onsdag 22 september 2010

Nervös väntan !

Rutiner och skolarbeten har kunnat hållas på en bra nivå tack vare all er hjälp utifrån. Ni ger enorm kärlek och omtanke till våra barn när vi inte är där och kämpar på trots att ni också står Marie nära och är lika ledsna som jag. Men inget ersätter kramar och närhet till sin mamma och pappa när man vekligen behöver det. Vår äldste pojke säger att han känner sig ledsen och ensam. Han ringer och gråter på kvällarna och är helt förstörd över att vi inte är hemma. Jag försöker försöker vara positiv och berätta för honom om mamma och hennes tillstånd som har förbättrats mycket senaste två dagarna och om att hon snart är hemma igen.
Jag har aldrig nämnt sjukdomen vid namn utan har sagt att magen är sjuk och ska bort ! Det känns dock som om han kanske vet mer än han säger till mig ?
I natt sover jag på golvet bredvid hans säng och i morgon håller jag honom hemma hela dagen !

Marie är orolig inför provsvaren som kommer i dagarna. Jag har känt mig lugn tills idag men sitter i skrivande stund och är livrädd !
Varför utsätts vi för detta, eller är det en lång jävla mardröm som vi kommer vakna ur !?

Vi har i ett par dagar försökt få till ett besök hos Marie. Dessa har fått ställas in då hon mått väldigt dåligt och inte kunnat träffa barnen i det tillstånd hon befunnit sig. Men nu i kväll stack vi upp och klockan hann bli åtta innan vi kom fram till sjukhuset och vi var båda jätte trötta.
Där satt hon i sängen utan slangar och med egna kläder på sig. Marie sträckte upp armarna och gav vår 9-åring en jätte kram. Jag lämnade rummet tillsammans med Maries syster som också var på besök. Efter en kvart går vi in och då är hennes favvis kusin i rummet ! Marie njöt i sängen med vår pojke bredvid sig och hon skrattade så jag trodde stygnen på magen skulle ge efter när kusin Håkan gick loss med sina underbara berättelser om sin käre mor :-) Gerd förlåt oss men du har ju gjort så mycket sjuka saker att vi måste få skratta åt dig !!!

Marie, vad än proverna visar ska du ta dig segrande ur detta. Vi är alla här för att hjälpa dig och jag kommer aldrig ge upp, aldrig !!!

//Calle

13 kommentarer:

  1. tänker på er så mycket och är så glad att du delar med dig av vad som händer.
    Håller alla tummar och tår för bra provresultat.
    Styrkekramar

    SvaraRadera
  2. Det har även för mig blivit en del av dagen att se hur det går för er. Jag hoppas så innerligt att alla prover är bra. Calle, vilket fantastiskt stöd du är för Marie o barnen, ta hand om er alla. Kram Lotten

    SvaraRadera
  3. Hej Marie och Calle
    Tänker så på er! Alla vet vilka kämpar ni e tillsammans ! Kämpa på detta fixar ni .
    Vi finns om ni behöver hjälp, bara ring.
    Miljoner kramar från Ulrica och Anders

    SvaraRadera
  4. Hej Marie och Calle,
    Vi tänker på er och är glada att höra att du, Marie, mår bättre för varje dag som går! Ta hand om er!
    Jättekram till er båda, Martin och Caroline

    SvaraRadera
  5. Go´morron Marie o Calle.
    Solen skiner, nästan vindstilla.,alla
    tankar är som vanligt hos er.
    Jag ser Håkan framför mig.., när han spelar apa för Marie och Arvid!! Blir så glad över att lilla jag kan bjuda på några skratt.
    Ha´nu en fin dag tillsammans och krama om varandra och ge Marie en bamsekram..,krama "dingelingarna" oxå från mig. Gerd

    SvaraRadera
  6. Hej Marie och Calle!
    Har ganska nyligen fått veta vad som hänt... Till marie, hoppas du känner mina tankar och finner styrka till att kämpa vidare. Du klarar det... Till Calle, det är inte alltid lätt att stå sidan om, att vara positiv och samtidigt iallt så ta hand om vardagen.. Men som jag o Håkan sa till varandra om o om igen då för nior år sen när vårt liv slogs i spillror " Tillsammans klarar vi allt"... Tänker otroligt mycket på er!! Stor varm kram med massor av styrka till er båda. Annika, Tildas mamma

    SvaraRadera
  7. Håller alla tummar vi har - allt kommer gå bra!!!

