydlig med att detta kommer att bli jobbigt för mig. Du kommer att ha strul med tarmarna och att vara väldigt trött. Det kommer att bli värre och värre med tiden och fortsätta 2-3 veckor efter strålningen. Känns så klart tufft att stå inför detta nu när jag mår rätt bra men det är bättre att ha en realistisk bild än som det var innan att "du kommer inte märka något alls....". Jag vill ju igenom skiten så det är bara att sätta igång!!!

Arvid sa idag att de allra viktigaste är att vi är tillsammans på julafton så om jag måste ligga inlagd vill han att de ska vara hos mig....gulliga kille.

Tack för alla fina kommentarer från er alla, de hjälper mig mycket. Tack för de fina stöpta ljusen Anja, de ska lysa när det är som mörkast. Tack för filer och lussebullar fam. Berg, jättesnällt!! Tack Tina och Annika för presenterna. Perfekta - de kommer väl till pass!! ......och ni vet ju hur barnslig glad jag är för presenter ;-). Jag tänker att jag ska ringa runt och tacka men det får bli senare....

Tack alla andra som hjälper till i stort och smått.

Nu är det dags för bingen sedan är det fokus på att räkna ner från 25 till 0.

Ha det bra alla!

6 kommentarer:

  1. Anna Rentschler Å6 december 2010 kl. 22:07

    Hej Marie! Det är bara att bita ihop och både fotboll och sånt skit ska göra ont. Jag tror också att det blir bäst effekt då. Skönt att det är tidsbegränsat om än lite väl länge. Nu ska det sovas här också. Vi ses/Anna

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummar för att det ska gå så bra det bara kan. Önskar att jag kunde ge bort den styrka jag ev själv besitter till dig!! Många kramar från Carin

    SvaraRadera
  3. En timme kvar av Finlands nationaldag. Jag har nynnat "Skynda att älska" hela dagen och tänkt på oss alla, hur viktiga vi är för varandra.
    Tack Marie för att du orkar ge oss denna vackra välskrivna blogg!
    En stor kram!

    SvaraRadera
  4. Lilla Marie...., Du E`EN KÄMPE!!!
    Liten men naggande go´, ja det har du alltid varit, men nu Marie e´du en riktig TUFFING.
    Allt detta du har framför dig fixar du genom att lugnt och sansat ta en dag i taget. Det ordnar sig efterhand
    precis som allt annat du rott iland.
    Men du..., det är ändå för dj....t att det ska behöva vara så här.
    Jag önskar dig lycka till med allt i morron och sen vips så är det en gång mindre att strålas och få cellgift...
    Härligt att få se Malte i HD idag.
    Han e´ju bara så go, precis som dom andra två godingarna.
    Nu får bara POSITIVA TANKAR finnas i
    alla våra skallar, precis som vanligt.
    Mycket pussar, kramar, paket, ömhet, massage och givetvis ...massor av julmyspys...,ja det tar jag för givet att du får från nära och kära.
    Din lille Calle ligger väl närmst till att fixa en del, men annars får ni slå en pling. Kramar, mjuka,hårda skickar jag nu till dig Marie, hoppas du e´vaken ochfångar dom. Vi hörs.
    Längtar efter dig mitt lilla dagbarn.
    Gerd

    SvaraRadera
  5. Hej söta goa Marie! Så gott att få krama dej i lördags..ville knappt släppa dej!! Tänker på dej i massor. En dag i taget och för varje dag som går så kommer du ett steg närmare mååål!! Vi hejar!! Jag ska be min lilla ängel att skänka dej extra styrka och positiv energi. Bamsekramar Annika

    SvaraRadera
  6. Hoppas allt gått bra för dig i dag!! SHar tänkt på dig och hållt tummarna!
    Hojta till om du vill ha några tv serier, filmer, ljudböcker eller liknande. Vi har "rätt" mycket.

    Ta hand om dig!
    Kramar
    Sara

    SvaraRadera