lördag 27 november 2010

Dagens siffra: 0,35

Ny dag i isolering. Inga besök idag men har fått igång skype så nu har jag fått prata med mina kära via datorn i alla fall! Kul!

Dagens blodprov visade att neutrofilerna ökat högst marginellt, men ändå. De ligger nu på 0,35 mot gårdagens 0,33. Gränsen för at isoleringen ska brytas är 0,5. Jourläkaren trodde absolut att det kommer att vända nu. Tarmarna mår fortfarande inte bra och jag får fortfarande fasta. Idag är det lussebullar jag drömmer om mest....men även smörgåstårta, löjrom, grekisk sallad, fisksoppa, klyftpotatis, färska räkor.....
ÅÅÅÅh vad jag längtar efter mat. Ett mycket bra tecken eftersom jag mått illa vid tanken av mat de senaste veckorna.

Läkaren sa att det är viktigt att magen är i ordning innan strålningen kommer igång. Det gör inte något om vi skjuter på starten men när jag väl börjat vill man absolut fortsätta alla 25 dagar utan uppehåll för bästa resultat. Alltså i praktiken längtar jag efter att bli frisk så att de kan bryta ner mig igen :-(.
Allt för ett gott syft, jag vet!

Har varit ute och gått en ganska lång runda, känns konstigt att jag faktiskt bodde i Lund i 5 år, jag känner knappt igen mig när jag går runt. Det var ljuvligt härligt vinterväder och jag blev inte ett dugg trött. Provade som vanligt några små joggingsteg. Det kändes bra men jag tror inte att jag skulle klara springa en hel runda inte. Jag längtar tills jag kan!!

Mörkret lägger sig och jag ska spendera ännu en kväll framför TV:n. Kl 21 på Kanal5 är det "Pensionärsjävlar". Om ni inte redan sett det programmet så måste ni bara se det....helt underbart roligt!

Idag bjuder jag på en bild på mig och min kära lillasyster som jag fick skickat till mig idag. Det är på en restaurang i Gilleleje i somras då vi skulle se Kim Larsen. Lite lika är vi väl...

Tjing!!

5 kommentarer:

  1. Hej Marie lilla.
    Så härligt att både se och höra av dig igen.
    Skype...., ja det är vidunderligt..., när det funkar!! Håkan har just gett mig en lektion, men tyvärr så fick jag inte igång det.
    Snön har fallit nu i ett par timmar här på Råå så det är så vitt och fint.
    Synd bara att inte jag har den energin som du och ger mig ut för att promenixa.
    Underbart att höra att du tänker på mat, det är ju ett jättebra tecken.
    Pensionärsdjävlar...., ja dit hör ju jag, så det är självklart att jag både kollar och skrattar högt, det kan jag lova.
    Kram på dig nu Marie och hoppas att du
    i morgonbitti e´ännu lite piggare efter att ha skrattat ihop med mig.
    Hej svejs du lilla goa Marie. Gerd

    SvaraRadera
  2. Hej Marie, vad bra att du har fått en Mac till dig :-) En bra leksak... :-)
    Underbart att höra att du varit ute och gått i Lund och vad rolig du är att du testar att jogga. Impad!
    Styrkekramen Camilla

    SvaraRadera
  3. Ha en trevlig kväll Marie o tack för du skicka lite energi till Rögle BK. 6-0 snackar man inte bort...

    SvaraRadera
  4. härligt att du får vara ute och gå annars verkar ju isolering vara så outhärdligt att det ju t.om. används som tortyr, och det har de väl gett dig nog av ;) Är det ngt du behöver så tveka inte att be mig om du är kvar i Lund så kommer jag upp med det (0709650926 privata mobilen) - det är ju så nära och INGA problem. Kan vara allt från en bok, en tidning till promenadsällskap. Kram igen, Katarina Ek

    SvaraRadera
  5. Hej Marie! Jag hoppas verkligen att de där neutrofilerna kommer igång snart så att du får lämna isoleringen. Skönt att du får komma ut och röra på dig iallafall. Är det så att du orkar springa en hel lång runda lagom till maj så har jag en plats till ett lopp i Götet som du kan få ta över - den är din om du kan och vill. Hoppas att du får en bra dag imorgon och att du snart kan börja äta allt det där du drömmer om. Superkramar, Sofie Johnson

    SvaraRadera