    Stor solig energikram!

    SvaraRadera
  8. All styrka, kraft och jävlar-anamma som jag har i min kropp skulle jag nu vilja ge dig Marie. Kanske finns det en säng ledig bredvid din där de kan lite snabbt och lätt kan ta det bästa från mig och ge till dig? Säg dock åt dem att lämna kvar skräpet; senaste krogrundan och bristen på motion i min kropp:) Jag ger dig allt det bästa i tanken och alla tankar är nu hos dig och din goa familj. Vet dock med mig att den person som har mest jävlar-anamma, glädje och envishet i världen är ju du själv Marie så, du kommer att besegra och vinna över detta.

    Du leder denna matchen (mot skiten) och kommer snart att stå som segrare. Vid sidlinjen och din bänk står familj o vänner med en hejarklack som sträcker sig runt hela planen, 10 led djup, och sjunger "Marie Marie Marie, segern kommer hennes bli" . Nu är hösten och kylan snart här men jag har som van bänkvärmare tagit med lite varm BOB apelsinsaft som håller dig igång.

    en varm björnkram till dig Marie och krama Calle och dina tre solstrålar också


    Christian R

    SvaraRadera
  9. Hej Marie & Calle,

    Sitter i manlighetens högborg på Olympia bland svettstinkande kroppar, ständiga machokommentarer och fotbollsnördar till max och tårarna bara rinner. Hur kan man diskutera ngt så oviktigt som spelsystem, Mjällby, AIK, etc. när ngt så ofattbart har hänt.

    Marie, vi har en spelare i vårt lag (du känner honom väl)som ibland (kanske lite för ofta!!!)bestämmer sig för att skicka dubbelt så stora,fula och tuffa motståndare långt ut över sidlinjen (ibland ända ut till läktaren!) och även om det inte alltid är på ett sjysst sätt (sorry Matti), så visar det på en enorm vilja och ett enormt mod.

    Marie, med vilja, mod och optimism, så övervinner man allt och vi vet att du har allt det där. GE DIG ALDRIG!

    Calle, det är en fruktansvärd situation för dig också. Att hantera alla känslor som rädsla, hopp förtvivlan, etc. och samtidigt kunna fungera på hemmaplan och även stötta barnen, det krävs ngt speciellt. Du har det Calle, du klarar det! Krama barnen en gång extra varje kväll! Den kärlek och energi du får av dem kommer att hjälpa dig länge.

    Vi tänker på er hela tiden och tror stenhårt på att ni klarar av det tillsammans.

    Massor av kramar

    Camilla, Jonas, Lucas, Lowe & Lovisa

    SvaraRadera
  10. HEJ vännen! UNDERBART .Vi blir så glada att din läkning går frammåt.Tänker på dig ständigt.Är det någon som gör att man skrattar så är det ju Håkan. Förstår att stygnen nästan gick upp.Varma kramar till dig, Calle o barnen. Från Fam Johansson Zinn

    SvaraRadera
  11. Hej Marie & Calle,
    Varje dag går våra tankar till dig Marie och din familj!
    Så underbart att du mår bättre!
    Vi skickar än en gång en massa kramar, styrka, energi, uppmuntran och
    allt som har ett positivt innehåll, till dig och din underbara familj!


    Många kramar
    Fam Dahlman

    SvaraRadera
  12. Allra finaste Calle, inte ska du sova på golvet! Vill du låna min uppblåsbara madrass?

    SvaraRadera
  13. Hej vänner! Tänker på er och håller tummarna. Största kramarna som finns till universums slut och tillbaka

    SvaraRadera