torsdag 11 november 2010

Rävgiftet nu i min kropp igen

Kort status bara. Allt gick bra idag. Den nya strategin för att jag inte ska må så illa är att sprida ut cortisonet jag får i samband med cytostatikan. Sist fick jag två doser cortison, en till var giftspruta, alltså dag 1 och dag 2.. Denna gången är cortisonet halverat efter som jag sov så dåligt sist. Istället ska jag ta cosrtisontabletter även dag 3 och 4, i nedtrampande dos. Lite illamående tabletter på det så hoppas vi på dräglig vecka.

Idag mår jag ganska bra och har haft en mysig eftermiddag med barnen. Jag har lovat vilmer att vi ska lägga ALLA våra pussel. Vi hann ungefär hälften och då har vi ändå de större kvar.... Men vi har ju hela helgen på oss ;-)

Sov gott alla!!

11 kommentarer:

  1. Sov gott, och dröm vackra drömmar Marie! Kram Erika

    SvaraRadera
  2. Hej Marie, skönt att höra att veckans behandling var lite snällare mot dig! Hoppas du får en skön helg med dina go'a killar - stäng höstrusket ute och bara mys!

    Kram,
    Carina

    SvaraRadera
  3. God morgon Marie
    Håller alla tummar och tår för att du ska må bättre denna gången! Hoppas du/ni får en skön helg! Kramar Anette

    SvaraRadera
  4. Hoppas att det blir bättre denna gången för dig Marie. Vad bra att du fick med dig Vilmer hem, att han inte hade åkt till Småland!!! Kram på dig. Lotten

    SvaraRadera
  5. Hej Marie!<3 Tänker på dej och läser din blogg varje dag... Hoppas såklart att du må bättre denna gången!! På något sätt så tror jag att när du mår dåligt så "dör det där otäcka som jag bara inte vill ta i min mun " och för varje dag och varje gång som du får behandlingen blir du, fina goa Marie, friskare i hela din kropp och själ.. Så Heja Heja Lille Marie!!! Ha en skön och mysig helg med din härliga familj!! Kramisar Annika A <3<3<3

    SvaraRadera
  6. Håller tummarna för dig och hoppas du får en skön helg med din goa familj


    Kram Irene

    SvaraRadera
  7. Hej Marie!
    Ni får säkert en mycket skön helg.
    Jag måste säga att jag beundrar din författarådra och ditt sätt att tackla allt.
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. God morgon Finaste Marie!!!!
    Wow vad du skriver bra. Sitter här med tårarna rinnande.Du berör sååååå när du skriver.
    Skratt o gråt om vartannat.
    Det är en himla kul Poiseidon tradition .
    Du har så fin släkt runt dig.Jönssons,Olofssons,Ljungbergs.Vilken värme.
    Sköt om dig o din gosiga familj.
    Fam Johansson Zinn

    SvaraRadera
  9. Har ett 3-dimensionellt pussel av en farao, kan det vara något? Själv ska jag till kallbadhuset i Båstad och lunch i Hovs Hallar. Njuter av varje dag, din situation har skärpt min uppskattning av att kunna röra mig, agera, leva!

    SvaraRadera
  10. Visst är det roligt att lägga pussel när alla bitarna finns. vi har faktiskt kvar nästan alla barnpussel. (Ann-Sofi är nu 47 år och de första fick hon i ett-årsåldern).
    Har Ni talat med någon bokförläggare? Om inte borde Ni det. Det Du (och Kalle) skriver är ovärderligt och borde bli en bok. Kramis. Laila.

    SvaraRadera
  11. Hoppas att du har haft en fin helg! Nu ska jag gå och pussa mina barn. Kram Madeleine

    SvaraRadera