lördag 18 september 2010

Kort brief.

Marie har druckit minst en halvliter idag. Hon har tagit sina promenader, duschat och fått igång kroppens funktioner efter de mål läkarna sätter åt henne. I morgon börjar hon med näringsdrycker via munnen och har som mål att kunna äta lättare soppa på måndag eller tisdag.
Läkarna har minskat mängden bedövningsmedel vilket medför att hon känner av de stora ingreppen. Ryggen har ju också fått stryk av allt liggande.
Hon har haft besök av sin familj och somnat med vår sjuårige son i sin famn.

Tack Helene för dina kloka ord och för att du finns till !
Tack Johan för att du alltid, alltid ställer upp !

//C

7 kommentarer:

  1. ...och TACK CALLE för att du håller oss alla uppdaterade. Styrkekramar Erika

    SvaraRadera
  2. Hej Calle, ge Marie en stor kram från mig. Gott att läsa att hon mår bättre dag för dag. Hoppas det förtsätter sånn.

    /Arnar

    SvaraRadera
  3. Hej Marie!

    Tina Zinn som jobbar ihop med mig berättade om dig häromdagen. Hon tog för givet att jag visste vem du var från IKEA :) Men det var ju rätt. Jag visste ju vem du var! Vill bara skicka en stor kram och ett heja på. Klart att du fixar detta! Kram igen från Carina Leffler

    SvaraRadera
  4. Kan bara hålla med, tack Calle för att du skriver! Du har verkligen berättartalang. Fint att höra att det går på rätt håll. Ni finns i mina tankar varje dag. Stor kram /Carin

    SvaraRadera
  5. Har just kommit tillbaka från Sthlm och Helsingfors, och har med en stor varm kram från Eva, 91 år idag, och Sture, 94 i tisdags. De gladde sig åt fotot på er alla, hela klanen, på restaurang i Kolmården. Vilket gäng!
    Gillar du sagor? Jag tror dom är helande och lugnande. Kanske Calle kan läsa för dig. Eller killarna...! Annars kommer jag gärna. KRAM

    SvaraRadera
  6. Christina & Anders19 september 2010 kl. 18:17

    Hej Marie & Calle,
    Vilken härlig familj ni verkar vara! Vi känner inte varandra så väl men har ju stött på varandra via fotbollen samt även hos gemensamma bekanta.
    Jag beundras av er styrka och kärlek som verkar vara enorm och av all den vänskap som alla runt omkring er delar med sig. Det är i svåra situationer som alla vänner i världen är guld att ha.
    Hoppas verkligen att Marie blir frisk snart, och med kommentaren att "cellerna har muckat med fel person" tror jag att man övervinner det mesta.
    Kämpa på! Vi ses snart på fotbollsplanen igen!

    Många kramar Christina & Anders Ransed

    SvaraRadera
  7. Hej min älskade släkt,
    Jag var uppe en sväng under söndagen (hade missat att jag inte kunde rösta i Malmö) så jag försökte nå dig Marie men telefonen var nog avstängd. Jag ville så gärna passa på att träffa dig en liten runda men förstår om du behöver vila och att det kanske blir jobbigt när morfindosen minskas. Jag har i alla fall köpt en superbra grej till dig. Mamma tar med sig det när hon kommer och hälsar på.
    Kärlek till er alla, Marie, Calle, Arvid, Malte och Vilmer. Ni finns alltid i mitt hjärta, det vet ni! Kussen Linda

    Ps. Jag vet Calle att ni får massor med erbjudande om hjälp men jag vill bara att du eller ni ska veta att jag gärna gör vad som helst för er!

    SvaraRadera