torsdag 23 september 2010

En hälsning från lille jag

Så då några rader från mig.....Sitter på balkongen i solen och njuter!! Hur härligt får det vara med lite friskt luft!?! Jag mår bra idag trots ganska ont i magen. Gårdagen blev lite kaotisk med mycket smärta - röntgen - svar att de kunde se en liten luftbubbla och att det antagligen var den som gör att jag har ont. De ville ha fler bilder - dricka 2 liter kontrast vätska - smärta helt borta!! Jippi.... Röntgen, sedan kom det onda tillbaka. Envis Marie som inte vill ha spruta, dvs morfin..... Har hellre ont.... Sedan ringde min underbare läkare hemifrån sent på kvällen och sa att han pratat med röntgen läkarna och att allt ser bra ut. Fick äta......3 skedar sedan ont igen. Jag somnade dock gott och fick några timmars sömn i alla fall. Imorse hade jag ont men nu är jag dessutom ARG. Nu får det minsann göra ont men jag ska äta mammas goda mat (totalvägrar den sk maten här..... men sköterskorna förstår mig :-) ) jag ska röra mig och allt ska på plats där inne så jag får komma hem till min familj!! Och det har gått riktigt bra! Ont gör det men faktiskt mycket mindre. Viljans kraft är otrolig!

Jag har även idag blivit av med häftklamrarna (istället för stygn).... Det blev 26 stycken, lite Rambo varning om jag får säga det själv ;-) och de har tagit bort det sk dränet, som är så läskigt att det vill jag inte gå in på.....
OM allt går bra här idag och inatt får jag permis över helgen. Känns nästan lite overkligt!!

Sköt om er och kram på er alla. Jag har ännu inte läst alla inlägg Calle och ni skrivit men Calle hälsar från er och ni ska veta att det känns priviligierat att ha så många som bryr sig. Det stärker oss jättemycket! Hej hej

Marie

21 kommentarer:

  1. Vilka härliga nyheter Marie. Jag blir så glad för er allas skull. Kram Mia Maria

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra att du sitter och njuter av det vackra vädret. Håller alla tummar för att du får komma hem över helgen! Tänker på dig!
    Stor Kram Nina W

    SvaraRadera
  3. Hej Marie,
    så fantastiskt härligt att du kan skriva i din blogg själv nu! Jag har följt dig varje dag (som så många andra..) och det är med stor glädje jag sett att du tagit dig igenom alla strapatser. Du är en helt otrolig människa och jag blir bara mer och mer imponerad av dig och din livsvilja och av att du har en sån härlig humor mitt i allt elände. Hoppas du får komma hem till familjen i helgen, förstår att längtan är stor från båda håll.

    Kramar , Carina (och Sara som kom förbi min plats)

    P.S om du tvingas äta sjukhusmat efter helgen får vi fixa en "kupp" = smuggla in riktig mat till dig :-)

    SvaraRadera
  4. Hej Marie!
    Vad roligt att höra ifrån dig, bara säg till om vi skall komma upp med mat till dig (himmalagad). Kan gott förstå att du är less på allt halvfabrikat. Vi hoppas innerligt att du får komma hem till helgen och träffa dina barn.
    Stora bamse kramar Familjen Åsberg

    SvaraRadera
  5. Hej Marie!
    Vad härligt att höra din "röst"! Nu håller vi tummarna så att allt går som det ska och att du får komma hem på permis. Vågar knappt skriva det här i etern, men en fis då och då gör kanske susen!
    Stor varm kram Camilla (Wims&Hugo)

    SvaraRadera
  6. Tjohoo Marie- vad kul att du skriver! Du är helt otrolig, en fantastisk kämpe och det glädjer mig enormt över att läsa ordet permis! Håller tummarna så att allt går vägen och att du får komma hem och träffa dina underbara killar! Kramar Camilla och resten av Wilensjöarna

    SvaraRadera
  7. Hej Marie!
    Välkommen tillbaka.
    Det är ju underbart att du nu mår bättre o bättre för var dag som går.
    Kämpa på så hörs vi lite längre fram.
    Stora kramar till hela familjen.
    Kram Attebom
    Ps Nettan o barnen hälsar oxå Ds

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt att läsa dina rader, Marie! Vilken kämpe du är och jag håller tummarna för att du får komma hem till Rydebäck en sväng i helgen.
    Stor kram från Susanne

    SvaraRadera
  9. Hej Marie, dina "rader" är de mest efterlängtade vi kan tänka oss (ursäkta Calle, men dina rapporter kommer i alla fall tätt, tätt efter).
    Många kramar till er båda!

    SvaraRadera
  10. Glädjande text att läsa den här matchen vinner du. Sköt om dig och din familj / Kram från Roger pålsson

    SvaraRadera
  11. Hääääärligt Marie!!!
    Helt fantastiskt att du är uppe igen!!!
    Blir så glad!!!
    Du är en envis och viljestark kämpe, precis som dina killar!! Hoppas verkligen du får komma hem till helgen!!!!
    Stora kramar till dig och familjen från oss Englundare

    SvaraRadera
  12. Superhärligt att du är på benen Marie, vilken kämpe du är! Håller alla tummar för att du får komma hem till familjen till helgen. Vi tänker på dig/er och skickar massor av styrkekramar.
    Fam. Wahrenberg

    SvaraRadera
  13. Fanastiskt att höra att du är på benen Marie. Skönt att du också fått njuta lite av höstsolen! Håller tummarna att du får njuta av "hemma" i helgen! Kram fam Jenny Rafstedt

    SvaraRadera
  14. Hej lilla goá Marie.
    Att tala är silver..., och tiga är guld....., men jag måste bara skrika högt: VÄLKOMMEN HEM igen Marie.
    Massor av kramar till dig och Calle från mig på Råå. Gerd

    SvaraRadera
  15. Marie, vilken toppenglad överraskning att du skötte tangentbordet idag! Nu kan jag gå i säng, har väntat in i det sista med att kolla dagsläget.

    SvaraRadera
  16. Tänker på dig hela tiden och ger dig all min styrka.Vi är så lyckliga för alla framsteg.Calle du är bäst!Massor av kramar Fian o la familja.

    SvaraRadera
  17. Vad skönt att du äntligen skriver något själv. Vi tänker på dig här uppe i Stockholm och superteleportar all energi vi kan till dig, hela tiden.
    Bli bra, bli bra, bli bra snart.
    Kramar och pussar. Petter, Elin, Moa, Julian och stor Frans

    SvaraRadera
  18. Underbart! Håller tummarna för att du får komma hem över helgen. Det kommer att ge både dig och alla killarna massa ny energi. Stora kramar från Höjmans

    SvaraRadera
  19. Fantastiskt att du är på gång igen. Du kan göra allt och tillsammans med din familj så blir ni oslagbara./siv

    SvaraRadera
  20. Ssssååååå glad jag blev när jag fick upp sidan och såg att du hade skrivit själv Marie :-)Vi hejar på dej!!!Hoppas du får komma hem över helgen till din goa man & barn:-)Längtar tills jag får träffa dej och ge dej en stor varm kram med massor av energi. Calle, du ska oxå få en energikram, dina ord här på bloggen värmer i hjärtat:-) hade så gärna velat hjälpa dej med något.. Skickar massor av energkramar här så länge!! Krrraaammmmm Annika,Tildas mamma

    SvaraRadera