måndag 29 november 2010

En dag i taget....

.....sa läkaren idag också. Tarmen ska fortsätta vila, alltså ingen dryck förrän imorgon. Vi väntar på tarm-svaret, dvs om jag har clostridium bakterien. OM det svaret är positivt kommer jag att få antibiotika och jag blir snabbt bättre. Så det kanske är det vi ska hoppas på...

Strålningen vill de boka om till nästa måndag, jag måste vara helt bra i tarmen och ha börjat äta fullt innan jag påbörjar behandlingen. Det är mycket viktigare att jag får fullfölja alla 25 dagar i rad (ja utom helgdagar då) än att den startar genast.

Jag har bokat in mig på en kurs imorgon som heter "Look Good.....Feel Better" där man får hud- och make-up rådgivning samt en massa produkter med sig hem. Läkaren vill inte att jag går innan vi får clostridium-svaret. Inte ens det roliga kan man få ha.....gggggrrrr. Får vänta till nästa år!

Calle har precis kommit in en sväng, på väg att jobba i Malmö idag. Kul med besök i alla fall!! Han hade med sig en jättefin kalender från min allra finaste släkt! En kalender med ett paket i varje lucka. Jag blir sååååå nyfiken! Tack alla ni, ni är ju bara föööör gulliga!!

Ja, något positivt då - jag SKYPE:ar hela tiden med mina barn, igår fick jag vara med på deras adventsfika, när de hängde upp sina adventsstjärnor samt när Vilmer satt på toa.... ;-). Det känns så mycket bättre att kunna se dem när vi pratar!!

Sedan mår jag ju oförskämt bra, är pigg och känner mig stark - och det är ju bra. Ska ut och gå en runda i eftermiddag, funderar på om jag ska vara lite busig och gå in några affärer. Har stor lust att spendera lite pengar!!

Sköt om er!

9 kommentarer:

  1. Tycker att du ska vara lite busig, om det inte är någon "fara" för dig själv vill säga... men ta på dig ordentligt för det är svinkallt...
    Kul att du mår så bra idag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fint att du får vara kvar i Lund och att du har stort förtroende för Lunds Lasarett och deras personal, de är proffs. Var rädd om dig.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra att du mår bra idag.
    Jag håller med Anette och tycker också att du ska vara lite busig....:-) det kan du behöva.
    Hurra för SKYPE!
    STOR KRAM
    Annie

    SvaraRadera
  4. Busa på du!! Shopping gör en bara glad :o)
    Skönt att höra att du börjat må lite bättre igen. Och visst är Skype en fantastisk uppfinning!!
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  5. Härligt att höra att du känner dig så pigg och stark! Hoppas att du fick till lite shopping idag! Kram från Carin

    SvaraRadera
  6. Hej Marie,

    Jag fick din blogg-adress av Jessica helt nyligen och har nu "läst ikapp".
    Jag beundrar din styrka och hoppas att vi snart ses i Rydebäck när du åter är hemma.

    Snöiga hälsningar
    Camilla med familj och hund

    SvaraRadera
  7. "Sedan mår jag ju oförskämt bra, är pigg och känner mig stark - och det är ju bra" skriver du, bästa Marie! Du är värd varenda uns av "bra-känsla"! Njuuut av de goda stunderna, och hämta kraft och stryka. Det är obegripligt för mig här på utsidan att förstå ens hälfen av det du stöter på och bemästrar - med humor, klokskap och ett sju-helvetes jävlar anamma! Jag håller med hyllningarna till SKYPE - tänk att få se och höra sina närmaste, trots ett faktiskt fysiskt avstånd. Jag läser allt du skriver, och ser varje dag fram emot nya uppdateringar. Längtar efter att få ses, och prata. Onsdag lämnar jag mitt nuvarande uppdrag och flyttar upp på D5 igen, till CCH. Ska bli gött! Kramar i massor! Erika

    SvaraRadera
  8. Härligt att höra att du mår bra just nu. Tänker på dig ständigt och försöker skicka alla goda tankar din väg, Skulle du har tråkigt och vill försöka skypa med andra än dina pågar så finns vi på adressen "amelieelsa". Kramar Pernilla och Amelie

    SvaraRadera