måndag 13 september 2010

Operationen lyckad !

Efter fem timmars opererande stängde de tre kirurgerna igen för dagen !  
De har just opererat i världens finaste mage och med varsam hand kollat över samtliga organ och känsliga områden som skulle kunnat vara angripna av de elaka cellerna.  

Magsäcken har dom plockat bort och med den hoppas vi nu att den otäcka sjukdomen med det oerhört laddade namnet också skall vara ute ur Maries kropp ! 
Marie väcktes direkt efter operationen och befinner sig just nu under noggrann uppsikt och mår efter omständigheterna bra. Hon har inte heller ont enligt syster Lena. I morgon är det tänkt att Marie skall upp till sin svit med sundsutsikt. Sofie som är hennes fantastiskt snälla sköterska kommer hjälpa till med att under 2 veckor få igång funktionen i tarmarna. Redan efter några dagar beräknas Marie kunna äta den normala vägen och inte genom en slang i buken.

Tack alla vänner, arbetskollegor och älskade släktingar till Marie som ringer, mailar och stöttar på olika vis. Jag ser hur mycket ni lider med Marie och hur älskad hon är av er. 

Men allt ska bli bra, för som hon själv sa " cellerna muckar med fel person ".

Var jävligt rädda om varandra och skjut inte på upplevelser för långt in i framtiden. 

En sak vill jag dock planera för i framtiden...jag vet inte vilket år det blir, inte exakt vilket datum heller, bara att det skall bli av. Jag kommer sitta längst fram tillsammans med mina barn och skrika av glädje när Marie passerar mållinjen efter att ha genomfört Göteborgsvarvet för andra gången i sitt liv. Utan magsäck men i stället frisk från den djävul som försöker förstöra vårt allrafinasteliv !!!!!!!!!!!!!!!!

Vi älskar dig så oerhört mycket Marie Jönsson.

Calle, Arvid, Malte och Vilmer

Ps. infinner ni er vid målgång i Göteborg tillsammans med oss bjuder jag på fika ;-)

12 kommentarer:

  1. Fan vad skönt! Ni är för härliga. Kämpa på nu och ta hand om familjen så ses vi självklart på mållinjen i Gbg!Kramar Fam Freij

    SvaraRadera
  2. Du fantastiska man <3 Jag kommer att beställa in det dyraste och största bara så du vet. Marie kommer att finnas när som, var som och alltid där du bäst behöver mig men.... Göteborgsvarvet gör du bättre än jag. KRAMAR annika o resten av familjen

    SvaraRadera
  3. Oh vad skönt att höra, är det någon som fixar det så är det Marie!! Med dig som man och med hela er fina famij kan hon inte få ett bättre stöd. Kramar från hela fam Andersson

    SvaraRadera
  4. Det var med viss spänning (dock INGEN tvekan) jag ikväll gick in på bloggen med det vackraste namnet i världen. Såå otroligt skönt att allt ser bra ut - och nu ska det bara bli bättre! Jag är ju ingen storkonsument av sport - men en sak är säker: när du går i mål vid nästa långlopp kommer jag att heja på! 1000 kramar från Erika

    SvaraRadera
  5. Väldigt skönt att höra att det, under omständigheterna, har gått bra. Kämpa på Marie och hela familjen.

    /Johan & gänget på jobbet

    SvaraRadera
  6. underbart att allt gått bra! vi tänker på er alla!
    kram från Lotta, Christer, Fanny och Fia

    SvaraRadera
  7. Calle berättar att du är så jävla tuff mot cellerna när du rullar runt i korridorerna...Dom klarar sig aldrig :)
    Vi tänker på dig alltid och tycker att det känns så skönt att allt ser bra ut efter operationen. Det här kommer gå bra, och vi kan bara hålla med, det är verkligen fel brud dom bråkar med. Pussar från Petter, Elin, Julian, Moa och Frans.

    SvaraRadera
  8. Klart cellerna har muckat med fel brud, och fel familj också för den delen!
    Det glädjer mig att det gick bra Marie!
    När allt lagt sig och nya rutiner är på plats tycker jag att ni springer GBG-varvet hela familjen i lagom takt. När ni kommit halvvägs, stannar ni i diket och tar en fika och firar, ni behöver ju inte ha så bråttom eftersom både Marie och hela familjen redan vunnit!!!

    / Kramar från Spigget & flickorna

    SvaraRadera
  9. Det var skönt att höra att operationen gick bra! Om någon klarar detta, så är det du, Marie!!! Önskar dig all lycka till med återställandet som ligger framför dig och tänker på dig mycket! Jag kommer inte att springa Göteborgsvarvet med dig (eller också jagar jag dig genom det) men Kullamaran kämpade jag mig igenom tack vare dig :) Trea bland damerna!!
    Massor med kramar till dig och dina killar!!
    Ingmarie

    SvaraRadera
  10. Varför satsa på Göteborg när det finns Berlin och New York? Ölvemarks har bussresor till Berlin och då kan vi allihop åka med och kolla :)
    Stor supportkram till dig och de dina

    SvaraRadera
  11. Kära Marie och alla fina killar.

    Livet är jävligt orättvist. Vill bara säga att vi tänker på dig och lider med dig. Var stark! Du har en underbar man och fina små barn som tar hand om dig. Säg till om det finns ngt vi kan hjälpa till med. Kram från Anna Holgersson

    SvaraRadera
  12. Hej,

    Tänker på dig ofta och mycket. Ser fram emot att "träffa" dig här på bloggen! Kram Erika

    SvaraRadera