fredag 24 september 2010

Hemma igen!

Klockan 11 kom Calle och hämtade mig på sjukhuset. Vi plockade ihop det sista och gick runt och kramades med alla härliga "syrror". Packningen blev till slut 1 stor bag och 4 fulla papperspåsar, som om jag varit där i flera månader ;-) "Calle packåsna" fick bära allt och jag tog mina 3 fina kärleksört som Malte hade med sig upp till mig för en dryg vecka sedan. Sakta, skridande som en lucia, gick jag sedan ut i hisshallen och tryckte på E. Fick påminna Calle några gånger om att sakta ner tempot, jag som alltid går före alla annars! Väl utanför sjukhuset fyllde jag lungorna med luft och tänkte Äntligen!.... tyvärr är det ju rökområdet man kommer ut till först så jag fick kippa lite lätt efter ren luft när vi kom över övergångsstället.

Härligt ljuvligt, fritt och alldeles alldeles....uuuunderbart!

Inne i parkeringshuset skulle jag gå upp de få trappstegen till bildäck - då blev jag extremt varse om hur lite muskler jag numera har i benen..... fick dra mig upp i räcket. Snacka om att muskler är färskvara! Jaja - det tränar jag snabbt upp igen.

Vi tog en sväng ner till Lagmarks där fina vännen Lotta satt av en händelse. Jätteroligt! Tack för den innerliga kramen!

Väl hemma bar vi in allt och jag gick rakt in i vardagsrummet och insöp "hemmakänslan". Ljuvligt. Går bort mot en stol för att sätta mig och vila lite, hade ju gått hela 200 m, det är långt i mina mått mätt ;-).... då säger Calle - kom nu här så lägger vi oss och vilar så drar han mig in i vårt sovrum......som är alldeles NYRENOVERAT. Nya garderober, släta väggar (tidigare hade vi struktur......) en ljuvlig randig tapet, nya gardiner, sänggavel, sängbord och ovanför sängen hänger en svartvit bild på mig och Calle från vår semester i Kroatien!!
Det blev bara för mycket - jag satte mig i sängen och grät så jag skakade i 10 minuter. Till sist måste Calle fråga - ".....men - tycker du inte det är fint...." Då kunde jag snyfta fram att jag tycker det är helt ljuvligt fint!

Den killen måste bara gilla mig, eller hur? Han tyckte att det var ett måste att jag kan ha ett rofullt sovrum att bli frisk i. Det ska finnas styrka härinne - du ska kunna få energi av att vara här!!!! Han har alltså inte bara roddat ihop vardagen för hela familjen, stöttat mig på sjukhuset, hållt alla andra uppdaterade - han har också sett till att renovera vårt sovrum. Vilken kille!

Han har haft god hjälp av flera goda vänner och släkt. Ni vet vilka ni är och jag är er evigt tacksam!!

Kram till er alla fina och tack för alla kommentarer. Nu har jag läst alla och fällt många tårar över ert stöd.
TACK!

Tack också för de jättefina blommorna!

14 kommentarer:

  1. Härligt att höra Marie. Vi ryser av att läsa om dagens upplevelse. Ha en underbar helg hälsar Petter och Elin och gänget. Ta hand om varandra.

    SvaraRadera
  2. Glädjetårar / Älta

    SvaraRadera
  3. Marie och Calle...sitter hemma i sängen med datorn i knät och tårarna rullandes längs kinderna. Är helt mållös över era senaste veckor och det hemska som drabbat er fina familj! Samtidigt fylls jag av beundran över hur modiga, tappra och oslagbara NI är!! Tillsammans!
    Jag kommer att följa ER här, och innerligt hoppas på ER kamp!! Stor KRAM Åsa vukmanovic-Lilja (Jenny o Jimmie)

    SvaraRadera
  4. Din kämpaglöd inspirerar!! Förmodligen underbart att få andas in doften av hemma, höra välbekanta ljud - och få hämta styrka i ditt NYRENOVERADE sovrum. Livet är här och nu! KRAM Erika

    SvaraRadera
  5. Lycka!! Finast av allt är kärleken! Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja, vilken man du har... och vilken kämpe DU är!! Sitter här och skäms över att jag själv har ägnat tid idag åt att gnälla över helt obetydliga saker! Många kramar till er och önskan om en riktigt fin helg. /Carin

    SvaraRadera
  7. Det var alltså hemlisen bror Lasse talade om, inte bara ny garderob utan hela sovrummet. Vilken jättebra idé! Men lova att ta det lilla lugna nu Marie! Bara roliga filmer/böcker/historier...det sägs att man kan skratta sig frisk när kroppen tagit stryk.
    Så lycklig över att ni finns!

    SvaraRadera
  8. Hej Marie,
    Underbar läsning att Du är hemma, kan inte vara bättre.
    Jag tänker så på Dig, Calle och barnen.
    Ta det lugnt och njut av att vara hemma.
    Många, många kramar till Dig, Calle och barnen!
    Wendel

    SvaraRadera
  9. Sicken glädje, tjohoo! Ha det nu gott hemmavid Marie och ta hand om dig. Du är go, stark och glad.

    Calle, du är ju bara bäst

    Christian R

    SvaraRadera
  10. Så härligt att du har fått komma hem Marie:)) Vi är så glada för för er skull. Och vilken fantastisk berättelse om ert nya sovrum!! Det verkar ha blivit ett fantastiskt sovrum, där du nu ska hämta nya krafter och energi för att bli helt frisk igen:)

    Stora kramar till dig och din familj
    Från familjen Dahlman

    SvaraRadera
  11. Härligt och höra att det är så bra.. Jag känner nog ingen mer envis än du, Marie så det kommer fixa sig.. Har hört att tapeten i sovrummet var super fin! Många Kramisar från Jessica, Micke och Tilde

    SvaraRadera
  12. Varmaste tankarna till er alla!!!!

    Kram från Ann och barnen.

    SvaraRadera
  13. Marie !

    Det var gott att se dig. Du är så fin och fräsch och man kan inte tro att du har blivit opererad för fyra veckor sedan. Du, det är helt normalt att vara trött. Vi är sååå glada att du tog dig en lite powernap här. Det bevisar att du lyssnar på din kropp när den behöver vila.

    Kram Kram

    SvaraRadera